בתשובה להעלמה עפרונית, 18/10/02 17:51
108091
נראה לי שצום גדליה זה על הרצח הראשון בתנך. אחותי הגדולה הסבירה לי פעם משהו כזה. ואני בת נוער מהמערכת החילונית.
ואני מה, עז? 108099
אופס! 108113
אז מי יזכיר לי... אה! אני יודעת - הרצח הפוליטי הראשון בתנך! זהו, נזכרתי. סליחה על הטעות
אופס! 108116
גם לא הרצח הפוליטי הראשון בתנ''ך- היו כמה וכמה כאלה בתקופת דויד המלך.
סליחה 108121
שאני מטיחה את בורותי בפניכם. מי יאות להגיד לי, בכל זאת, למה אנחנו נמנעים מלאכול ביום זה הנקרא על שמו של גדליה ? (יותר אני לא אנסה לנחש).
סליחה 108126
מי נמנע מלאכול?! לא אני!

ועכשיו הנה משהו שאולי עוד לא למדו אתכם בכתה הטכנולוגית:
www.google.co.il

במנוע הזה את יכולה לחפש תשובות לשאלות כמו זאת שלעיל. עשיתי זאת בשבילך הפעם, ומה שגיליתי- שצום גדליה מסמן את החורבן הסופי של ממלכת יהודה העתיקה.
לאחר שהבבלים כבשו את ירושלים, והגלו את אצולת העם לבבל, נותרו בארץ פשוטי העם, והבבלים הפקידו עליהם נציב מטעמם- את גדליהו בן אחיקם. כשהוא נרצח (בגלל מה שנראה לרוצחו כשיתוף פעולה עם הכובש) בא הקץ על שרידי קיום לאומי עצמאי אלה.
סליחה 108366
או אם נתרגם את זה, לזמן אחר, לארץ אחרת: כל האליטות עפו, נשאר רק האספסוף הגאה.
סתם, כל דמיון מקרי בהחלט.
וחוץ מהאספסוף הגאה, כמובן, נשארו כל ה"בשם האל".
תודה לך 108770
א. אני נמנעת מלאכול! אני אומנם תוצר של מערכת החינוך החילונית, אך עם זאת תוצר של משפחה דתיה מאוד-מאוד.
ב. בכל מקרה, אני מודה לך על ההיענות. החכמתיני בנושא, וזה נחמד. חוץ מזה, אני אשמח ליידע את אחותי שהרצח הפוליטי הראשון בתנך הוא לא בהכרח סיפור גדליה.
ו... 108133
בינתיים מישהו כתב לי שהמשפט "הנה משהו שאולי עוד לא למדו אתכם" נשמע מזלזל.
הבהרה:
אמרתי את זה בצורה הכי פשוטה, והתכוונתי בצורה הכי פשוטה- שהנה משהו שאולי עוד לא למדו אתכם. פשוט כך.
אני לא נוטה לזלזל באנשים בד"כ, ובוודאי שלא אזלזל בך, החכמה בילדי ביה"ס!
סוף הבהרה.
הבל 108101
קין והבל. זה הרצח הראשון בתנ''ך.
להפך 108102
יש סיכוי טוב שזה הרצח האחרון בתנ''ך (הוא קורה בתקופת הבבלים, והתנ''ך נגמר תיכף אחרי זה...)
ומה אנחנו, עדר? 108143
(לא, אני לא הייתי קין, וגם לא יוסי)
ומה אנחנו, עדר? 108147
כתבתי שיש /סיכוי/ שזה הרצח האחרון, כי זה קרוב לסוף הספר. למה, מי נרצח אצלכם? (חוץ מהמן ועשרת בניו...)
ומה אנחנו, עדר? 108149
התכוונו ל''תיכף אחרי זה'', לא חשוב.
מתי פורים? 108168
''ובשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש...ובביזה לא שלחו את ידם...

ויקהלו היהודים אשר בשושן גם ביום ארבעה עשר לחודש אדר ויהרגו בשושן שלוש מאות איש, ובביזה לא שלחו את ידם...

ושאר היהודים אשר במדינות המלך נקהלו ועמוד על נפשם ונוח מאויביהם והרוג משונאיהם חמישה ושבעים אלף, ובביזה לא שלחו את ידם...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים