|
||||
|
||||
הם אומרים שמטרת המסמך להשפיע על מנהיגי הצדדים, כאשר "השפעה זו תושג בצד הישראלי באמצעות החתמה המונית על הצהרת העקרונות המשותפת, ובצד הפלסטיני - באמצעות פעילות מקבילה שתוכיח את קבלת המסמך על ידי רוב הציבור". מהי ה"פעילות המקבילה" בצד הפלסטיני, בהתחשב בכך שבמורד המסמך מופיע הקטע הבא: ש: ברמה האופרטיבית - האם הצד הפלסטיני יכול לקיים "מפקד לאומי" מהסוג שעומד להתקיים בצד הישראלי? ת: הצד הפלסטיני חי במציאות חברתית, פוליטית וביטחונית השונה לחלוטין מהמציאות בה אנו חיים. לכן סביר להניח כי הדרך בה יבחרו תומכי היוזמה הפלסטינים להשפיע על מנהיגיהם תהיה שונה מדרך המפקד וההחתמה ההמונית המתוכננים בישראל . בכל מקרה, גם המהלך בצד הפלסטיני יהיה ציבורי ופומבי ויחייב השתתפות פעילה של הציבור הפלסטיני. כלומר- בצד הפלסטיני לא מתוכננת החתמה המונית. מאוד לא ברור, העניין. |
|
||||
|
||||
גם אני תהיתי, אבל נראה שיש במסמך תשובות מסוימות, ככתוב: "המפתח להצלחה אמיתית של כל המהלך תהיה הצלחת המאמץ שעושה ד"ר נוסייבה בימים אלה לשכנע את מנהיגות הרחוב של תנועת הפת"ח להצטרף ליוזמה, שכן להנהגה זו יש תשתית שטח רחבה, המסוגלת להניע מהלכים פוליטיים מורכבים כאלה". אבל לא מאד ברור, העניין. |
|
||||
|
||||
נראה לי שאת, כמו החרדון מעלייך והארנב מתחתייך, מחפשת סימטריה במקום בו היא אינה אמורה להיות. הסיטואציה בינינו לבין הפלסטינאים אינה סימטרית, ולכן גם הפתרון אינו אמור להיות סימטרי, אלא מתאים לכל אחד מהצדדים. החברה הפלסטינאית (עדיין?) אינה חברה דמוקרטית, לא בשלטונה ולא בתרבותה, ולכן החתמה המונית אינה רלוונטית בצד הפלסטינאי. |
|
||||
|
||||
אם אתה מתייחס לדברים שלי, לפחות תתייחס לדברים שאכן אמרתי. הבהרתי טוב מאוד שאני לא מחפש את הסימטריה ולא חושב שצריכה להיות סימטריה לשם סימטריה, אלא מתייחס לנקודות ספציפיות, שחלקן באמת יכולות להתפרש כדרישה לסימטריה בהקשר של איזשהו עיקרון מסוים. רוב הנקודות דווקא אינן סימטריות (פירוז, שינוי צורת המשטר). |
|
||||
|
||||
קבל את התנצלותי על שיבוש דבריך. באמת שלא מכוונת זדון. |
|
||||
|
||||
למה? כלומר, מה מונע מנוסייבה לארגן מבצע החתמה המוני בגדה וברצועה? זה יכול להזיק למהלך? יש פה משהו שאני לא מבין? |
|
||||
|
||||
לא מובן לי הטיעון הזה. איזה אלמנט תרבותי-חברתי מונע מהפלשתינאים שמעוניינים בכך לחתום על האמנה? הייתי אפילו אומר את ההיפך: דווקא מפני שהשלטון הפלשתינאי אינו דמוקרטי החתמה המונית חיונית כדי שהאמנה הזאת לא תישאר נייר מת. |
|
||||
|
||||
התגובה הזאת מכוונת גם לערן. אין מניעה שפלסטינאים יחתמו על העצומה, אלא שבגלל האלמנט תרבותי-חברתי (הקיים בחברה הפלסטינאית) הגורס כי תפקידו של השליט הוא לשלוט, ובגלל התרבות (והשלטון) הלא דמוקרטיים, אשר בה דעתו של אדם ''מן הרחוב'' אינה מעלה ואינה מורידה, הציפיה להחתמה המונית בצד הפלסטינאי היא תמימות. לעומת זאת, ההתניה בהחתמה כזאת, אין בה תמימות. |
|
||||
|
||||
אם כך, אנחנו (טוב, אני לפחות, לא יודע לגבי השאר) ששואפים לכך שהמדינה הפלסטינית שתקום לידנו תהיה דמוקרטית, צריכים לתמוך במהלכים שתומכים בהליכי דמוקרטיזציה של הרשות הפלסטינית, כמו למשל מחאה חברתית לא-אלימה בדרך של החתמה על עצומות. לא? |
|
||||
|
||||
אינני יודע מה זה (ומי זה) "אנחנו ששואפים לכך שהמדינה הפלסטינית שתקום לידנו תהיה דמוקרטית". האם מדובר בהתניה, כלומר או שתקום מדינה פלסטינאית דמוקרטית או שלא תקום מדינה פלסטינית, או שמא מדובר בהעדפה בלבד? אני באופן אישי אשמח על כל דמוקרטיה (ליברלית, לא עממית) נוספת בעולם, אבל סבור ששיטת הממשל אשר תכונן במדינה הפלסטינאית, אם וכאשר תקום, היא עיניינם של תושביה ולא של שכניה, ובכלל, בל"ו השנים האחרונות קבענו עבור הפלסטינאים די והותר, ושהגיע הזמן שניתן להם להחליט בעצמם. |
|
||||
|
||||
אני, בניגוד לך, חושב ששיטת הממשל במדינה הפלסטינית שתקום לידנו היא בהחלט ענייננו, במיוחד כל זמן שאנחנו יכולים להשפיע עליה. אופי המשטר במדינה הפלסטינית ישליך, לדעתי, על אופי יחסיה עם מדינת ישראל ועל עתידנו כאזרחים ישראליים - החל בסיכוי לעימות מזויין עם המדינה הפלסטינית בעתיד, דרך כמות ימי המילואים שנצטרך לבצע בשנה (כן, הרגע קיבלתי טלפון מהקצינה שלי... שבוע...) וכלה במצבנו הכלכלי ובאין-ספור תחומים אחרים. לו היה הדבר בידי, הייתי פועל ככל יכולתי כדי למנוע הקמתה של מדינה פלסטינית דיקטטורית או בסגנון הדמוקרטיות הערביות המקיפות אותנו. יתרה מזאת, אני מאמין (שים לב שאני משתמש במילה הזו בדיון זה שוב - "מאמין", לא "יודע") שהקזת דם עכשיו, בשם הניסיון להביא למדינה פלסטינית דמוקרטית לצידה של מדינת ישראל, ולא מדינה דיקטטורית, תחסוך דם בטווח הארוך. אני מקווה שהחשיפה של הפלסטינים לדמוקרטיה הישראלית במשך 35 השנים מאז מלחמת ששת הימים נטעה בליבם את האמונה ואת הפיתוי לחברה דמוקרטית. |
|
||||
|
||||
לא הבעתי עמדה ולא "חיפשתי סימטריה" כדבריך, אלא רק ניסיתי למצוא תשובות למה שאסתי שאלה. אילו הייתי כותב ש"מנהיגות הרחוב של תנועת הפת"ח" היא המקבילה ל"קבלני קולות במרכז המפלגה", או אז זה היה נסיון ליצור סימטריה :-) |
|
||||
|
||||
ראה את תגובה 155932 כממוענת גם אליך. |
|
||||
|
||||
גם החיה הזאת. רק תהיתי מה הם יעשו, שעונה על ''פעילות מקבילה'' שאינה החתמה. |
|
||||
|
||||
לדעתי נוסייבה פועל לשכנע את האנשים בחברה הפלסטינית שיש להם השפעה על ההמונים, משהו בצורת פירמידה כלפי מטה. נשמע הגיוני במציאות השבטית / חמולתית שממנה מורכבת החברה הזו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |