|
||||
|
||||
מה העניין עם הבונוסים? חסרה רק קופאית שתבקש כרטיס מועדון. יש לי כמה גרסאות דיסקים של אלבומים קלאסיים עם בונוסים - אחד עם בס ואחד בלי, אחד עם פיקה בברך של נגן הצ'לו ואחד בלי. התוצאה, למי שלא קנאי לסאונד (אני לא), היא אותו שיר, שלוש פעמים רצוף. ואם לא היו צדדים, לא היינו זוכים לשורה המקסימה "עכשיו תקחו את התקליט ותהפכו לצד שני" (הכבש הששה עשר, סוף צד א'). |
|
||||
|
||||
אם יש מקום נוסף לא עדיף שישימו בו משהו? כמובן שרצוי שאותו משהו יהיה רציני ולא סתם חומר שהוכנס למילוי המקום, ובכל זאת, יש יותר תמורה למחיר הדיסק. |
|
||||
|
||||
חבל שלפיקאסו נגמר הבד(?) אחרי שצייר את "העלמות מאביניון"; הוא היה יכול להגדיל את הציור ולהוסיף קצת פרחים יפים, ככה לקישוט. יש בעיני ערך אסתטי באלבום שהוא יצירה אחת מגובשת. ואני אוהב שהמדיום הפיזי משקף זאת; אני רוצה שכאשר נגמרת היצירה - נגמרת במובן זה, שכאן חשב היוצר שהיא נגמרת - הדיסק יעצור. דווקא בעידן האינטרנט קל יותר לתת (או למכור) למעריצים ולמתעניינים את הקטעים שנפלו בעריכה המקורית - מבלי לגבב אותם על האלבום עצמו. |
|
||||
|
||||
תוספות ששייכות ליצירה יוסיפו לאלבום, ולעומת זאת הוצאתם בנפרד לא תהיה שווה את קנייתם. למה דומה הדבר? לספר שהוסיפו בו תוספות של המחבר או מאמרים על היצירה. הדבר לא מקלקל את הספר המקורי ומי שלא מעונין בתוספות יכול להתעלם מהן. |
|
||||
|
||||
אבל יש לתופעה הזו גם תוצאות משונות, כמו הוצאה של אלבום ותיק על דיסק, פעמיים ברצף על אותו הדיסק - אחת במונו, אחת בסטריאו. כך יצא למשל Pet sounds של הביץ' בויז. |
|
||||
|
||||
למה "לא שווה את קנייתם"? תלוי באיזה מחיר תנקוב. לכן כתבתי "בעידן האינטרנט" - כי אפשר למכור קובץ MP3, בלי ממש דיסק פיזי עם עטיפה וטראראם. |
|
||||
|
||||
אני חושב שצריךך להוציא דיסק כפול הדיסק הראשון אם האלבום והדיסק השני אם כל הבונוסים ואם יש רק בונוס 1 של 5 דקות ליצור ערוץ רק של דקה שיפריד ירדן פעם כתב על זה מאמר באייל אני חושב לא? |
|
||||
|
||||
(כן, באיחור, אז מה?) אין דבר מתועב יותר בעיני ממה שעשו לאלבום "מלחמת העולמות" של ג'ף ווין בגרסא החדשה שלנו: הוסיפו "רמיקסים" בסוף האלבום השני. תמיד אני צריך לזנק אל הנגן1 ולכבות אותו לפני שמתחיל הגועל נפש המיותר הזה. הורס לי את כל החוויה. 1 באוטו, במערכת, או במחשב. |
|
||||
|
||||
1 אין לך שלט במערכת? למה לזנק? |
|
||||
|
||||
אלון עדר בפרפראזה נפלאה על השורה הזו. |
|
||||
|
||||
תודה. ההשפעה של סנדרסון ישר קפצה לי, אבל לקח לי כמה דקות להזכר למה המקצב הזה נשמע לי מוכר. אני מצטער, יש לי קילומטרז' גבוה מדי בפזמונים עבריים. |
|
||||
|
||||
וואו, אני לא שומע בכלל דמיון מקצבי לאדון כמעט וגברת כבר, שאהוב עלי מאין כמוהו ולא עובר שבוע בלי שאפזם אותו לעצמי. שבועיים גג. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |