|
||||
|
||||
לא שזה חשוב? זה מערער את כל תירוצי הדתיים בדבר קיומה של מדינת "ישראל" כיהודית. (לא צריך לקרוא את זה במאמר זה מובן מעצמו בתנ"ך, אם מאמינים בו ובכך שה"יהודים" וה"מוסלמים" הם צאצאי אברהם) |
|
||||
|
||||
אם אתה מתעקש להשתמש בספר בראשית כקושאן, אז ''לא יירש בן האמה הזאת עם בני עם יצחק'', ''ולבני הפילגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנות, וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי, קדמה אל ארץ קדם''. |
|
||||
|
||||
בראשית פרק י"ג פסוק טו:1 "כי את כל הארץ אשר אתה ראה לך אתננה ולזרעך עד עולם" עד כמה שאני יודע גם בן פילגש נושא את הגנים (ונוצר מזרע) של אביו ועל אף החשיבות שיש לאברהם הוא לא יכול לסתור דברי אלוהים. 2 1 בבקשה לציטוטך הבא הוסף מראה מקום. 2 על פי השקפת עולם דתית |
|
||||
|
||||
אני מצטט מהזיכרון ולפיכך אין מראי מקום ''כי ביצחק יקרא לך זרע'' - ציטוט ישיר של אלוהים |
|
||||
|
||||
ציטוט ישיר של ה', אך חלקי. לאחר ששרה אומרת לאברהם לגרש את הגר וישמעאל, "וירע הדבר מאוד בעיני אברהם על אודות בנו". אז אומר ה': "שמע בקולה, כי ביצחק יקרא לך זרע, וגם את בן האמה לגוי אשימנו- *כי זרעך הוא*." בני הפילגשים (קטורה למשל) אכן שולחו עם מתנות ולא שבו, אך מי שב ממרחקים לקבור את אביו אברהם? וימת אברהם בשיבה טובה... ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו אל מערת המכפלה. |
|
||||
|
||||
ואם אוכל לחזק את דברי האלמוני גוי בשפה מקראית פרוש עם כלומר הכוונה היא כנראה כי גם זרע ישמעאל יהפוך לעם בעצמו. דרך אגב גם בני ישראל נקראו גוים בתנ''ך שמואל ב פרק ז פסוק כ''ג ''ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ אשר הלכו...'' |
|
||||
|
||||
הובטח לישמעאל שיהפוך לעם, ולא סתם עם, אלא ''לגוי גדול'', ואפילו ש''שנים עשר נשיאים יוליד''. אבל ארץ ישראל הובטחה ליצחק דווקא - ''כי לך ולזרעך אתן את כל הארצות האל''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |