|
||||
|
||||
ערוצים מסחריים-פרסומיים חייבים להתאים את תכניהם לצופיהם כי אחרת הרייטינג יהיה נמוך ואם יש רייטינג נמוך מחיר הפרסומות יורד וכן הלאה). ערוץ שלא יצליח להתאים יכשל. כלומר- לפחות ערוץ 2 מתאים את תכניו לצופיו (להערכתי). כך גם ערוצי מנויים (תכלת נכלל בהגדרה זו) אך באופן עקיף יותר דרך דמי מנוי ההבדל הוא (כנראה) שתכלת מתאים את תכניו לערכיך ושאר הערוצים מתאימים את תכניהם לצופים אחרים. מה המטרה החברתית החשובה שהערוץ משרת? הדחת מגזר נוסף לצפייה בטלוויזיה? |
|
||||
|
||||
לא מדוייק. ערוצי נישה (למשל, ערוצים כלכליים, ערוצי דת, וכו') הם מקובלים בהחלט בעולם, ומתפרנסים היטב ברייטינג נמוך. |
|
||||
|
||||
איך הם מתפרנסים? סביר להניח כערוצי מנויים ואז הם באמת נכללים בקטיגוריה זו. אך עדיין ערוץ מנויים שלא יתאים את תכניו לקהל יאבד את מנוייו ואת פרנסתו. |
|
||||
|
||||
תכלת הוא ערוץ חשוב לדעתי. הערוץ מנסה לתת קול ל''אחר''. כן, ה''אחר'' יכול להיות גם דתי-לאומי ולאו דווקא אשה פלשתינאית מדוכאת במחסום, או אפרואמריקאי בהרווארד. בטלויזיה של היום יש ייצוג סטריאוטיפי לדתיים, הדמות של ''הדתי'' תמיד תהיה מישהו שהזיהוי ''דתי'' זה הדבר היחיד שאפשר לומר עליו. בדרך כלל הוא יהיה מגוחך. או מסוכן. ואכן ההבדל הוא שתכלת מתאים את עצמו לערכים מסוימים שאין אף ערוץ אחר שעושה זאת. |
|
||||
|
||||
הדתי של תכלת הוא, במקום זאת, איזה מן צפונבון עם כיפה. ממש שיפור. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |