|
||||
|
||||
במילים אחרות, או טיעון אחר מזה של האופציונלי: ליוצר מותר ליצור בכמה רמות, במדיה שונים ולכמה סוגי קהלים. אם לא מדובר באנתולוגיה מקפת על היוצר אלא בשיר בודד, בד"כ זה בלתי ראוי לתקוף יצירה אחת באמצעות יצירה אחרת של היוצר, שפורסמה במקום, בזמן ולקהל אחר. מדוע יצירה מושכלת ומוקפדת צריכה להיפגע מפרסום חלום בהקיץ לו היוצר נתן פומבי (במחשבה שזה עשוי לעניין מישהו כפי שאומנם היה). או להביא שיר ילדים שהוא פירסם ב"אצבעוני" כדי לתקוף שיר שהוא בחר לפרסם ב"המגזין הדו שנתי לשירה גבוהת מצח של האקדמיה המלכותית לשירה עברית". ספציפית במקרה זה, לא נראה כאילו מטרת הקישור היתה העמקת ההבנה של השיר או ההנאה ממנו, אלא ניסיון שקוף (ואני מקווה שכושל) לפגוע בכותבתו. |
|
||||
|
||||
לפי מיטב ידיעתי (לא מתוך ניסיון אישי), לכל יוצר המופיע באתר ''במה חדשה'' יש שליטה מוחלטת-כמעט על היצירות המופיעות תחת שמו. אני מניח שניתן להסיר יצירות אשר היוצר חש כי אינן מייצגות אותו יותר. אגב, לא פספסתי את הכוונה הלא-כל-כך סמויה של מחבר התגובה המקורית, אבל הביטוי ''נבזות טהורה'' בהקשר זה צרם לי קמעא. זה הכל. עוד עניין, בחינת יצירותיו הקודמות של אמן נראית לי דרך טובה בהרבה לבחינת מכלול יצירתו, מאשר בחינה פרטנית של עבודה אחת בלבד, או מאשר בחינה של תולדות חייו, למשל. (ראה הדיונים בנוגע למלחין ואגנר בישראל באתר זה) |
|
||||
|
||||
אני לרוב דבריך. אין הם סותרים את דבריי. בפרט, לא מכלול יצירתה של נועה עמד על הפרק, אלא שיר בודד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |