|
||||
|
||||
ואכן, לאט לאט מזדחל המיסוי על הסולר למעלה. אין לי נתונים, אבל למיטב ידיעתי מחיר הסולר עולה כל הזמן, בלי פרופורציה לעלות, בגלל המיסוי העולה עליו. הוצע בעבר ליצור שתי קטגוריות - סולר זול, צבוע, לתעשיה, וסולר יקר לצריכה פרטית. לא יודע מה קרה עם זה. |
|
||||
|
||||
האם גם המס-קנס על שימוש במנועי דיזל מזדחל למטה? :-) |
|
||||
|
||||
אני חושב שיש חוק מרפי כזה, ואם לא צריך להיות: מס שהוטל לא יבוטל! זה גם סיסמא קליטה, וגם נכון. ראה, למשל, העלאת המע"מ ל-18 אחוז, שהייתה אמורה להיות זמנית. אגב, האם יכול להיות שבעבר המע"מ היה פחות מ-17, וגם לרמה זו הוא עלה "באופן זמני"? |
|
||||
|
||||
נתונים על שיעורי מע"מ עד 1998 בלוח י'-3 כאן: האם הוראת-השעה שקבעה מע"מ של 18% הוארכה? |
|
||||
|
||||
על פי גלובוס, ב- 2004 ירד המע"מ ל- 17%: |
|
||||
|
||||
כן, אז נגמרת הוראת השעה. אבל במשרד האוצר חוששים שהממשלה לא תרצה לוותר על המיליארדים שהאחוז הזה נותן לה, ותבקש להאריך את הוראת השעה. (כך, לפי הדיווח בידיעות). |
|
||||
|
||||
האם ידוע לך כיצד נותנות תחנות דלק שונות הנחות ענק על סולר, עד שקל לליטר, בעוד שעל בנזין מקבלים 10 אג' לליטר לכל היותר, וגם זה רק בתדלוק עצמי? |
|
||||
|
||||
לא שאני מומחה גדול בדלק, אבל ההנחות על בנזין הן בחוק - כלומר, בשירות עצמי *חייבים*, כיום, לתת הנחה (של כ-9 אגורות, אם אני זוכר נכון). זאת, מכיוון שבעבר (לפני כשנה) הסכים השר הרלוונטי (תמ"ס? תחבורה? תשתיות?) לאשר לחברות הדלק להעלות את מחיר הדלק במידה מסויימת - תוך התניית העליה בכך שחברות הדלק תאפשרנה תדלוק עצמי מוזל1. לגבי הסיבה לאפשרות לתת הנחות גדולות על סולר - אני לא ממש יודע. משהו שעשוי להיות רלוונטי זה שרוב הפעמים (שאני ראיתי) ההנחות הללו נתנות על עסקאות במזומן. אבל לא ברור לי למה אותו הגיון לא תופס לגבי בנזין. מישהו? אגב, אם בדלק עסקינן - גיליתי לאחרונה שבשטחים הדלק זול באופן משמעותי - ליטר בנזין 96 אוקטן עולה 4.25 ש"ח לעומת משהו כמו 4.51 ש"ח (לפני העלייה האחרונה) בתחנות דלק בתחומי ישראל. מכיוון שלעיתים אני בין כה וכה נוסע דרך כביש 443 (או 334, או מה שלא יהיה המספר שלו, אני אף פעם לא זוכר) ולא דרך כביש 1 (הפקוק לעייפה), אפשר לעצור בתחנה שנמצאת על הכביש2 (ליד בית חורון, נדמה לי) ולתדלק בזול ובלי להסתכן יתר על המידה. 1 חברות הדלק רצו להעלות את המחיר, לטענתן, בגלל גידול בעלות המשכורות למתדלקים. הראשונים שיישמו את הדרישה הזאת היו דור-אלון, וגם זה באופן חלקי. כיום, אני חושב, יש יותר מקומות עם תדלוק עצמי מוזל, אבל ממש לא מספיק. כשהייתי בקנדה היה פער מהותי במחיר בין פול סרוויס לסלף סרוויס, ואף פעם לא הבנתי למה שמישהו יבחר בפול סרוויס. 2 למי שנוסע מהמרכז לכיוון ירושלים. בכיוון השני אין גישה לתחנה. |
|
||||
|
||||
''ואף פעם לא הבנתי למה שמישהו יבחר בפול סרוויס'' - בתדלוק עצמי קיים סיכון -- קטן, אבל קיים -- להתלכלך מדלק (שמטפטף על הבגדים, למשל). מי שנמצא בדרך לעבודה, ללימודים, לפגישה חשובה וכו' לא ירצה לקחת את הסיכון, קטן ככל שיהיה. |
|
||||
|
||||
ההנחות על סולר הן בעיקר הצעה שאי אפשר לסרב לה לנהגי משאיות שכל תדלוק משאית בגודל כבד (מעל רשיון ג') יכול להגיע ל400 ליטר, וכך להרויח פחות על כל ליטר ויותר על כל תידלוק- משתלם בסופו של דבר ובכלל, עקב מדיניות המיסוי שרכב דיזל יקר יותר בקניה (פרטי) או יקר יותר בביטוח(מסחרי) גורמת לכך שרב מי שעושה הרבה נסיעות ולכן מתדלק יותר- מפעיל רכב דיזל |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |