בתשובה ליהונתן אורן, 15/01/03 16:50
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121258
1. כל יהודי שחי בחו"ל ואיננו מתכוון אפילו לעלות, זכאי מתוקף זכאותו לתעודת עולה ע"פ חוק השבות, לחכור/לרכוש אדמת מנהל (כ-‏95% מאדמות המדינה).
לא יהודי החי כאן אינו זכאי.
הסעיף המפלה הזה מוסווה כמובן בעזרת ניסוח המכפיף את ההחכרה או מכירת זכות ההחכרה (בתכלס מכירת הבית)לתקנות קק"ל. (תקנות הקובעות שרק יהודים זכאים לחכור... וכו').

2. אני ואתה נחשבים "אזרחים מכוח השבות",גם אם אתה 15 דורות בארץ. הערבי והדרוזי מוגדרים "אזרחים מכוח ישיבה" (ניסוח נקי לאזרחים סוג ב').
תבדוק מי זכאי להטבות "תושב חוזר".
איזה תושב חדש זכאי לסל קליטה.
תבדוק היכן היו הפקעות קרקעות מאסיביות "לטובת הציבור",למי הפקיעו,ולטובת איזה ציבור.

3. תשאל את עצמך האם הארץ לא מחולקת לתחומי מושב,כמו בימי הצאר.
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121265
לא הכרתי את החוקים האלה. תודה.
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121324
1. האם סעיף זה בתוקף גם אחרי בג"ץ קציר?
2. כנראה שאתה בדקת את התשובות לשלוש השאלות - ספר לנו.
3. האם תוכל לענות גם על שאלה זו?
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121668
1. בג"ץ קציר אכן קבע שהתקנה מפלה. כזכור לך בודאי דרוקמן הגיש הצעת חוק במטרה לעקוף את בג"ץ,אם אינני טועה הוא אפילו רוצה שזה יהיה חוק מיוחס או משהו כזה.
לא נראה לי מופרך בעקבות התנועה ימינה של המפה הפוליטית שבעתיד הלא רחוק יהיה בספר החוקים של מדינת ישראל חוק אפרטהייד שכזה.
אפשרות אחרת היא שהרכב בג"צ יקבע בעתיד כך שישקף את המפה הפוליטית,תומכים לכך יש גם כאן בפורום.
במקרה כזה ספר החוקים ימשיך להראות נקי מאפלייה,שתתבצע באמצעות תקנות שבג"צ החדש לא יפסול.
ראה גם תגובתו של ע.אורנן: תגובה 121568

2. תושב חוזר-יתכן וטעיתי,טעון בדיקה.
סל קליטה-רק ליהודים,ע"פ עורכת דין ששאלתי.
הפקעת קרקעות-שמעת על הפקעת מאה אלף דונם בגליל ב-‏1976 לצורך ייהודו? שליש מהן היו בבעלות כפריים.

3. תחום מושב- פרט לרהט בנגב והלווינים שלה לא אושר אף יישוב ערבי חדש מאז קום המדינה למרות גידולו המשמעותי של המיעוט הערבי. יותר מכך,כל ניסיון להרחיב יישובים קיימים נתקל בהררי משוכות בירוקרטיות. מנגד מוקמים יישובים קהילתיים קטנים ליהודים בלבד (נוסח קציר) גם על שטחים שהופקעו קודם מערבים (אזור גוש שגב לדוגמא).
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121673
3. האם אסור לערבים לגור ברעננה? בהרצליה? בארשל"צ? בחיפה? בקרית-גת? במעלות? בקרית-מלאכי? במודיעין? בשוהם? באשדות-יעקב? בגבעה הצרפתית בירושלים? בחולון? בפתח-תקווה? בגבעתיים? האם זה רציני לטעון שקיים "תחום מושב", ושהתיישבותם של ערבים בכל היישובים הנ"ל נבלמת ע"י כמה ישובים קהילתיים קטנים, שגם לגביהם המגבלה נוטרלה ע"י בג"ץ?
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121740
ר' תגובה 121258 סעיף 1
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121742
ובכן, איזה חלק מהשטח הבנוי של היישובים שהזכרתי הוא אדמות ממ"י?
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121749
אין בידי את מפת שטחי המנהל אך אני בטוח שלפחות חלק מהמקומות שהזכרת (אמנם לא בדוק) כלולים ב95% של המנהל.
ליהודים הייתה אורה ושמחה 121754
חלק. ומתוכם, בישובים העירוניים, איזה חלק הוא של קק"ל? האם הפרוייקט הזה

(הראשון שלחצתי עליו באתר ממ"י)
הוא ליהודים בלבד?

אני טוען שאם אחוז הדירות הניתנות למכירה ליהודים בלבד בעיר כלשהי נמוך מ-‏15%, הטענה לפיה יש חסם חוקי להגירת ערבים אליה לא מחזיקה מים. לכן אני מבקש ממך לדעת, בהערכה גסה, מה אחוז הדירות למכירה ליהודים בלבד בכמה מהישובים שמניתי.
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121741
המגבלה נוטרלה ע"י בג"צ זמנית,מדוע זמנית? תיארתי לדעתי.
בדיון שהתפתח לגבי חוק שירות ביטחון תוכל למצוא את עמדתי (כשל שכ"ג) ולהחיל אותה ביחס לשאלת תחום מושב.
יורידית אין אפליה,מעשית ניסוחי חוק מתוחכמים כפי שהדגים ע.אורנן משאירים אפשרויות לרשות המבצעת באמצעות תקנות להפלות מי שאינו יהודי.
כאשר בג"צ סותם פרצה נוחה לביצוע,קמה הקריאה לחוקק חוק שיתקין שער.
כך היה גם עם סיפור העינויים בשב"כ.
רק מעטים רוצים את החוקים האלה בספר,זה נכון,שיקולי תדמית יחסי חוץ וכו'. כולם מעדיפים שתקנות עלומות ובירוקרטיות יעשו את עבודתן העלומה כמו בעבר,ושנישן בלילה עםחיוך דמוקרטי על שפתותינו.

כתרגיל אני שואל את עצמי מה הייתי מרגיש בענין זה לו הייתי ערבי.
אין לי ספק שהייתי מרגיש שאני סובל מאפלייה מצד הרוב,אך לא רק אפלייה חברתית אלא ברמת התנהלות מוסדות המדינה כלפי.
בתחום האדמות והמגורים נתקלים בהכי הרבה התנכלות.
ד"ר אחמד יכול לגור ברעננה,אך תנועה מאסיבית של ערבים לגור בעיר יהודית כמו שקרה בנצרת עלית מקרבת פיצוץ גזעני גלוי ואלים.
גם בצפת יצאה קריאת רב לקהילתו נגד השכרת דירות לערבים ברגע שהיה מדובר ביותר מבודדים.
על התרחבות ביישובים קיימים כבר כתבתי.
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121748
מבחנה של הרשות המבצעת הוא כפול: הראשון, לא לנצל את הפרצות בחוק כדי להפלות. השני, להתייצב באופן ברור נגד אפליה במקרה בו מתקרב "פיצוץ גזעני גלוי ואלים" וכנגד קריאת רב לקהילתו נגד השכרת דירות לערבים.

כתרגיל אני שואל אותך לו היית ערבי (אני מבין שאתה לא) מדוע לא היית בוחר להתגורר ברעננה. האם בשל החשש מהתקרבות פיצוץ גזעני גלוי ואלים? ואם אכן כך, האם זה קשור לאפליה מצד השלטונות, או לכך שיש ברעננה גזענים אלימים?
ליהודים היתה אורה ושמחה. 122616
רעננה זה יקר לי. ואל תתחום אותי לערים.
אני ערבי (נניח) שרוצה לגור ביישוב קהילתי איכותי בגליל.
מכיר יישוב שמקבל שכמותי? שאוכל לרכוש בו בית?
אני וחברי שמאסנו בכפר הצפוף והמוזנח שלנו יכולים לקבל אדמה מהמנהל לבניית יישוב כזה?
ליהודים היתה אורה ושמחה. 146976
יישובים קהילתיים איכותיים בגליל מאכלסים חלק זעיר מאוכלוסיית המדינה. יותר מ-‏90 אחוזים מהאוכלוסיה הערבית מתגוררת ביישובים עירוניים. המטרה בהצעת התרגיל הייתה לקבל תשובה טיפוסית. לאור זאת, החלק היחיד שאולי רלוונטי בתשובתך הוא "רעננה יקר לי".
ליהודים היתה אורה ושמחה. 170938
האם באמת המגבלה נוטרלה ע"י בג"צ?
על כל לשון ע''ב תמיד ראשון 170939
רק עכשיו ראיתי שע"ב הקדים לעשות:
תגובה 170823
ליהודים היתה אורה ושמחה. 171028
אתה והאלמוני המקורי נעלמים ומופיעים ביחד רק במקרה?
בכל פגישה מקרית יש משהו פטאלי 171207
ליהודים היתה אורה ושמחה. 121737
1. בוא נתייחס למצב היום, ולא לניחושיך לגבי העתיד.
2. א. בדוק, בבקשה.
ב. אני לא עורך דין ולא מכיר את עורכת הדין שלך, אבל היא טועה או שלא הבנת אותה נכון; גם לא-יהודים מקבלים סל קליטה.
ג. להזכירך, דיברנו על אפליה בחוק. האם תוכל לצטט את החוק הרלוונטי?
3. מיץ פטל ענה לך טוב משהייתי יכול אני.

לסיכום, מכל הדוגמאות שנתת, אף אחת אינה עונה להגדרת "אפליה בחוק".

4. למה לך להיות ארסי? או שמא אתם שניים?
ליהודים היתה אורה ושמחה. 122610
היו כאן כבר מספיק תגובות שהראו שפרט לחוק השבות ונגזרותיו,במיוחד בתחום המקרקעין, ישנן תקנות הנגזרות מניסוחי חוק מתחכמים שהמחוקק גם אם לא כתב זאת במפורש, הראה בחוסר תגובתו לאפלייה בתקנות את עמדתו.
כרגע בפועל, הסעד לאזרח ערבי הנתקל בתקנה מפלה בשל ערביותו צפוי רק מצד בג"צ ולא מצד המחוקק.

4. למה בוגי ולמה בייגה ולמה פואד?
הייתי ארסי לכמה תגובות,ואז כינויים נדבקים ואפילו וולט ויטמן לא עוזר‏1

1 "הו, חלץ עצמי מתוך אותן גויות שלי,שאני נפנה ומביט בהן במקום שם השלתין..."
(עלי עשב).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים