|
או קיי, אני אהייה יותר בהירה. משום מה זה נראה לי כמעט מתבקש לקראת הסוף לחרוג מהארון כ''אביזר'' פולחן ספציפי ולדון בו כעוד שבר (מרכזי) בין הגישה ביהדות שדוגלת בהפשטה מוחלטת (מה שעושה את היהדות לדת כ''כ תובענית וזרה לרוב הדתיים של ימינו) ובין הגישה ה... בוא נאמר פיגורטיבית-אלילית-נוצרית שעשושה פשרות כלשהם ובכל זאת מקדשת דברים גשמיים (ע''ע כותל) כנראה מתוך ראייה כי בן האנוש לא מסוגל להטיל את כל יהבו על דבר שאיננו נתפס בחושים. הארון הזה, שבשמו נקשרו כ''כ הרבה סיפורים אליליים באופיים, הוא נקודת פתיחה טובה לדיון כזה, למשל, מה הייתה דעתם של גדולי התורה אז, אם בכלל הייתה דעה מפורשת בנושא. נכון הבאת ציטוטים בנושא, אבל נראה לי שהפרשנות שלך את שפת התורה ואת ההקשרים הרחבים טובה משלי (התפקרתי בגיל צעיר מדיי...)
|
|