|
||||
|
||||
ורוצה להפנות את תשומת הלב הציבורית לדיון 1 בפאשיזם אצל טולקין - כבר על ההתחלה מישהו הזכיר את השואה. 1 כן, זה בפורום שלי. אז מה. |
|
||||
|
||||
(ספוילר קטן ולא משמעותי) לקראת סוף שני המגדלים מופיעה סצנה בה פרשי הרוהירים מסתערים על ים האורוק-האי המקבלים פניהם בחניתות שלוחות. מקהלה וגנריאנית רועמת באושר בעוד אלפי לוחמים דוהרים אל מותם. באותו רגע הציקה לי אותה חדוות דמים בה ניחן כל הסרט. כמובן שבחלק השלישי ישחט אורק בערך בערך בכל עשרים מילישניות, אבל זה עדיין לא אומר שזה פסדר. אה כן, והסרט מהמם. עצום. כביר. |
|
||||
|
||||
אכן, טולקין הושפע מואגנר, ביחוד מ'טבעת הניבלונגים', ופאשיזם או לא, שניהם הטובים ביותר בתחומיהם. |
|
||||
|
||||
קטעי המקהלה של וואגנר שכולם מכירים הם רק חלק מזערי (כך) ממחזור הטבעת. |
|
||||
|
||||
טולקין הכיר את כלל היצירה (שמורכבת מ5 חלקים) והושפע ממנה. |
|
||||
|
||||
הרבה הכירו את היצירה - שמורכבת מ-3 אופרות ועוד הקדמה. ההשפעה של וואגנר על האמנות והמוסיקה היא עצומה, וכבר כתבו על זה המון. לא פלא שטולקין הושפע מוואגנר, אבל צריך לזכור שוואגנר לא המציא את האופרה יש מאין אלא השתמש בכל מיני מרכיבים קודמים שסביר להניח שטולקין גם הושפע מהם ישירות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |