|
||||
|
||||
אנסה לכתוב אל מר רון בן יעקב בטון המכובד. שלא יהיה לך ספק, אני מעריכה עד מאוד את דעתך ועמקותה, יש לי הסתייגויות מדעותך אך בשל היות מדינתנו מדינה חופשית דמוקרטית אני חושבת כי זהו דבר רלוונטי בהחלט. אינני יודעת אם שמעת על ספרים שנגנזו. מבחינתך זהו מעין חלק דימיוני אגדתי בעוד שלגבי הוא חלק מחיי, מעצם קוימי. זהו בסיס המחלוקת שלנו. הדת והיהדות הם חיי בעוד שבשבילך הם חלק פילוסופי פולקלורי נחמד. הדיונים כאן בשבילך הם חיביבים על גבול הנחמד כאשר לגבי הם אורחות חיים. בעבר היה ספר היצירה. אינני יודעת אם שמעת עליו. יכלו לברוא עצמים חיים כשם שהקב"ה ברא בני אדם, הדבר היחיד שלא יכלו להעניק להם היה נשמה - חלק אלוק ממעל ולפיכך הם היו גלמים (הגולם מפראג היה האחרון) תפקודם היה ייחודי מעין אלגוריתם ללא סוף. היה ספר הרפואות אשר נגנז בימי חזקיה המלך בשל חשש כי אנשים במקום להתפלל לבורא עולם ירקחו בביתם סממנים וישכחו את מושיעם האמיתי. הבנתי מדבריך כי עיינת לעומק בכתובים היהודיים, אינני מבינה מדוע לא הבנת את הנתון העיקרי - הפוך בה והפוך בה דכולא בה" ופרושו - בתורה נמצא הכל. התורה נדרשת בארבעה אופנים פשט, דרש רמז וסוד. לא סתם. אל תראה את פני הדברים כפשיטא. לא היו הרבה אנשים שנכנסו לפרד"ס ויצאו ללא פגע. שניים מהם השתגעו. רשב"י עוד הרבה לפני גליגאו גלילאי הכריז כי העולם הוא עגול ועוד הוסיף להסביר על מבנה הקטבים. רש"י כתב בפרושו לתנ"ך כי ישנו מקום בעולם אשר מושך מגנטית עצמים מברזל. אינני זקוקה למדע על מנת שיוכיח לי את אמיתות הבורא. אני לומדת את פני הדברים וחיה אותם. תאמר כי אני שטוחה וללא 'השתוקקות השכל לדעת'? לו יהי כן. למרות שאינני מסכימה עם דעתך זו. אם נותנים לילד קטן גרויים למידע הוא יעוט על השאר. כזו אני. אומנם לא ערכתי דוקטורט אודות מציאות האלוקים בעולם אך אני חשה אותו וחיה אותו ומרגישה מעל לכל "טעמו וראו כי טוב ה"' לא אוכל להסביר לך את כל פני הדברים בצורה מסורבלת- וירטואלית זו. עמך הסליחה. אני חושבת כי יש בדרך החינוך של האבולוציה פגם פדגוגי (אתך הסליחה אם אני פוגעת בציפור נפשך). אם מלמדים ילד כי סבו היה קופיקו אין שום סיבה אשר בשלה לא יבעט הבן בהוריו ויואמר "מה לי בעגלתכם?! אני מפותח ונאור יותר מכם!". אינני מתבוננת בצורה כ"כ פשטנית על ימי קדם, על הקדמונים בתור אנשי המערות, אלא בצורה הפוכה : "אם ראשונים כמלאכים אזי אנחנו בני אדם. אם ראשונים כבני אדם אזי אנחנו כחמורים ולא כחמורו של ר' פנחס בן יאיר אשר ידע להבחין בין שבת ליום חול". זוהי עוד אבן נגף ביננו- צורת וזווית המבט. התורה היא כשולחן פסח "כל רוצה יבוא ויטול כל דיכפין יטה ויקח" מי שבאמת רוצה לדעת וללמוד יכול לעשות זאת ולקבל הארה משמים, מי שלא יכול לחיות כחפצו כל ימיו. השאלה אם אתה מעוניין או לא. אתה מוזמן לפנות אליי לאימייל לשאלות רציפות יותר. אין לי כ"כ הרבה זמן להכנס לכאן (נכנסתי כי זוהר אמרה ששאלת משהו). המון הצלחה, מקווה שלא פגעתי חזיתית חזק מידיי... |
|
||||
|
||||
א. הבעיה עם אי לימוד האבולוציה במערכת החינוך הוא שאנשים שאין להם מושג בה חושבים שהיא טוענת שסבא שלהם הוא קופיקו. ב. גלילאו טען שהארץ מסתובבת סביב השמש ולא להפך. כדוריותו של העולם ידועה עוד מימי היונים הקדמונים. ג. אם ראשונים הם כמלאכים אז יש לך מזל שאנחנו כבני אדם אחרת את היית רכוש של בעלך או אביך. לא היו לך שום זכויות לרכוש או לדיעה. ואני הייתי מוצא להורג בסקילה. |
|
||||
|
||||
היא השנה בה נערך הדיון המפורסם בו הושמע הלגלוג הזה בפומבי לראשונה. זה מה שהאקסלי ענה באותה הזדמנות: "A man has no reason to be ashamed of having an ape for his grandfather. If there were an ancestor whom I should feel shame in recalling, it would be a man of restless and versatile intellect, who, not content with success in his own sphere of activity, plunges into scientific questions with which he has no real acquaintance, only to obscure them by an aimless rhetoric, and distract the attention of his hearers from the point at issue by eloquent digressions and skilled appeals to religious prejudice." 142 שנים חלפו, והבריאתנים לא למדו כלום.
|
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |