|
||||
|
||||
אמנם אין כאן אישור של רב, אבל בהתבוננות זהירה ראיתי שמצטטים "וכל המקיים נפש אחת בעולם...כאילו קיים עולם מלא" אבל למה הביאו את זה דווקא משום הרמבם? אין מקור יותר עתיק? למשרד הבריאות פתרונים. |
|
||||
|
||||
אצלי הכרטיס משנה שעברה, ונוסח הסעיף (שאצלי לא מסומן) הוא: "בתנאי שאיש דת לפי בחירת המשפחה יאשר את התרומה לאחר מותי" |
|
||||
|
||||
(בדיוק, החל ממחר) וגם יש נוסח דומה. (אז מה? אז כלום. בטח זה מעניין _מישהו_) |
|
||||
|
||||
''לפיכך נברא אדם יחידי בעולם, ללמד ... וכל המקיים נפש אחת מעלין עליו כאילו קיים עולם מלא'', תלמוד ירושלמי, סנהדרין כג. |
|
||||
|
||||
השאלה היתה למה בכרטיס אדי שלי כתוב: "רמבם, משנה תורה, הלכות סנהדרין, פרק יב" ולא כפי שציטטת? כי הרמבם היה רופא? |
|
||||
|
||||
הרמב''ם (בסעיף ז' שם) מצטט מלה-במלה את הירושלמי. יתכן שהעדיפו לצטט את הרמב''ם ולא את המקור, כדי להראות שכך נפסק להלכה. |
|
||||
|
||||
כדי לחדד: להראות שכך נפסק, בניגוד לאמור בבבלי, "כל המקיים נפש אחת מישראל". |
|
||||
|
||||
אולי כי הבבלי גזעני והרמב"ם לא? |
|
||||
|
||||
אולי. מה אתה חושב? |
|
||||
|
||||
מה הקשר? אתה סובל מרגשי נחיתות? למה כל דבר מתפרש בגזענות?!! |
|
||||
|
||||
ואם כבר לחדד, בשני התלמודים מדובר בציטוט מאותה משנה (סנהדרין פרק ד' משנה ז'), שנולדו לה גרסאות שונות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |