|
||||
|
||||
אני ממש לא מבין את זה. האם הגרסה של גולד לבאך (דוגמא לפרשנות מוסיקלית קיצונית, ואני לא מוסיקאי) צריכה להפריע? האם הוראיציות על נושא של פגניני שכתב רחמנינוף צריכות להפריע? (הוא שיכתב יצירות לכינור ליצירות לפסנתר ותזמורת) האם הביצוע של ריי צ'ארלס לאלינור ריגבי של הביטלס צריך להפריע? (ג'ון לנון אמר שזה הביצוע הכי אהוב עליו) |
|
||||
|
||||
מי דיבר על זה שהגרסאות "צריכות" להפריע? דיברנו על כך שהן מפריעות. לא מעצם היותן גרסאות חדשות, אלא מהיותן עשויות רע, לטעמנו. |
|
||||
|
||||
לחיזוק דבריך, אני, באופן אישי, מאוד אוהב את הביצוע של נורית גלרון ל''אין מדינה לאהבה'' של יונתן גפן וצביקה פיק. אני לא ממש מתלהב מהביצוע (המקורי) של המלחין. למען האמת, אני די מעריך את צביקה פיק היוצר, והרבה פחות את צביקה פיק הזמר (יחס דומה, אגב, יש לי גם לאביב גפן). |
|
||||
|
||||
מצטרפת לדבריך לגבי צביקה פיק ואביב גפן. מובן שזה קורה, שמבצע שאינו היוצר מצליח לתת לשיר נשמה יתרה. על טים הארדין המנוח נאמר יותר מפעם פעמיים שהיה המבצע הפחות-טוב של יצירותיו. |
|
||||
|
||||
אם מדברים על מבצעים גרועים של יצירותיהם, שזו כבר קלישאה לומר זאת עליהם, הדוגמה הרלוונטית יותר לסקר היא נעמי שמר. |
|
||||
|
||||
כן, אבל חוץ מזה הבעיה היא לא תמיד במבצע. במקרה של שירי נעמי, בחלק מהם מינון המתיקות עלול לגרום סתימה בעורקים. (סליחה! סליחה! אני מתנצלת בפני העם ודורשת שיושת עלי העונש המקסימלי הקבוע בחוק! ואני דורשת גם שייבנה ייבנה ייבנה המקדש, שהוא כידוע בית חלומותי אשר בראש גבעה, ואני אבנה בו, משום מה, תנור גדוווול עם ארובה. החום הישראלי לא מספיק!) |
|
||||
|
||||
ואש ת-מ-י-ד תבער! |
|
||||
|
||||
עמי שמר היא אחת הזמרות המעולות בארץ! ה שלך אין חוש מוזיקלי לא אומר שהיא לא שרה יפה! |
|
||||
|
||||
ומה איתי? בשבילי אין לך איזו נזיפה? תגובה 142463 |
|
||||
|
||||
או: אחרי מות - קדושים, אָמוּר. |
|
||||
|
||||
אני כבר מבולבלת, מי כאן רודף אחרי מי? אם תמשיך לעצבן אותי, תיכף אשיר לך גם בתורכית. |
|
||||
|
||||
אין לי שום בעיה לפלרטט עם גוִיות. רק מן הנשים החיות אני נזהר. |
|
||||
|
||||
ועם גּוֹיוֹת? |
|
||||
|
||||
*We'd like to know a little bit about you for our files "אם תמשיך לעצבן אותי" - זה ביטוי של אהבה (שמא לא דובר תורכית, האברך) (^+^)
We'd like to help you learn to help yourself |
|
||||
|
||||
בהם חשמנים זכו גם למעמד של רוזנים? |
|
||||
|
||||
נראה שזו אכן איננה תופעה היסטורית בעלת ממדים נרחבים. עם זאת, התופעה ההיסטורית של תנינים שהיו בין השאר גם רוזנים, חשמנים, פרסומאים מטעם עצמם לאופטלגין (ובלא כל תמורה!) ולשכ"גין, לסביות 8%, מאהבותיו של סטינג לבוקר מופלא אחד ומריצי אגו-טריפ בלתי נלאים - היא מצומצמת אף יותר ומסתכמת, ככל הידוע, במקרה מתועד אחד בדיוק. מכל מקום, הרוזנת פון בוצנהיים שביקרה את החייל האמיץ שוייק עת אושפז בביה"ח הצבאי, היתה, ככל שזכרוני מחזיק - דמות בעלת רגשות דתיים* כנים ועמוקים, ואין ספק שהיתה כדאית וראויה למעלת החשמנות, אף אם זו מעולם לא הוענקה לה. * דתיים-פטריוטיים, למעשה. נראה ששתיים אלו, הדתיות והפטריוטיות, הולכות לעיתים קרובות בחיבוק צמוד, ואולי האל הטוב הועידן יחדיו. ראה מקרי יעקב, אורי פז, ניצה ואולי עוד כמה איילים/ות שאיני נזכרת בהם כרגע. |
|
||||
|
||||
תודה על הסיכום החשוב. |
|
||||
|
||||
מה יש פה לא להבין. ישנן גירסאות טובות, ישנן גירסאות פחות טובות. אני התיחסתי לביצוע ספציפי של יצירה מסוימת, ונימקתי את הסתיגותי. איך מכאן ניתן להשליך שכל ביצוע שאינו הביצוע המקורי(1) צריך להפריע? _____ (1) החלף "מקורי" ב"מוכר" או "נפוץ" במידת הצורך. |
|
||||
|
||||
גם בראוס כתב וריציות על הנושא הזה לגבי גולד מילא הפרשנות שלו לבאך שמעת פעם את הפרשנות שלו למוצאת ואת הקדנצות שהוא כתב לקוצ,רטים של ביטהובין? |
|
||||
|
||||
בראוס זה ברהמס, לא? לא שמעתי את הקדנצות של גולד לבטהובן. אבל, שמעתי את התשיעית של בטהובן בעיבוד לפסנתר של וואגנר - משהו משהו. |
|
||||
|
||||
כן ברהמס סורי הברייל המחורבן העיבוד של ואגנר מאד יפה ומרשים הוא הרבה יותר טוב מהעיבוד של ליסט כאצל ואגנר יש גם את המקהלה מה שאיין אצל ליסט אני מאד אוהב אבל את הכיסר של ביטהובן בביצוע של גולד זה יצא עכשיו ברימסטר הבעיה שלי אם גולד שלרוב מדובר בקונצרטו לפסנתר תזמורת וזמר כן גם הוא וגם כזאלז כל הזמן שרים תוך כדי נגינה |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |