|
||||
|
||||
ככל הידוע לי, יש א-סימטריה בהלכות שמירת נגיעה למיניהן. לגבר מותר לגעת באשה בתולה, זו האשה שחוטפת. לכן גבר יכול לטפל בעשרים נשים פצועות בשטח בלי שום קשר לפיקוח נפש, ואילו בתולה יכולה לטפל בעשרים גברים פצועים בשטח רק משום פיקוח נפש. |
|
||||
|
||||
דווקא לא. האיסור החמור של נגיעה, ראייה ושמיעת שירה הוא על הגבר: לו אסור לגעת באישה. האיסור של אישה הוא לא להכשיל את הגבר, קוראים לזה "לפני עיוור לא תשים מכשול". כך שלמעשה יש בעיה קשה יותר לגברים בסביבת נשים מאשר הפוך. כל זה כאשר לא מדובר בפיקוח נפש. פיקוח נפש דוחה הכל חוץ משלוש מצוות ספציפיות. ואין שום א-סימטריה בזה. סתם שתדעו. ובעניין דעה אישית - זה עצוב בעיני שדברים שיכולים להמנע כל כך בקלות, קורים שוב ושוב. כמו ילד שטובע בדלי, וילד שלוקח כדורים של אמו או שותה אקונומיקה או אלף דוגמאות אחרות. לימוד עזרה ראשונה זה חשוב, אבל עוד יותר חשוב חינוך למניעה. ועד כמה שאני מכירה, החברה החרדית היא בין המקומות עם המודעות הנמוכה ביותר לכך (לדוגמא צעצועין עם תוי תקן, בטיחות בבית וכד'). אולי בנאלי, אבל נק' למחשבה. |
|
||||
|
||||
אכן - בסרט ''טהורה'' שהוקרן השבוע, הסבירו שבזמן הנידה, אם הגבר חולה, אשתו יכולה לטפל בו (ולגעת בו) דרך חציצת בגד. אם האשה חולה, לגבר אסור לטפל בה, ולא לגעת בה גם דרך בגד, שמא יתקוף עליו יצרו. |
|
||||
|
||||
(בפסטיבל הסרטים בירושלים), כמעט כל מה שמופיע בתור ''הלכה'' לא מדוייק. כולל הטענה הזו (שהיא רק לדעה מסויימת אחת, שכבר לפני כמה מאות שנים ישב אחד מגדולי הרבנים דאז ודחה אותה). לא בעיה למצוא מה שרוצים, תלוי איזה ספר קוראים. |
|
||||
|
||||
לק"י באמת אין פה אף אחד שמבין? ההיתר אינו קשור עם פיקוח נפש. ממה הוא נובע? קצת ארוך. באשר ל"טהורה" לא ראיתי. אבל לפי מה שמצוטט משם זה סרט שרלטני. אליצור |
|
||||
|
||||
ספק אם פה המקום לפתוח דיון בשו''ע ונו''כ, מרדכי ורמב''ם. אני לא מתכוון לעשות זאת, ולו מחוסר זמן וספרים תחת ידי. אבל אם אתה רוצה להסביר, בשמחה. |
|
||||
|
||||
לראשון שמפרש את ראשי התיבות לק''י. |
|
||||
|
||||
או ירקוני |
|
||||
|
||||
לישועתו קיויתי? יהההההההה! (עפ"י פא"צ, בהודעה שהלינק שלה נמסר כאן איפשהו). או: לניסים קיויתי ייחלנו - אנחה משותפת לצופי בוני גינזבורג, וגם על זה התנהל כן דיון קצר לאחרונה. בקיצור, מר ו., במקום לבטל את זמנך בהרצאות של המדען הראשי של דוד גוגל, מוטב שתשנס מותניים ותתרכז בדברים החשובים בחיים. |
|
||||
|
||||
תגיד לו במקום זה מה המבנה הטופולוגי של האייל? בפרט עם מנגנון התגובות הנוכחי, זה הופך להיות מין עץ גדול עם לולאות שיוצרות בלונים כמו שלי כשהם מקשרים לתגובה 103527 ועתה אצא לי למסוק זיתים בכרם מהר"ל ___________ ומי שרוצה טרמפ שיבקש מערן באיציק את הסלולרי שלי |
|
||||
|
||||
אתה באמת צריך הרצאה על גרפים ציקליים? צא למסוק את זיתיך, ותיזהר ששום מתנחל מבולבל לא יירה עליך. |
|
||||
|
||||
יהיה באמת מעניין להריץ את אחת השיטות הללו: ולראות מה יתקבל :-) |
|
||||
|
||||
לינק נפלא. תודה. |
|
||||
|
||||
תגובה 93928 |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כשהי' בסוף הר"ת הוא תחילתו של אחד הקיצורים המקובלים לכתיבת שם א-להים. יש נקודות? |
|
||||
|
||||
שכ''ג היה קרוב, האלמוני נתן קישור, ואתה ענית נכון (אבל שלישי). חלקו את הנקודות ביניכם. |
|
||||
|
||||
הנקודות שלי הולכות לאהמ''ה, השתמשתי בלינק שלו בלי בושה. |
|
||||
|
||||
יופי. הרבה יותר קל לחלק שתי נקודות לשניים מאשר לשלושה. |
|
||||
|
||||
תגיד לבשן, מה קרה פתאום שהפכת לאלמוני? |
|
||||
|
||||
''טהורה'' בא להעביר את חוויותיהן של נשים שונות ויחסן לטבילה במקווה ולשמירת שבעה נקיים. רוב המידע שמובא בו, מובא מפיהן (הפירוט של איסור נגיעה בזמן מחלת האשה הובא מפי חוזרת בשאלה). מה שלא הובן מפיהן הוא הסיפור על מרד הנשים במקוה במצרים, והרמב''ם שפסק בעקבות כך שאשה מורדת תגורש. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |