|
||||
|
||||
איך "האמת ההסטורית" יודעת לבחור בין "פליטים" ל"מהגרים"? |
|
||||
|
||||
תשאל את עמית. הוא הציע במובלע את ההבחנה הזו כאן: תגובה 62205 |
|
||||
|
||||
להיפך - הוא אומר במפורש שהבחירה בין שני המונחים אינה קשורה ל''אמת'' ההסטורית, אלא למאבק התעמולתי. וזה נכון בשני הכיוונים. |
|
||||
|
||||
אתה צודק. אם כך, אני שב ומפנה את השאלה לעמית (והמקור הוא התגובה הזו: תגובה 147886): אם עובדה מסויימת מזיקה לאינטרס הישראלי (וכאן נשאלת השאלה, כמובן, מי מגדיר מהו האינטרס הישראלי, למה שלמישהו יהיה מונופול על ההגדרה הזו, והאם בכלל קיים כזה דבר "אינטרס ישראלי") אילו צעדים (אם בכלל) אתה (עמית) מוכן לנקוט למשל כדי למנוע את פירסומה? |
|
||||
|
||||
איך הפך ה"לינקג' בין שיבת היהודים ובין הפלסטינים" לעובדה (הסטורית?)? זו לא עובדה, אלא תעמולה. זו הזדמנות לחזור ולהפנות אליך את השאלה שבתגובה 144630. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח שהבנתי. מה שעמית אומר כאן (תגובה 147886) זו סוג של תעמולה (לדבריו - יש הגיון בגזירה השווה, אבל זה מזיק לאינטרס הישראלי, לכן עלינו להימנע מהתייחסות). זה מוסכם עלינו? |
|
||||
|
||||
''גזירה שווה'' הוא אחד משלוש-עשרה כללי ההיסק הלוגיים התלמודיים (''מידות שהתורה נדרשת בהן''). גזירה שווה היא מידה יוצאת דופן - בעוד שכל אחד יכול לדרוש ''קל וחומר'' (למשל) מדעתו, כדי להפעיל ''גזירה שווה'' צריך מסורת ברורה על התוצאה שרוצים להסיק. כלומר, חכמינו הבינו שבגזירה שווה משולחת-רסן, אפשר להוכיח כל דבר. ואם יש צורך למקד את הטיעון - השוואה הסטורית אינה אלא צורה מעורפלת של גזירה שווה. |
|
||||
|
||||
אין בכוונתי למנוע פירסום. הניסיון במקרים כמו אוסטרובסקי, למשל, מעיד על כך שניסיונות מניעת הפירסום רק גוררים חשיפה גדולה יותר. האסטרטגיה בה אנקוט תהיה התעלמות, והנחייה לחפש עובדות נגד, שמחזקות את עמדתי (ואם אצליח למצוא כאלו, כמובן להבליט אותן). (נושא ה''אינטרס הישראלי'' הוא כמובן שנוי במחלוקת, ועדיין הייתי אומר שלפי תוצאות הבחירות, רוב האוכלוסייה בארץ תמכה במפלגות המתנגדות להגירה פלסטינית לתחומי מדינת ישראל - כך שאפשר להניח שיש לציבור הרחב אינטרס לא לעודד את הטענות הפלסטיניות בעניין זה). |
|
||||
|
||||
"האסטרטגיה בה אנקוט תהיה התעלמות, והנחייה לחפש עובדות נגד, שמחזקות את עמדתי (ואם אצליח למצוא כאלו, כמובן להבליט אותן)." ואם לא תמצא כאלו? אם יתברר שאכן לא הייתה מלכות דוד ושלמה למשל, כמו שנטען לפני שבוע-שבועיים במאמר במוסף הארץ, אז תלך מכאן? תגיד "סליחה, טעינו"? ברור שלא. |
|
||||
|
||||
זו החולשה העיקרית של האידיאולוגיה הציונית, וכל אידיאולוגיה מבוססת היסטוריה - וככל שההיסטוריה רחוקה יותר, החולשה רבה יותר. |
|
||||
|
||||
"האסטרטגיה בה אנקוט תהיה התעלמות, והנחייה לחפש עובדות נגד, שמחזקות את עמדתי (ואם אצליח למצוא כאלו, כמובן להבליט אותן)." האם בלי להכחיש את העובדות אתה לא מסוגל להצדיק את עמדתך? אם כן, מדוע אתה מחזיק בעמדה זו? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |