|
כל שיטת הלימוד הזו איננה תורמת לנהג החדש מאומה. הם ממשיכים לדרוש מהתלמיד ללמוד איך מצליחים בטסט, לא כיצד לנהוג. הם מקשים עליו את קבלת הרשיון והצלחתו של התלמיד נתפשת בעיניו כאילו סוף סוף העפיל אל פסגת האוורסט. ודברים שרואים משם כידוע, אין רואים ממקום אחר. וכך, אחרי שיעבור התלמיד את כל משוכות לימוד הנהיגה המדומות יחשוב שאין לו יותר מה ללמוד וממה לחשוש וינהג שוב כמטורף. אלא שעתה גם ינהג בסלאלום בין המכוניות כי הרי גם בטסט זה הוא הצליח... אין דואג לילדו יותר מן ההורה והוא ילמדו את שצריך בתנאי אמת ובתקופה שלא תקטן מחצי שנה. (פחות או יותר כמו משך הלימוד כיום יחד עם הלווי ההורי) מה שקורה היום: הילד שכל חייו נסע עם אביו או אמו (ונשאר בחיים בנהיגה האחראית של הוריו), מתחיל ללמוד עם מורה מקצועי. מורה שכל עניינו הוא ארנקו התופח. וארנקו יתפח ככל שיותר תלמידים יצליחו בטסט. אז יגיעו אליו יותר תלמידים. ואם יצליח להקטין את משך הזמן עד קבלת הרשיון הרי שמניותיו יעלו עוד יותר בקרב בני הנוער ורבים מהם יבואו ללמוד אצלו ולקבל את הרשיון כשלמעשה הם חסרי נסיון. וכשישובו לנהוג עם הוריהם (המלווים) הבוחנים את ילדיהם הנוהגים בעיניים הוריות הרי שיהיו עסוקים בויכוחים בלתי פוסקים. כי אין ההורים מורים כפי שמורה הנהיגה הורה. כי מטרותיהם אחרות. ונמצא כי הליווי יותר משהועיל, הזיק. ולפעמים גם פגם ביחסי ההורים והילדים. אני יודע כי אני גוזר כלייה על ענף שלם. אבל האם לא הגיע הזמן שמורים ובוחנים בלתי מוכשרים ישלמו על מעשיהם הנפשעים? והרי כל מי שמעורב בתאונת דרכים בארצנו למד אצל אלה ונבחן אצל אלה.והם אחראים על אסונם של אלפי בני אדם הרוגים, פצועים ומשפחותיהם.
|
|