בתשובה לאבי, 24/11/02 7:45
ניצחון ותבוסה במלחמה 108636
הם, By definition, השגת או אי השגת יעדי המלחמה.
ברגע שנדע מהם יעדיה של ישראל במלחמה(?) הנוכחית, נוכל לדעת האם אנחנו מנצחים או מובסים.
אי קיומם של יעדים גם הוא תבוסה 108644
ברירת המחדל של יעדי המלחמה היא מניעת הישגים מהאויב.
די בכישלון במניעה, בלי קשר לקיומם או אי קיומם של יעדים אחרים, כדי לקבוע שהובסנו.

אם לא נמנע מהאויב להשיג הישגים, נוכל לסיים את המלחמה בהשמדת ישראל על כל אזרחיה, בלי שהגדרנו לעצמנו את יעדי המלחמה. ברור שמקרה כזה נובס.
אי קיומם של יעדים גם הוא תבוסה 108647
הגדרת מטרות המלחמה כמניעת הישגים (כלשהם) מהאויב, היא הגדרה שעונה טכנית על מטרות המלחמה, אבל היא הגדרה לא ריאלית.
היא משולה להגדרת מטרת קבוצת כדורסל למנוע מהקבוצה היריבה להחדיר את הכדור לסל. במלחמה שני הצדדים משיגים הישגים, חלקם מקומיים, חלקם מינוריים, אבל המנצח במלחמה הוא קודם כל מי שמסוגל לספוג יותר כשלונות.
ברור גם שאם נסיים את המלחמה בהשמדת ישראל (גם ללא השמדת כל אזרחיה), נובס, אלא שאם כל מטרת לחימתנו בפלסטינאים היא מניעת השמדתה של המדינה, הרי אנחנו עומדים בה בקלות.
בקלות כל כך רבה עד כדי כך שרבים תוהים, אם זוהי מטרת הלחימה, למה אנחנו משקיעים בה מאמצים כל כך רבים.
700 הרוגים זה "בקלות"? 108677
הסטנדרטים שלנו שונים מעט :-)

לפני שנתיים וחצי, מספר כזה של הרוגים היה לא קביל.

לפני עשור, הוא היה בלתי נתפס.

לפני עשרים שנה, כשהיו 600 הרוגים בלבנון, הארץ געשה. גם הימין הסכים, באובייקטיביות, שזה מספר שערורייתי של אבדות, ושמח להפסיד את הבחירות של 1984.
700 הרוגים זה "בקלות"? 108682
700 הרוגים זה מחיר גבוה. השאלה עבור מה שולם מחיר זה.
במלחמת העצמאות היה המחיר ששילמה ישראל כ 6,000 הרוגים (מתוך אוכלוסיה של כ600,000) עבור הקמתה של המדינה.
במלחמת ששת הימים היה המחיר כ 600 הרוגים עבור (לפחות מה שנתפס אז כ)הסרת האיום על קיומה של המדינה.
במלחמת יום הכפורים היה המחיר ששולם עבור (מה שבחכמה לאחר מעשה נתגלה כ) הזכות להחזיק בסיני עוד 9÷6 שנים.

ושוב, בעימות הנוכחי שילמו כ 700 ישראלים בחייהם. אף לא אחד מאותם 700 הרוגים נהרג בנסיון למנוע את השמדתה של המדינה.
700 הרוגים זה "בקלות"? 108686
ביום כיפור ועכשיו נהרגו אנשים לשווא. עובדה זו מגבירה את הטענה שלי ש-‏700 הרוגים זה הרבה יותר מדי.
בנקודה הזאת אנחנו מסכימים 108687

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים