|
||||
|
||||
האם העובדה שהם מגדלים גידולי שדה חקלאיים לא הופכת אותם מבדווים לפלאחים? |
|
||||
|
||||
בדווי הוא שיוך אתני-היסטורי. עורך דין בדווי נשאר בדווי במוצאו, גם אם לא באורח החיים שלו. |
|
||||
|
||||
מהו שיוך אתני? מהו שיוך היסטורי? מהו השיוך האתני של הבדווים? מהו השיוך היסטורי של הבדווים? האם בדווי הוא לא "נווד ערבי החי במסגרת שבטית ומתקיים על מקנה צאן וגמלים"? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אבל אם כבר שאלת, הנה הסבר פשוט וברור. |
|
||||
|
||||
וזה מתיחס רק לנגב. כידוע(?) יש בדואים גם בגליל. בבית זרזיר לדוגמא, לא תראי הרבה אוהלים (פרט לאלו המשמשים לתירות אנתרופולוגית), לעומת זאת הבתים שם לא היו מביישים אף אחד מישובי הוילות. גם בשאר יישובי הבדווים בגליל לא תראי יותר מדי אוהלים. |
|
||||
|
||||
ועל זה נאמר תטל''א. לא שאלתי על מבנה האוהל המסורתי, ולא ממה מתפרנסות המשפחות הבדוויות היום. |
|
||||
|
||||
עיניך הרואות שכתוב שם, שהבדווים מתפרנסים ממלאכות שונות, ביניהם חקלאות, ועדיין הם מתוארים כבדווים. אם יש לך טענות, אנא נסח אותן - ולא בצורת שאלות שאמורות לגרום למנסים להשיב לך לעבוד יותר קשה ממך, בלי להבין מה רצית לומר. |
|
||||
|
||||
אין לי טענות, יש לי שאלות: עד מתי נמשיך לקרוא להם בדווים? למה אנחנו לא קוראים לתושבי המשולש בדווים? למה לא לקרוא להם פשוט ערבים? האם יש משהו שמבדיל אותם מההערבים ה"רגילים"? האם אין כאן נסיון פטרוני ליצור תודעה עדתית פיקטיבית בקרב מי שאינו יהודי? וכו' |
|
||||
|
||||
הגישה הפטרונית היא שלך, מפני שהשאלה היחידה כאן היא- איך האנשים האלה קוראים לעצמם! ואני חושבת שאם תברר, תגלה שהם קוראים לעצמם, ורואים בעצמם- בדווים. |
|
||||
|
||||
אבל שאלתי כמה (לא, לא את כולם, אפילו לא את רובם) וכל מי ששאלתי טען שהוא רואה את עצמו כערבי. אפילו יצא לשמוע כמה דרוזים שרואים את עצמם כערבים. אבל, ההבדל ברור, לדרוזי יש דת שונה, ומנהגים שונים, לבדווי-הפלאח אין. לכן, נשאלת השאלה, מה עושה את הבדווי לבדווי ומבדיל אותו מסתם ערבי. |
|
||||
|
||||
השייכות לשבט? |
|
||||
|
||||
אין שבטים במשולש? |
|
||||
|
||||
הן בנצרת (למעשה ביפיע, אבל זה כמעט), והן בכפר יסיף, שני ישובים ''ערביים'', ישנה מאפיה (של פיתות, לא של גנגסטרים) בשם ''אל באדאווי''. |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי כפר יסיף הוא כפר דרוזי. (והחומוס של אבו-אדהם הוא הכי טוב בארץ!) |
|
||||
|
||||
טוב לדעת. ובכל מקרה כשיהודים מדברים על ערבים זה חייב להסתיים בהמלצה איפה הכי כדאי לנגב חומוס. |
|
||||
|
||||
כבר ציינתי, לא ערבים אלא דרוזים. ולא, זה לא חייב להסתיים ככה, אבל כשמזכירים את כפר יאסיף, אי אפשר להימנע מכך. (ולא לשכוח גם את המסבחה המצוינת של חליל ברמלה...) |
|
||||
|
||||
כפר יסיף הוא כפר ערבי (נוצרי). שכניו ג'וליס וירכא הם כפרים דרוזים. |
|
||||
|
||||
אני כמעט בטוח שאתה טועה, אבל מאחר ואתה גלילי אני אאמין לך. |
|
||||
|
||||
אני זוכר שהיתה פעם איזה מלחמת עולם קטנה בין ג'וליס לבין כפר יסיף, בעקבות משחק כדורגל בליגה ד'. (שנת 1981, משהו כזה). נדמה לי שאמרו אז שתושבי כפר יאסיף הם מוסלמים. |
|
||||
|
||||
ע"פ הלינק הבא יש קשר בין כפר יסיף לדרוזים: |
|
||||
|
||||
הלינק האמור, פרט לשיבושים משונים בשמות הכפרים (1), מביא הן כפרים דרוזים מובהקים (2) בהם גרים רק או בעיקר דרוזים, הן כפרים "מעורבים" בהם יש אוכלוסיה דרוזית משמעותית (3), והן כפרים (כמו כפר יסיף) בהם הדרוזים מהווים מיעוט קטן. ואגב, הכפר ינוח, למיטב ידיעתי (וכאן אני פחות בטוח מאשר בנושא כפר יסיף) הוא כפר מוסלמי, ולא דרוזי. מי שכן דרוזי (ולא מופיע ברשימה), הוא שכנו הכפר ג'ת. אולי בגלל ששני הכפרים חולקים מועצה מקומית משותפת: ג'ת-ינוח, אבל לטעון שדווקא ינוח הוא הכפר הדרוזי, זה כמו לטעון שמעלות הינה עיר ערבית, כי היא חולקת מועצה מקומית עם תרשיחא. _____ (1)לדוגמא: ימנוח, כפר גולס,גרז (מוסך?), מוגאר, עין קיציא והשיא - מגדל שמש (2)לדוגמא: בית ג'אן, חורפיש, דלית אל כרמל, עוספיא, וכמובן ארבעת כפרי הגולן: מסעדה, עין קיניא, בוקעתא ומג'דל שמס (3)לדוגמא: מע'אר, פקיעין, שפרעם, ראמה |
|
||||
|
||||
בקשר לינוח אני לא בטוח שהוא לא דרוזי,ו... 3. שפרעם היא עיר. |
|
||||
|
||||
לגבי ינוח, כתבתי שאני לא בטוח. לגבי שפרעם, אתה צודק. אנחנו רגילים לקרוא לכל הישובים הלא עבריים "כפרים". (1) ___ (1) למרות שבאזור שלנו כשמדברים על "הכפר" הכוונה היא לכפר ורדים. |
|
||||
|
||||
נסעת פעם לכפר נצרת? :) |
|
||||
|
||||
לא, אבל נסעתי לכפר סבא. ולדיסלדורף. |
|
||||
|
||||
אכן אתה זוכר נכון, תושבי ג'וליס הדרוזים, באו מצוידים בנשקם הצה''לי. אגב, באותו זמן עמדה בראש המועצה המקומי של כפר יסיף ויולט חורי - (כנראה) האשה הראשונה בעולם שעמדה בראש מועצה מקומית ערבית. בכפר יסיף חיים מוסלמים ודרוזים, אבל רוב תושביו, וצביונו של הכפר, הם נוצרים. |
|
||||
|
||||
הבדווים הם לא ערבים ממש אלה עריבים בית דגושה מוצאם מחצי האי ערב ומהיותם נוודים הגיעו לאן שהגיעו על הבדואי אין מגבלות מצד החברה המוסלמית לאחר שנתאסלם וקיבל עליו את דתו של מוחמד לעומת הנווארים המופלים לרעה מאחר ואינם מקבלים את דתו של הכובש לפיכך עונשם הינו איסור להתמקם לאורך זמן וחובה עליהם לנדוד מקצועם הוגבל לנפחות בלבד והם אינם רשאים לשאת נשק חרב סכין וכו§ הבדואי כן רשאי הבדואי רואה עלבון אם משייכים אותו כערבי¬ הוא אינו כזה ואילן היחש שלו אינו שזור בתולדות הערבים למעט הכפיה והכיבוש המוסלמי למרות היותו מוסלמי בסיס האמונה נותר לפיהימים ההם ויש לבדואי יותר קרבה לדרוזי מאשר למוסלמי הדרוזי יראה בזה עלבון למרות שלא זאת הכוונה שבטים קטנים של נווארים עדיין משוטטים בהרי השומרון |
|
||||
|
||||
הבדואים הדתיים רואים בדרוזים כופרים מכיוון שהם שייכים לפלג מוסלמי לא קונבנציונלי. לכן אי אפשר לדבר על קירבה בין הבדואים לדרוזים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |