|
||||
|
||||
מה הקשר בין גובה הציונים לבין הרעש? |
|
||||
|
||||
שתי בעיות: 1) כאשר אתה דוחף את כל הציונים כלפי מעלה, אתה מקטין את הרזולוציה (ע"י קטימתו של קצה גרף הציונים), וכך לרעש יש יותר משמעות. 2) ציון המגן הוא מטיבו רועש יותר מבחינת הבגרות. |
|
||||
|
||||
הבנתי את רעיון הרזולוציה (הציונים יהיו צפופים יותר סביב נק' מסוימת). לא הבנתי כיצד יכולה להתבצע קטימה. הציון מחושב עפ"י ממוצא בין ציון הבגרות לבין המגן, לכן הציון לא יכול לעבור את הציון המקסימלי 100 (ןלהיקטם ב-100). היכן מתבצעת כאן קטימה, סטייל הדיסטורשן שמתבצע במגבר של גיטרה חשמלית (שם הגל מוגבר אל מעבר למקסימום ולכן נקטם)? |
|
||||
|
||||
אם תתן מבחן קלי קלות, כל התלמידים הטובים יקבלו בו מאה, ולא תוכל להבחין בין התלמיד הטוב לטוב-מאד למצויין. כן תוכל להבחין בין החלש, ליותר-חלש, לגרוע-בעליל ללא-יודע-לקרוא-בלי-ניקוד. באותו אופן, במבחן סופר קשה, כל התלמידים הגרועים יקבלו אפס, ואם תראה, לדוגמא, שהציון הגבוה ביותר שלך הוא של תלמיד אחד עם 70, תדע שהוא התלמיד הטוב ביותר שיש לך במקצוע. כך שמבחנים קלים קוטמים את הקצה העליון של ההבחנה, וקשים את התחתון. עכשיו השאלה היא מה אתה מחפש. |
|
||||
|
||||
ענית לעצמך - בגלל שהציונים לא יכולים לעבור את 100, הם נקטמים שם. |
|
||||
|
||||
המורה שלי לספרות אהבה לקטום בצורה אחרת. היא נהגה לומר: 100 - לאלוהים. 90 - למורה. 80 - לתלמיד המצטיין. וכך הלאה... |
|
||||
|
||||
ואני שואל: מי היא שתתן לאלוהים ציונים? |
|
||||
|
||||
אהרון ברק |
|
||||
|
||||
שאלה טובה, מי היא? מרבית הכיתה (אני לא) חשבה שהיא התגלמות השטן. |
|
||||
|
||||
התובעת הראשית של אלוהים? נותנת לו ציונים? לא נשארים ככה בתפקיד הרבה זמן. |
|
||||
|
||||
מה אתה מדבר? עוד כשהייתי בתיכון היא הפכה למחנכת. כשהתגיסתי לגדוד של אצבעוני המפקד, שמעתי שהיא קיבלה את הניהול של בית הספר. |
|
||||
|
||||
מה שמחזק את הערכתך, ומחליש את הערכת רוב חבריך (מפסידנים). |
|
||||
|
||||
לא נכון, הם פשוט מצטופפים ליד המאה מלמטה (או עליו). אחרי התשובה מלמעלה, הבנתי שזה לא אני שלא הבין. יש כאן ירידה ברזולוציה, אפילו עד כדי אי הבחנה בין התלמידים. קטימה - אין שם. אבל אני סתם קטנוני, אפשר להתעלם... |
|
||||
|
||||
מדוע אתה טוען שאין קטימה? אם אתה מתכוון לבונוסים, אל תשכח שזו המצאה של האוניברסיטאות ע"מ להתגבר על הקטנת הרזולוציה. ציון בגרות תקני של משרד החינוך אינו כולל בונוסים, ולכן אינו יכול לעלות על 100. |
|
||||
|
||||
עובדת קיומו של ציון מקסימלי בלבד, לא מעידה על קיום קטימה. ברור שהציון לא יכול לעלות מעל 100. ההנחה שלך היא שחלק משמעותי של נבחנים יכול להוציא מעל 100 במבחנים אלו, אך ציוניו נקטמים אל המקסימום שהוא 100. למרות הקטנת הרזולוציה, שהסכמתי עם עבודת קיומה, אני עדיין חושב שהרוב המוחלט (למעט בודדים) של נבחני הבגרויות/מגן לא מקבלים את הציון 100, וזה מעיד שציונם לא היה ציון גבוה מ-100 שנקטם. הרזולוציה קטנה בציונים הגבוהים, מתחת ל-100, אך "בעית הקטימה" איננה באמת בעיה. אפשר יהיה לדבר על בעית קטימה, כאשר נקבל מספר גדול של אנשים שקיבלו את הציון 100. |
|
||||
|
||||
אני מדבר על רמת הציון הבודד, לא על ממוצע הבגרות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |