|
||||
|
||||
האלים במיתולוגיה, למשל, כפופים לחוקי הפיסיקה (בצורה שאלה היו מוכרים לקדמונים) ובאשר לשאלה על אלוהות פאגאנית בכלל, זה תלוי עד כמה היא מפותחת. את "חוקי הטבע/הפיסיקה" עצמם יש מי שיכול לראות כאלים בדרגות גבוהות יותר, והמיתולוגיות שהן הבסיס לאמונות הפאגאניות די עשו זאת. אולם האלים שלהם ישבו במרחב שהוא מבחינתינו כיום כדור הארץ, וככל שהחשיבה הפיסית והפילוסופית התפתחה, היה ברור שיש לחפש את 'הכוחות הקובעים' מחוץ לכדור הארץ, אבל עדיין לא מחוץ למה שאנחנו מסוגלים לתפוס בשכלנו. |
|
||||
|
||||
בדתות פגניות שמקבלות את הדתות העתיקות ככתבן וכלשונן - האלים כפופים לחוקי הטבע וגם לחוקי משפט וצדק. אצל הבבלים לדוגמת היתה מועצת האנונכי, מועצת אלים ששופטת בני אדם ואלים כאחד על מעשים לא צודקים. אצל היוונים זאוס שפט את האלים, בסקנדינביה היתה מועצת משפט אלים שבראשה אודין וכך הלאה. אפשר לפרש את המיתוסים האלו כאומרים שלמעשה גם האלוהות כפופה לחוקי הטבע. בדתות פגניות עם פירוש יותר חופשי של האלוהות וראיית האלוהות כפנימית - על אחת כמה וכמה שהאלוהות כפופה לחוקי הטבע, כי היא חלק מן הטבע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |