|
||||
|
||||
לא ברור לי מה חשב העורך, כשפרסם את הכתבה הזו. היא נקראת כמו כתבה בעיתון פנימי, שנכתב למשוכנעים. בהנחה שקוראי האייל אינם חוזרים בתשובה או חרדים בעצמם, לא ברור לי מה העניין שהם יכולים למצוא בה. |
|
||||
|
||||
קוראי האייל הקורא הם (בפוטנציה, לפחות) כל הישראלים, ולכן כל תחום עניין שיכול לעניין מגזר כלשהו (והמגזר הדתי הוא די נרחב) - מקומו באייל. העובדה היא שהכותב של המאמר הוא קורא של האייל, והנה, כבר זכינו לתגובה מקורא המתגורר בארה"ב (אני שמח לראות שאנו מגיעים לקהל כה מגוון). חלק מהדיונים שהתחוללו כאן היו עניין פנימי של השמאל הישראלי, חלקם של החילונים בלבד. אינני חושב שלשתי הקבוצות הללו יש יתרון כלשהו על קבוצות אחרות - הימין או הדתיים או כל קבוצה אחרת הקיימת בישראל (מלבד, כמובן, היתרון שאני משתייך לשתי הראשונות :) ). מעבר לכך, לדעתי המאמר הזה נוגע גם לציבור הרחב מאוד של המסורתיים, ובמידה מסויימת - גם לחילונים כמוני. לבסוף: האייל הקורא, כעקרון, אינו מגביל הבעות דעה (כל עוד הן בתחום החוקי), ואינו מגביל נושאים (פרט לעניינים טכניים, שמקומם ימצא באתרים אחרים, אני מניח). המושג "תרבות", המופיע בכותרת האתר, כולל גם תרבות דתית, וגם תרבות פרינג', וגם תרבות פאנק, וכל תרבות הומו-לסבית, וכל תרבות שהיא. קטונתי מלהגדיר את התרבות כולה בתחומי העניין שלי. וזהו. מספיק עם המטא-דיונים הללו. |
|
||||
|
||||
"האייל" צריך להתברך בכותב כמו ש. פוגל, דווקא בגלל שיוכו החברתי השונה כל כך משל רוב קוראי המגזין (אני מניח). כאן, כמו במאמרו הקודם, פותח פוגל צוהר לעולם שלרובנו אינו מוכר היטב. יוסי גורביץ' יסכים בוודאי שנקודות ההשקה של החברה החילונית עם זו הדתית הן רבות וחשובות; על רבות מהן הוא כתב בעצמו. אמנם אותו מעסיקה לרוב הסוגיה מי צודק, שהיא אכן חשובה ומעניינת. אותי ואולי אחרים מעניינת גם הסוגייה, איך נראים הדברים מהצד השני, מהם הלכי הרוחות וזרמי המעמקים החברתיים שם. מאמריו של פוגל מאלפים. |
|
||||
|
||||
לא הייתה לי בעיה אילו, למשל, כתב פוגל על תהליך החזרה בתשובה, או על צורת ראיית העולם השונה של האדם החרדי, או, בקיצור, כל דבר שיש בו עניין גם לאדם שאיננו דתי. מה שהוא כתב הוא בפשטות דרשה, המיועדת ''לחיזוק'' דתיים המתקשים במגע עם העולם המודרני. ולמרות שזה יכול להיות מאמר חשוב בעיתון חרדי, הרי שלאדם חילוני, שאיננו דתי וממילא אינו יכול להזדהות עם הנכתב, אין בו עניין, אלא אם זהו עניין אקדמי. |
|
||||
|
||||
רבים מהסיפורים שפורסמו באייל מעניינים רק חלק מקוראיו. לגיטימי לחלוטין. מוזרה לי תגובתך כאשר מופיע סיפור שאכן מעניין רק חלק מקוראי האתר -- ואתה לא נמנה עם חלק זה. |
|
||||
|
||||
ואם נושא כמו הכחדת חיות,מענין אנשים מסוימים,אבל אותי ואת הרבה אנשים אחרים הוא לא מענין,אז לא צריך לכתוב עליו?! בכל עיתון יש נושאים שמעניינים יותר ומעניינים פחות,וכל אחד יכול לקרוא את מה שמענין אותו.לדעתי הכתבה מעניינת מאד והיא יכולה לעניין גם חילונים.עצם העובדה שחילונים בוחנים כל נער דתי או חרדי כמייצג של ציבור שלם,הרי שאפשר להבין מה כתבה כזאת יכולה לתרום להשקפה של החילונים על הציבור בדתי-חרדי. |
|
||||
|
||||
צודק הקורא מר גורביץ יוסי. את מי מעניינים תבשיליו המוקדחים והמחוממים עד לעייפה של הכותב? או אולי זהו פרק מהיומן " עולמו של מוגבל חשיבה, בעל תסביך עליונות ודוגמטיות" |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |