|
||||
|
||||
אני מדבר באופן ספציפי על האדם: בתגובתך הקודמת נראה היה כאילו אתה טוען שאדם המוליד ילדים יפעל לטובת החברה גם בדרכים אחרות (ואפילו הבאת נימוק לכך). שאלתי היא, ברמה האיניבידואלית, האם זהו כלל תמידי והכרחי (כך שאם אדם לא מוסרי יביא ילדים, הרי שמוסריותו תגדל קמעא), ואם לאו, מדוע אתה מסתמך עליו? |
|
||||
|
||||
אני לא מסתמך על הכללים שאתה בנית בשבילי, ואולי בגלל השעה מפסיק להבין מה אתה רוצה ממני. אקט של הולדת ילדים לא חייב להפוך אדם לא מוסרי למוסרי (אפילו בקצת). הוא יכול מייד אח''כ להרוג אותם או לנטוש אותם. מלכתחילה דיברתי בתגובותי השונות על הולדת ילדים בקרב השכבות בעלות מעמד סוציו-אקונומי מעל הממוצע, שם האיכות (שקודי המוסר מובנים בתוכה) שוכנת יותר חזק. איכשהו גם את זה פיספסת. |
|
||||
|
||||
נעזוב רגע את ההתנשאות שלך, המנסה לומר שמוסריות באה יחד עם עושר. עדיין לא ברור לי איך הולדת ילדים תורמת למוסריות המדינה, שזה היה פלוס מינוס הנושא. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |