|
||||
|
||||
אם כולם היו משתמשים בסולר, לא רק שמחירו היה מאמיר, אלא גם שמחיר הבנזין היה צונח, ואולי היינו עוברים לשתות בנזין. הסיבה לכך היא שהיחס בין כמות הבנזין לכמות הסולר הניתנים לזיקוק מכל חבית נפט גולמי, הוא פחות או יותר קבוע. אי לכך לממשלה (לכל ממשלה, לא רק לממשלת ישראל) יש אינטרס לווסת את היחס בין צריכת הבנזין והסולר. אינטרס שהוא גם כלכלי, גם איסטרטגי, ובאופן מפתיע, גם משתלב עם האינטרס האקולוגי (בערבון מוגבל. כל עוד אנו מתבססים על הפטרוליום כמקור האנרגיה העיקרי). |
|
||||
|
||||
לא מדויק, שכן ישראל מיבאת (ובו זמנית גם מיצאת. מה מוזר) הן בנזין והן סולר. קרי ניתן "להפטר" מ"עודפי" הבנזין או לייבא סולר. ראה http://www.mni.gov.il/heb/mesh_energy/energy_tiur_de... באותו לינק - מוסבר ההפרש במחירי הדלקים בבלו ממנו פטור הסולר. מאמת את הסברו של דובי. |
|
||||
|
||||
לא מאוד מוזר. מזה מספר (לא זוכר בדיוק כמה, אבל בערך חמש) שנים, אין לבז''ן (בתי זיקוק לנפט) מונופול על מכירת תזקיקי נפט (בנזין, סולר, קרוסין), וחברות הדלק רשאיות לקנות תזקיקים אלו מכל מי שמוכן למכור (אם כי לבז''ן עדיין יש מונופול על זיקוק הנפט). כתוצאה מכך חברות הדלק קונות תזקיקים גם בשוק החופשי (באירופה), ובמקרים מסוימים, כתוצאה משינויים במחירי התזקיקים גם מוכרות שם. במקביל, גם בז''ן משווקת את תוצרתה הן לחברות הדלק הישראליות, והן בשוק החפשי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |