|
||||
|
||||
חביב, מאז ימי מיכאל שרון לא נתקלתי בתגובה כזו תוקפנית/עליהומית, ועוד שמתחילה מטעות. צריך להוכיח למישהו שאתה בצד של הטובים? ההם העוסקים בתוכן ולא בקשקשת,אלה מהאנטי ק**לה? א.הבדיחה עם ה-ס,ש מיצתה את עצמה כבר קודם,עכשיו זה סתם מביך.1 ב.הכל התחיל מאי הבנה שלך(קורה) כששאלתי אותך אם אתיאיזם זו *תפישת* עולם?תגובה 105730 שהדי שבמרומים שהיתה זו שאלה בלשנית תמימה (שהתקשרה לתגובה קודמת שלך) שכוונתה האם -תפישת עולם- כותבים ב-ס כמו שהיא מופיעה במילון או שאפשר גם עם ש,וזו לא טעות כך או כך.שים לב שהדגשתי במקור בכוכביות את המילה תפישה. כאמור לא הבנת מה רציתי ממך(קורה)והגבת מיד בצורה צינית/ עוינת בלי לנסות לברר:תגובה 105839 ג.להסביר את אי ההבנה נראה לי מייגע(קצת כמו עכשיו)2להחזיר באותה מטבע? כל האווירה באייל מאז הודעת העזיבה של טל יום ה' שעה 13.59 גרמה לי להרפות מתגובות כאלה,אז פשוט כתבתי לך מה אני מרגיש,למה אני לא מחפש להצחיק או להשיב לציניות באותה מטבע.תגובה 105902 ד.בתגובה הבאה שלך שינית כיוון,ניסית להוכיח שאני...מתרץ....משקר?... סתם מבולבל?תגובה 105936 זה קצת הרגיז על הבוקר,והייתי לחוץ בזמן(נסיעה לתערוכה מעניינת של פיקאסו ) אז סליחה על תגובה לא מנומסת במיוחד,אבל מה שהחזרת ל א ב פ ר ו פ ו ר צ י ה . ה.עכשיו, מה זאת אומרת מי ביקש ממך לחשוב עלי? לא צריך לבקש,אני חושב על כל אחד שאני מגיב אליו,יבקש או לא. אני מבין את ההפרדה שאתה מחפש,זכותך.אל תכפה עלי את נקודת המבט שלך,כשאתה מתנסח בענין בטון של עורך ראשי+. ו.עם כל הכבוד לתגובותיך עתירות המלל,תמיד הרגשתי קרוב להשקפה של באחטין, חוקר דוסטוייבסקי שאין מחשבות ללא חושב,וכך גם מי שמאחורי המחשבות מסקרן אותי לעיתים. אה כן,גם חז"ל חשבו שאדם ניכר לא לפי רעיונותיו אלא לפי שלושה דברים אחרים, כעסו הוא אחד מהם. 1 הס,ש בכותרת לא בא להתבדח,זה קשור לענין. 2 להתייגע כדי שלא יהיו פה פתילים תוקפניים מדי מוצדק בעיני. |
|
||||
|
||||
1.צריך להיות אביב בפתיח ולא חביב-טעות, סליחה. 2.התגובה של האלמוני מבהירה שמישהו הבין נכונה שהיה מדובר בשאלה בלשנית תמימה שהחלה את הת'רד: תגובה 106018 |
|
||||
|
||||
האייל לא חרב ולא נעליים. מאז מיכאל שרון, לא ראיתי מישהו שמצליח לבקר מישהו אחר, על כל כך הרבה כשלים, שהוא חוטא בהם בעצמו. אם מדובר באי הבנה אז מדובר באי הבנה. In flaming - it takes two to tango. תגובה פרסונלית (מצידי), אחרונה ודי. (אין סיכוי שזה יקרה עוד פעם - על הסיבה בהמשך)אני לא בצד של אף אחד. אינני מדבר כמו עורך+ ואפילו לא כמו עורך-. רק דרשתי שלא תסביר לי מה אתה חושב *עלי* (גם לא על כמות הטקסט שאני תורם לאייל וגם לא על יכולת הכתיבה המאותגרת שלי). אתה יכול להתעלם ולהמשיך להגיד לי מה אתה חושב עלי או לחילופין להגיד לאנשים אחרים מה אתה חושב עלי או עליהם, רק אמרתי שאותי אישית זה לא ממש מעניין (אלא אם זה נאמר ברוח טובה, כביקורת בונה, ע"י אדם המזוהה בשמו ושיש לי כבוד להערותיו האישיות). אתה מודה שתגובתך היתה לא מנומסת (ועד כמה - זה כבר בעיני המתבונן) בגלל שהתרגזת ולמרות שלא ירדת לסוף דעתי (אם אתה מבקש ממני לברר קודם, אז למה לא מעצמך?). אז אם אתה מבין את המניעים לתגובתך ואת אי הפרופורציה שבה, נסה להבין את עליית המדרגה שבאה לכאורה לאחר מכן (זה חוק טבע ב-FLAMING של אי ההבנות - אם ממשיכים בFLAME אז רק למעלה). או ששנינו צודקים או ששנינו טעינו (אני שם את כל הכסף על 2). מי שרוצה בכל זאת (לפעמים באמת צריך) להיות פרסונלי, שיזדהה בשמו או שיקבל תגובות עוינות בהתאם (לפעמים אולי שלא בצדק ומחוץ לפרופורציה הנובעת מהאלמוניות). אני מניח שאני לא היחידי שמרגיש ומגיב באופן שונה לאלמונים מאשר לאנשים המזדהים בשמם. לאנשים אני מנסה לתת כבוד. לדמויות פקטיביות שאוהבות להעביר ביקורת על אנשים, קצת פחות. בלי קשר לנושא: אני אישית מתגעגע למיכאל שרון ולהגיגיו ה... הממ... אה... מיכאל שרוניים. בקיצור: נמאס לי מכל האתה בלה בלה בלה ואני בלה בלה בלה. זה לא יקרה עוד פעם, למדתי את הלקח. נמאס לי לכתוב על קוראי האייל וביחוד על עצמי(זה הכי משעמם) ואין לי עניין לעשות זאת מעבר למה שבאמת נחוץ (במסגרת האייל). בשביל זה יש חברה, משפחה, חברים, חברים לספסל הלימודים, טלפון, ICQ, EMAIL וקהילות בוואלה. לאייל יש משהו יחודי להציע ובו אני רוצה להשתמש (אנשים חכמים עם דעות מגוונות, מענינות ושונות). מהיום אני מבטיח שאני פשוט לא עונה להודעות לגופו של אדם, שבאות מאנשים וירטואליים או שחורגות מהנושא הנדון. כל השאר יכולים לעשות מה שמתחשמק להם. כמו שאמרת, אני הרי לא עורך (בגלל העברית העילגת שלי, אני אפילו לא שייך לקבוצת הכותבים שמגדירים את רמת האתר ותוכנו). סוף הודעתי הפרסונלית האחרונה, רוג'ר והחוצה. |
|
||||
|
||||
שמאיים מדי פעם לתלות את הנעליים ולהחשיך את האייל. הערה לא פרסונלית: א.דוקא בימים בהם "האייל האלמוני" נרדף כרוח רעה שיש למחותה מעל פני האייל,מוקע כאשם בכל רעות החלד,ואף מדיר שינה מעיני עלמות,ראוי להזכיר דבר קטנטן. מדיניות האייל על בסיס עקרוני,כפי שציין העורך,תגובה 105757 מתירה התבטאות של אלמונים עם או בלי EMAIL. לפיכך שאלת היחס הבסיסי אליהם יכולה להיות בהקשר של "רצונו של אדם כבודו". ישנם באייל כותבים הבוחרים להשאר אלמונים וסיבותיהם המגוונות עמם.חלק מהם כותבים תחת ניק קבוע (מיצפטל,סמילי,שכ"ג,האייל היפאני,האלמוני המקורי ועוד).ניתן,אם רוצים, לבנות התיחסות מצטברת לדבריהם, דעותיהם,סגנונם,השקפת עולמם וכו',למרות שדבריהם אינם מופיעים תחת השם משה ליפשיץ+דוא"ל. כותבים מזוהים ונכבדים באתר מחזיקים ניק מהצד, משל היה פילגשו של ראש העיר, אך הקצף יוצא על הפלבאים הנאמנים לאשה(ניק) אחת, אך אינם נרשמים לנישואין. דווקא השקפה,אם היא עקבית כמובן, הגורסת כי מחשבות ודעות הן העיקר ולא הפרסונה, ,יכולה להכיל את נוכחותם של כותבים בעלי ניק קבוע ואף אלמונים מזדמנים באתר, ביתר סובלנות. זהירות! הערה פרסונלית. אפשר לדלג לתגובה אחרת. "כשצובטים מי שכותב תחת ניק- זה לא ממש כואב לו" טוב,התלבטתי אם לכתוב את הדברים הבאים,אבל אילו נמנעתי לא הייתי נאמן לעצמי, אלא לדוקטרינה של מישהו אחר (שדאג לרוקן קודם את המחסנית בטרם נסוג תוך הכרזה שמהיום הוא פצפיסט). אחרי שפירטתי את תהליך השתלשלות הפתיל האומלל, לבוא ולהוציא מתוך מה שהנחתי גלוי וכן רק את החלקים הנוחים למגיב,כמובן תוך התעלמות מראשית הענין,זו המבהירה כיצד מי שמנופף בדגל הלא-אישי הוא שפתח בהשתלחות האישית גובל ב...אני מתקשה למצוא את הביטוי שיעשה צדק עם מה שזה, וגם יתאים ל"רוח האייל החדשה"1. נקודת הסכמה: גם אני מתגעגע למיכאל שרון. 1ביטוי אמורפי, כפי שציינו כבר לפני,מאידך גם "the turnip age" לא משהו. |
|
||||
|
||||
אני נכנע (בלי שמץ של ציניות). בלי קשר להחלפת הדברים האומללה שלי איתך (יש גורמים נוספים רבים), החלטתי לעבור ממצב I/O למצב שאני קצת יותר מוצלח בו באייל - I. סליחה על זהום האייל ותודה בעבור הדגים. |
|
||||
|
||||
תגובה 51940 (התחיל בתגובה 51912) |
|
||||
|
||||
לא ידעתי את הדברים האלה. כמו שיוצא לי להגיד הרבה פעמים: עברית קשה שפה. |
|
||||
|
||||
זהו, שגם חז"ל כנראה לא כל כך ידעו. בתקופת בית שני, המשנה והתלמוד היתה השפה השלטת ארמית. לכן אנו מוצאים "שגיאות כתיב" רבות בלשון אותה תקופה, ובמיוחד החלפה בין שׂ לבין ס. בלשון ימינו שתי הצורות כשרות, אם כי בד"כ השיבוש של שפת המשנה והתלמוד הוא המקובל יותר, ולא המקור התנ"כי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |