|
||||
|
||||
אולי אנחנו לא מדברים על אותו הדבר, ראית את ההבהרה בתגובה 130931? בפרט, כדי שלא נתבדר לדוגמאות לא רלוונטיות, האם אתה לא מאמין שאוכל למצוא ערבי יחיד שמטרתו היא לא חיסול ישראל? ואם אמצא ערבי שממעשיו ומהצהרותיו אפשר להסיק שמטרתו אינה חיסול ישראל כמדינה עצמאית (מה שנראה לי על פניו קל), האם תטען שהוא משקר, ותנתח את מעשיו בצורה בלבנית (משהו כמו "הוא נלחם בצבא הגנה לישראל, תוך כדי סיכון חייו, על מנת שישראל תנצח במלחמה, ותכנס לשאננות, ותפסיד במלחמה הבאה")? משום שאם התשובה לשאלה האחרונה היא חיובית, אין טעם להמשיך את הדיון, רק שנראה שעל פניו אתה מי שמחזיק באמונה הנאיבית. ואולי נלך לדוגמא יותר קלה לבדיקה, האם אתה מאמין שתוכל למצוא מטרה משותפת לכל האנשים השיכים ללאום היהודי, ושאינה משותפת לכלל האנשים? אם כן, בוודאי שהיא משותפת לי, לך, ולשאר המגיבים היהודים באייל, מה שייקל מאד את בדיקת הנכונות שלה. |
|
||||
|
||||
האם הטענה שלך, ממנה צמח כל הענף הזה, היא שהימין (או חלקו) מאמין בקיום מטרה משותפת ל*כל* (לפי ההסבר שנתת ל"כל" בתגובה 130971) האנשים בעלי זהות לאומית מסוימת? |
|
||||
|
||||
לא. הטענה שלי לא מתייחסת לימין. בלי קשר, כן, יש בימין מי שמאמין בקיום מטרה משותפת ל*כל* האנשים בעלי זהות לאומית מסוימת. לפי תגובה 131517 יכול להיות שגם מר ו. הוא אחד מהם. |
|
||||
|
||||
ההבהרה שלך סותרת את התגובה המקורית תגובה 127266, שלפיה המחשבה ש"מטרתם של הערבים (כהכללה) היא חיסול ישראל" היא אנטי-שמאלנית. הוא כותב "מטרתם של הערבים (בהכללה)", ואתה בא עם מאזני בית-מרקחת להסיק שמדובר על "*כל* הערבים" בלי יוצא מן הכלל. מדובר על מטרה לאומית, ואין הכוונה שכל פרט ופרט מוכרח להחזיק בה באדיקות ולפעול לפיה. להיפך: מספיק שזו תהיה מטרתם של בודדים, שמצליחים לסחוף אחריהם את ההמונים ולגרום להם לפעול למען המטרה הזו. אני מניח שההסבר הזה הופך את השאלה שלך בפסקה השניה למיותרת, אבל בכל זאת: אין לי ספק שתוכל בקלות רבה למצוא ערבים ש"מטרתם" (תהיה-אשר-תהיה ההגדרה של המונח הזה) אינה "לחסל את ישראל" (כנ"ל). אין לי גם ספק שתוכל למצוא כאלו שזו כן מטרתם. |
|
||||
|
||||
1. כלל לא סותרת, מסבירה, קרא (שוב) את תגובתי הראשונה (תגובה 130766). 2. אני לא "בא עם מאזני בית-מרקחת", אני מסביר את תפיסת עולמי, שלפיה אי אפשר לדבר על מטרתם של קבוצת אנשים שהדבר שמאפיין אותם הוא שייכות לאומית, אם אין להם מטרה זהה (כתבתי את זה איפשהו? אה, כן, ב תגובה 130766). 3. אם זו רק מטרתם של בודדים, זו בטח לא מטרה לאומית. אם הבודדים מצליחים לסחוף אחריהם המונים, זו מטרתם של הבודדים ושל ההמונים הנסחפים. אם וכשנגיע למצב בו יש רק אדם אחד בלאום שמתנגד למטרה, אולי תוכל לדבר על מטרה לאומית. 4. אז, מה באמונה הזו נאיבי במיוחד (תגובה 130927)? |
|
||||
|
||||
אתה קושר למונח "מטרה לאומית" אזיקים בדמות הדרישה שהמטרה תהיה משותפת ל*כולם* ("כולם" במובן של סמילי). זה הופך את כל הדיון ללא-מעניין. |
|
||||
|
||||
אני לא *קושר* כלום, אני מנסה *להסביר* תפיסת עולם שבה אי אפשר לדבר על הכללה ללא שהכלל יכול על כל הפרטים. חשבתי, בעקבות תגובה 127329 שאתה רוצה תשובה, ושזה מעניין אותך, מתברר שסתם שאלת שאלה ושהתשובה לא מעניינת אותך, סליחה. |
|
||||
|
||||
אז התשובה לשאלה שלי בתגובה 127329, היא שהמחשבה השמאלנית מבוססת על דקדוקי עניות בקשר לפירוש ה"מדויק" של ביטויים כמו "מטרתם של הערבים"? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |