|
||||
|
||||
זה לא שיש לנו כ"כ הרבה יאכטות בארץ. קרקע על שפת הים היא דבר יקר מאוד. מאוד מאוד. לפעמים אפילו אסור לבנות עליה מכל מני סיבות "יפות נפש", כמו למשל כדי שכולם יוכלו להנות מהחוף או כדי לא לפגוע בסביבה. אז מה עושים? בונים מרינה! ע"פ החוק, ניתן לבנות על שפת הים אם מדובר בנמל או מרינה, ולא רק שמותר לבנות אלא שאפילו מותר לבנות במחירים מוזלים מאוד - מ"ר עולה *פחות* מבשטח עירוני ונדמה לי שאפילו מסבסדים קצת בחומרי בניה. יש לנו חוק כזה בארץ, מהתקופה שעדיין היינו צריכים לבנות ולהיבנות, לכסות בשמלת בטון ומלט. אז מה עושים הקבלנים (העם הכי תכמן ומרושע בעולם) - הם בונים "מרינה", ומאחוריה שורה של מלונות או וילות או בתים או מה שכדאי כלכלית, וגם גונבים קצת שטח מכאן ומשם, שהרי אף אחד לא יוציא צו הריסה.... צינית במיוחד הייתה התוכנית לבנות מרינה לחופי ג'יסר א-זרקא, אחד הישיובים העניים במדינה. |
|
||||
|
||||
חופי הרצליה נגזר עליהם משמיים להיגזל ולהיות לנכסיהם של בעלי גוף וממון. שורו נא אל נעשה בחוף השרון שבו השקיעה העירייה הון תועפות. בעל בית הקפה השוכן בחוף השרון במבנה בטון עם מרפסת גדולה אינו מסתפק במה בכך. הוא פיזר שולחנות וכסאות בשטח החוף המצומק וכל מי שמתיישב על כסא השייך לבית הקפה זוכה מייד לביקורו של המלצר(איזה שירות מהיר) ושואל האם יש בדעתו של יושב להזמיןדבר אוכל או משקה. היה ולא זמנתמייד מגיע מלצר נוסף ואם לא הזמנת ממנו ועל מנת למנוע אי הבנות , הוא מסביר : אין לשבת כך סתם ליד שולחן של קפה מבלי להזמין דבר אוכל ומשקה . אם תמחה על הפצרותיו הוא יודיע לך חד וחלק שתחפש לעצמך מקום אחר לשבת כי אתה תופס מקום של לקוח פוטנציאלי, האמור להדיר רגליו מהמקום ולגרום לבעלי בית הקפה להפסד הכנסה.היכן העירייה ??? ומי אישר לבעלי המקום להתפשט על החוף ולנצל את רשות הרבים כדי להאדיר את הכנסותיהם?? הרי כל בעל עסק ברחוב סוקולוב יחטוף דו"ח וקנס משמעותי בצידו אם רק יעז להציא מרכולתו חצי מטר מתחום חנותו . הנה אתגר לראש העיר שלנו הקייץ יסתיים בקרוב . |
|
||||
|
||||
באמת? כלומר, בפעם האחרונה שהלכתי ברחוב סוקולוב (חוויה שאני משתדל להמנע ממנה), הצעידה הייתה מסלול מכשולים שיהווה אתגר מרתק לגידי, אבל לי זה סתם היה מטרד. הסחורות פלשו לכל עבר, שלטים הוצבו על הכביש במקום שבו אמורים לנסוע. אמורים, אני אומר, כי כמובן שכולם חנו בחניות כפולות ומשולשות, כך שאפילו במסלול השמאלי לא תמיד אפשר לנסוע בלי לעלות קצת על האי תנועה. אבל אולי זה רק אני. |
|
||||
|
||||
חוף סידנא עלי אוטוטו נעלם, והבא בתור זה חוף השרון, שלא נוסיף את זה שיש בורות במים יותר מבעבר, דבר שמסוכן למתרחצים היות וזה יוצר זרמים לכיוון העומק. ההזנחה הפושעת של החופים היא בלתי נסלחת ונסבלת, המצב של הכורכר המתמוטט הוא בלתי הפיך, הדבר היחיד שהעירייה הקמצנית יכולה לעשות זה, להסיע את החול שברח מהחופים הצפוניים וכרגע נמצא בחופיה הדרומיים, חזרה, פעם בכמה זמן (את זה צריך לבדוק אין לי ידע בקשר לזה), וככה החופים לא ייעלמו, והצוקים לא יתמוטטו. אבל מה, שש שנים הנושא הזה מתעכב, כואב ליעל גרמן בכיס לטפל בעיר שלה, למרות שאלי לנדאו היה ראש העיר בתקופת בניית המרינה, על אחריות העיריה לטפל בנושא הזה בדחיפות. ובכלל, כ"כ קשה לבנות קניון על יבשה? סתם קניון מיותר לדעתי, (ורק לדעתי) קיצ'י וכל דבר עולה כמו משכנתא. שלא לדבר על המתכות הכבדות שהמרינה מזרימה לנו לים למי שלא הבין על מה מדובר: http://www.green-party.org.il/Herzliya/pics.htm להציל את החוף http://www.green-party.org.il/SaveTheBeach.htm |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |