|
||||
|
||||
ראוי לציין שתושבי הכפר אינם ממוצא פלסטיני קדום, אלא הגיעו במקור מסודאן אל ביצות הכבארה, ועם ייבושן ב-1920 הקימו את יישובם הנוכחי. כך שמן הסתם, עקב העדר קשרי משפחה עם כפרי האזור (בימינו - רק פוריידיס), הוקצנה תופעת נישואי קרובים בעיירה זו לעומת יישובים ערביים אחרים. אגב, ראוי לציין שהכפרים פוריידיס וג'סר א-זרקא נשארו במקומם במלחמת העצמאות ולא גורשו, הודות לאנשי זכרון יעקב ה"בית"ריים"-רוויזיוניסטים. אין ספק, שיש מרחק רב בין ההולכים בתורת ז'בוטינסקי אז, לאלו המתיימרים ללכת בה היום. |
|
||||
|
||||
גם אין ספק שיש מרחק רב בין ההולכים בה היום, לאלו המתיימרים ללכת בה אז; ואין הבדל בין המתיימרים ללכת בה אז לבין המתיימרים ללכת בה היום. ועולה השאלה, מה ההצהרה הזאת תורמת לנו? 1 --------------------------- 1 כלום! |
|
||||
|
||||
ואני רוצה להבהיר שזוהי שאלה, כתוצאה מבורות בעניין: מהו מוצא פלסטיני קדום? |
|
||||
|
||||
לא אתיימר לקבוע לפלסטינים מהו מוצא קדום, אך תושבי ג'סר א-זרקא הם בני אחת הקבוצות החריגות שמוצאן אינו בארץ ישראל (כולל חלקה המזרחי). קבוצות אחרות כאלו, כוללות את הבוסנים שהתיישבו בקיסריה וביאנון שבשומרון, צ'רקסים בכפר כמא ובריחניה שבגליל וח'רבת צ'רקס ליד פרדס חנה, מוגרבים בכפרים בהר יבנאל, קצת ארמנים ואולי פיספסתי עוד. קבוצות אלו שונות מהותית במקורן מרוב האוכלוסייה הפלסטינית, שקיימת כאן מאות רבות של שנים, ואין ספק שחלק משמעותי ממנה ישב בארץ עוד לפני הכיבוש הערבי לפני כ-1400 שנים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |