|
||||
|
||||
כמו שאתה יכול לנחש, החלפתי למרבה המבוכה את כורש בקודש לאורך שני תגובותי האחרונות. כמובן הפונטים אצלי ממש פיצפונים, הרצפה עקומה, וכדאי שאשתוק. כן הצהרת כורש היתה בוודאי הכרחית. וכן לפעולותיהם של היהודים ובעיקר עזרא ונחמיה היתה חשיבות פוליטית מכרעת במהלך העניינים. |
|
||||
|
||||
אם אנחנו מסכימים על החשיבות של הצהרת כורש, השאלה שלי היא האם לדעתך ההצהרה הזו ניתנה כתוצאה של התערבות אלוהית מיוחדת ''על טבעית'' או שהגיעה כתוצאה מפעילות פוליטית אנושית |
|
||||
|
||||
פעולת ההתערבות האלוקית יכולה לבוא לידי ביטוי גם בפעולות אנושית. במקרה דנן אי אפשר להתכחש לשני המרכיבים, מכיוון שהנבואות בחמשת הספרים שהזכרתי בפירוש מזכירים את שני הגורמים. |
|
||||
|
||||
הדו-צדדיות הזו באמת עושה את הצהרת כורש לאירוע מעניין בעיני. למשל ,האם להבנתך כורש פעל רק כשליח האל ,או שהיהודים גם הפעילו עליו לחץ פוליטי כדי שיפרסם את אותה הצהרה? במילים אחרות ,האם סביר לשער שהיהודים פעלו במישור המעשי-פוליטי כדי לשוב לארצם ולקומם את המקדש? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |