|
||||
|
||||
אם חשקה נפשך לשמוע קונטרה בס מנגן סולו (קלאסי) לאורך זמן, אז אני ממליץ על נגן וירטואוז בשם Edgar Meyer. כל מי שמבין אפילו טיפה בקונטרה בס ומכיר את הסויטות לצ'לו סולו של באך, אמור להבין שלהקליט אותן מנוגנות בכלי המסורבל הזה זה הישג שלא יאומן. היה לי העונג לשמוע את מאייר בהופעה יחד עם נגן בנג'ו מדהים בשם Bela Fleck. ביזארי ככל שיישמע הצירוף, ההופעה היתה מצוינת, והשניים נגנו (בין היתר) ג'אז, בלו גראס ומוסיקה קלאסית. אפשר לראות ולשמוע אותם מנגנים את אינוונציה מספר 6 של באך ב- http://www.sonyclassical.com/artists/meyer/adhome.ht... (צד ימין למטה). בלה פלק עצמו ידוע בעיקר בזכות הרכב הג'אז שלו, Bela Fleck and the Flecktones, שגם אותו ראיתי בהופעה. הייתי בעשרות רבות מאוד של הופעות ג'אז במהלך חיי, ואני חושב שאוכל לומר בזהירות שזו היתה ההופעה בה הכי נהניתי (אני לא חושב שהיא היתה הכי *טובה*, אבל האבחנה הזו היא כבר נושא לדיון אחר). לינק: http://www.flecktones.com . ובנוגע לסקר עצמו: אני בחרתי בגאווה "יותר מסוג אחד של כלי". אני מנגן בעיקר על בס, אבל גם על גיטרה ופסנתר, ואני נגן ג'אז חובב רציני למדי. הסקר גם הזכיר לי נשכחות. כשהייתי בן שש עשרה או שבע עשרה, התערבתי עם חבר שאני מסוגל ללמוד לנגן תוך חודש את התפקיד של חליל הצד בקטע Spain של צ'יק קוריאה. לא היה לי אז מושג אפילו איך להוציא צליל בודד מהכלי. התוצאה? הפסדתי. |
|
||||
|
||||
חבל שאתה לא בארץ היתי שמח לנגן איתך יש פה משהוא שמעוניין לנגן ג,ז או קלאסי או אפילו מוסיקה עיברית בתור חלילן ששנתיים לא נגע בכלי ומת לחזור לנגן הגיע הזמן ואני לא מוצא אנשים תגובות יתקבלו בברכה לאימיל. |
|
||||
|
||||
האופרה אותלו של ורדי כוללת קטע מרטיט לבבות. יאגו משכנע את אותלו שדזדמונה בוגדת בו, ואותלו מחליט שהיא צריכה למות. בתשובה לציניות האכזרית של יאגו, ורדי נותן לדזדמונה לשיר אווה מריה מהמם. זמרת הסופרן שרה את השורות האחרונות של התפילה* "היה אמנו עתה, בשעת מותנו. אמן" ונרדמת. עכשיו ורדי מרוקן את הבמה ומרוקן את המרחב המוסיקלי. הצלילים הגבוהים של הכינורות נמוגים ואז נכנסים הקונטרה-בסים. לפי מה שקראתי, אף אחד לפניו לא כתב סולו לקונטרה-בס, תמיד היה ליווי של צ'לו. הבסים מתחילים מהצליל הנמוך ביותר שלהם, כמעט מעבר לסף השמיעה. המית הצלילים הנמוכים מתגלגלת ועולה בסדרה איטית שנוסקת במעלה הסולם עד שהבסים מגיעים לקצה העליון שהם יכולים לנגן. נסו לדמיין את רגע הקסם - בהוראות הבימוי כתוב שעכשיו אותלו נכנס לחדר דרך דלת סודית. הקונטרה בסים הגיעו לקצה העליון ואז מתחילים לרדת לאט בחזרה לתחתית הסולם. ואז, התזמורת מסיימת בשני אקורדים פראיים, ברוטליים. *ורדי התנגד לכנסיה וראה בה מכשול לאיחוד של איטליה. |
|
||||
|
||||
בסמפוניית הפרידה של היידן יש סולו של קונטרבס. (הקדים את ורדי בשנה-שנתיים) |
|
||||
|
||||
לפני שלחצתי ''אשר'', חשבתי לשנות את זה ל''יום-יומיים'' אבל לא היה לי כוח. הנחתי שמי שצריך להבין, יבין. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |