|
||||
|
||||
ובזמן שהם מוציאים לנו את הנשמה עם נתיב אחד לפה או לשם, מרחיבים את כביש הגישה הצפוני לירושלים - זה שמגיע מכיוון בית-אל וממשיך אל תוך דרך בגין. העובדה שגם ביום עמוס עוברת שם לא יותר ממכונית בדקה, זה לא מפריע להם. (דובי, שהחליט לנעול את מגף הנוגש כדי לקצר את זמן הנסיעה מהמרכז וירושלים וחזרה) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בקיצור, אני נוסע דרך השטחים, דבר שפעם לא הייתי עושה. גם הדלק הרבה יותר זול בבית חורון. כמובן שכל העקרונות שלי הלכו לעזאזל כשהסתבר לי שמבחינת האו''ם אני בכלל מתנחל... |
|
||||
|
||||
זה בגלל שהם מתכננים כביש גישה חדש לירושלים מכיוון מערב, שיחבר בין מחלף שורש/מוצא (תלוי בתקציב, בהרגשה ובהרכב הקואליציה) למחלף החדש על דרך בגין בין רמות לגבעה הצרפתית. ואז נוכל סופסוף להשתמש בכניסה לא-פקוקה לעיה"ק, מוזרקת ישירות לתוך עורק התנועה הארוך והמהיר ביותר בעיר, במקום להתמזמז במשך עשרים דקות עם רמזורים בגינות סחרוב ואוטובוסים גולמניים בואכה התחנה המרכזית. כשזה יקרה, יעברו באותו כביש הרבה-הרבה יותר ממכונית אחת לדקה. |
|
||||
|
||||
אה. טוב לדעת. אבל זה בטח יהיה כבר אחרי זמני. תשמח אגב לדעת שאם אתה אדם חסר עקרונות, אפשר לקצר את הכניסה לירושלים, אפילו ביום ראשון בבוקר, בעשרות דקות על ידי נסיעה דרך 443. אמנם יש רמזור אחד או שניים יותר, וגם מחסום צבאי - אבל זה עדיין הרבה יותר מהר. |
|
||||
|
||||
מרחיבים גם את הכביש ממישור אדומים עד מצפה יריחו (ראיתי שלשום) גם בו כמעט לא נוסעים. ושלשום-אתמול נסעתי לראשונה במנהרות הר הצופים. תצפית מדהימה על כיפת הסלע, והשקעות עצומות שיכלו למצוא את דרכן לפרוייקטים תחבורתיים יותר נחוצים כעת. למחלף החדש בין א-זעיים וא-טור קוראים "מחלף הזיתים". למה? ככה. הר הזיתים לא כ"כ קרוב, אם אם בישראל הקטנה יש קומץ צמתים בשמות כמו "צומת פוריידיס", נראה שבשטחים גם זה אין. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |