|
השאלות המוסריות שמעלה סיפור פרנקנשטיין מתעוררות בכל תקופה מחדש, בלבוש אחר. נדמה לי שהשאלה שמונחת עמוק ביותר בתוך המיתוס הזה, מעבר לשאלת הפחד, היא - מהו האנושי? אם פרנקנשטיין הוא לא אנושי, לגיטימי לקרוא לו מפלצת (או דמון...). אבל זה מקרה קל, מה עושים עם בן אדם שמייצר זוועות? איך נקרא לו אז? ומה עושים עם מפלצת "טובה", שניצנים שלה מתחילים לצוץ, ועוד יצוצו, בעזרת הטכנולוגיות של רובוטיקה וביוטכנולוגיה?
(ולטל כהן - מה שאלות הטריוויה האלה? מדובר ביצירה קלאסית, כנראה בתרגום חדש. רוצה לדעת, תיכנס ללינק לרכישת הספר ותלמד את הפרטים).
|
|