בתשובה לאלי, 30/04/03 9:10
האבירים הטבטוניים שבו והישיגו את כלי הקודש? 143625
בליזריוס מצביאו הדגול של יוסטיניאנוס אמנם הביס את הוואנדלים, אך יתכן שחלקם של כלי הקודש הוחבאו, ממש כשם שיכול היה המלך יאשיהו לעשות זאת.

יתכן, עם זאת, שהארון, המנורה ושאר חפצי הקודש הובאו כולם לקונסטנטינופול, אך נישארו משאת נפש לגרמנים, כזו הקשורה בתקופת גדולתם של השבטים האלה שהשתלטו על תחום הציויליזציה הרומית בעבר.

- עלינו לזכור את הסצינה הכוללת בסביבות מסע הצלב השלישי (1187). בראשו עמדו ריצרד לב הארי מאנגליה, פיליפ השני מצרפת ו- פרידריך ברברוסה. הסצינה הכוללת מבחינת הקיסרות הרומית הקדושה (גרמניה) היתה בתקופה זאת זו של מסעות צלב של האבירים הטבטונים גם כלפי הפגנים בארצות הבלטיות, בליטה, לטביה ואסטוניה.

האם פרידריך ה-‏1 (ברברוסה) חזר והשיג את הארון, המנורה והחנית האבודים בירושלים, אם נכונה העדות שאלה נישלחו למנזר בירושלים?

- בנוסף, יש לזכור כי אף כיבוש קונסטנטינופול במסע הצלב הרביעי בשנת 1204 היה על רקע המאבקים הפנים אירופיים, והצרפתים והפלמים שנענו לקריאת האפיפיור אינונציוס השלישי אף לא היגיעו למזרח. האם היו בין כובשי קונסטנטינופול גם אבירים טבטוניים הנחושים להשיג את כלי הקודש והכוח האדירים?

- עלינו ליזכור בנוסף כי בעוד חוזרי מסע הצלב נירדפו באנגליה ובצרפת מפאת החשש מכוחם ומהפוטנציאל המהפכני שלהם, הרי שבגרמניה הם התקבלו כגיבורים, וכל הארץ יצאה מגידרה לקראתם.

מדוע?
ברברוסה מעולם לא היגיע לארץ 143632
הקודש , הוא טבע באגם לפני שהיספיק להגיע אליה.
פרידריך השני קיסר גרמניה וסיציליה כמדומני היגיע אליה או לפחות שליחיו , והוא הישיג את השליטה בה מידי המוסלמים באמצעות משא ומתן דבר שלא עלה על דעת קודמיו . לגביו בהחלט אפשרי שהוא היה מחפש את הארון וכלי הקודש כי הוא התעניין מאוד בדברים כאלה.וככל הנראה הסחבה של טורינו שעליה נראים פניו של ישו נעשתה סמוך לתקופת שלטונו או אף בימיו על פי הבדיקות המדעיות.
אבל לאמיתו של דבר לא היה צורך לחפש את הכלים בארץ ישראל מספיק היה לפנות לנגר הקרוב והוא כבר היה מכין עותקים של ארון הקודש הגביע הקדוש וכו' כדי להציג אותם בפני המאמינים.
האפיפיור אינוצנטיוס השלישי 143851

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים