|
"קולו של הרעם בשעות הערב המוקדמות היה רחוק ועמום, ואף על פי כן ניעור הייזי משנתו בבהלה גדולה. הוא טלטל את כתפו של אוסיר הזקן שישן במיטה הסמוכה: "נדמה לי", אמר, "שהסכר הגדול עומד להתמוטט". "או ששוב התנגש מישהו בעץ החושחש", רטן אוסיר הזקן שהקיץ אף הוא. הייזי התישב במיטתו, תוהה מדוע ירצה מישהו להתנגש בעץ החושחש שמעודו, עד כמה שידע לו, לא הזיק לאיש. ..."אולי אותו מישהו לא התכוון לכך", הרגיע את עצמו, אולי זה התרחש במקרה". "דברים אינם מתרחשים במקרה", אמר אוסיר הזקן, מפהק פיהוק רחב, "יש להם סיבה ולסיבה יש סיבה, ולכל דבר יש מדוע, ולכל מדוע המדוע שלו". "אם כך", אמר הייזי, "אם מישהו מתנגש בעץ החושחש, זה משום שאין הוא אוהב את המוסיקה העדינה שהוא משמיע, ואין הוא אוהב את המוסיקה, משום שהיא מזכירה לו צלילים ששמע בארצות רחוקות, שבעת ששהה בהן, כמעט נטרף על ידי דוב הרים רעב". "או עיוור" אמר אוסיר. "דוב הרים עיוור?" בחן הייזי את האפשרות. "לא", השיב אוסיר בחוסר סבלנות, "מי שנתקל בעץ החושחש כנראה לא ראה אותו, אבל מכיוון שעץ החושחש גדול דיו להיראות ממרחקים, אם נתקל בו מישהו בכל זאת, סימן שהוא עיוור". "או שמשהו הסיח את דעתו", אמר הייזי מהורהר, "והוא לא השגיח בעץ. כמו למשל", הוסיף בשלווה, "דוב הרים שפגש בדרך". הוא השתתק לרגע ופתאום הצטווח: "דוב הרים בגינה שלי?? נטפל לעץ החושחש שלי??" מבוהל אץ אל החלון ופתחו לרווחה."
____ מסע ההגיוניטים בחיפוש אחר אבן אי ההיגיון, מאת לאה שילון ובני גלעד, הוצאת כתר 1985.
|
|