|
||||
|
||||
יש שם מאמר שחוזה תוספת של כ350-450 מתים בשנה בגלל כביש חוצה ישראל. אני מודה שאני לא רופא ולא סטטיסטיקאי ולא מומחה לתחבורה, אבל לי זה נראה קצת לא רציני. |
|
||||
|
||||
מה, בתאונות דרכים או מזיהום אוויר? כי אני לא חושב ש*עוברים שם* 350-450 איש בשנה... |
|
||||
|
||||
התחזית היא לשנת 2010. כנראה שנצטרך לחכות ולראות. הם מדברים על תאונות דרכים. אם הבנתי נכון את הabstract, הם טוענים שאם המהירות בכביש עולה אז מספר ההרוגים בתאונות דרכים עולה גם בצורה שפרופורציונלית לעליית המהירות בחזקה 4 (!!). זאת נראית לי טענה סופר-מפוקפקת. |
|
||||
|
||||
א-הא. ומה קרה לטיב הכביש? עובדת היותו ישר למדי? מספר המסלולים? שלא לדבר על כך שההבדל בין 100 ל-110 הוא חסר משמעות בישראל, משום שאנשים בין כה וכה נוסעים במהירות גבוהה משמעותית מהמותרת. אכן, מפוקפק. |
|
||||
|
||||
(זמן התגובה)^1- (הסיכוי לתאונה) פרופורציונלי למהירות. האנרגיה הקינטית (חומרת התאונה) פרופורציונלית למהירות בריבוע. חסר לי עוד גורם אחד. מישהו? |
|
||||
|
||||
הנה עוד גורם: ככל שנוסעים מהר יותר, נמצאים פחות זמן בכביש. עכשיו חסרים לנו שניים. |
|
||||
|
||||
זו הסיבה למהירות בה אני עובר בצמתים. שהרי הסיכוי לתאונות בצמתים גבוה יחסית. |
|
||||
|
||||
מה שמזכיר את הבדיחה הידועה על ההוא שהיה עובר צמתים באדום עד שהגיע לצומת והרמזור הורה ''ירוק'' עצר ולא עבר. שאל אותו זה שישב לידו למה הוא לא עובר הרי ירוק. השיב לו - אולי אחי יעבור עכשיו בצומת.. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |