|
בדיוק כמו החוק המחייב חגירת חגורות בטיחות. כאשר אני נוהג, אינני זז עד שכל הנוסעים חגורים בחגורת בטיחות. על מונית, אינני עולה אם אין חגורת בטיחות תקינה (וכבר יצא לי לרדת ממוניות עם בלי חגורה). זה עניין של הגיון פשוט והרצון שלי להמשיך לחיות במידת האפשר (ועם כל השיניים שלי במקומם) קביעת העניין הזה בחוק פוגעת, בסופו של דבר, בעניין עצמו, וזאת משום שלחוקי התנועה יש נטיה להתקבל בציבור כאל גזירות שאין ביניהם ובין ההגיון הפשוט שום קשר (כמו חוקי המהירות). כידוע, החוק מתיר לנהגי מוניות לנסוע ללא חגורות בטיחות בתחום העירוני, ההגיון? אין. בהתנגשות חזיתית במהירות 100 קמ"ש לחגורה יש תועלת מעטה בהרבה מהתנגשות קלה במהירויות עירוניות. בתאונה עירונית אופיינית, חגורת הבטיחות היא זאת שעושה את ההבדל בין קצת פח מעוקם והחלפת פרטים ובין ריסוק הפנים ושבירת המפרקת. סיפרתי את זה לנהג מונית אחד שנסעתי איתו. לא הצלחתי לשכנע אותו, "זה החוק" הוא אמר לי.
|
|