חומר למחשבה 102222
טובי הפובליציסטים מתייחסים השבוע לפרשת חוות גלעד -

מאיר שלו:
"עשבים וערכים

כמקובל,גם השבוע שיגרו מתנחלי יש"ע כל מיני דוברים שהסבירו לנו כל מיני הסברים בנוגע ל"נוער הגבעות"(אגב,רבים תוהים מה מקור הביטוי הפסטורלי הזה,ועל כן אני מבקש להצביע על הקירבה המעניינת בין המונח העברי "נוער הגבעות" לבין המונח האמריקני "הילבילי'ז"-אף הם פראי אדם,עבריינים ואלימים).כך אן כך,מה שמשותף לכל מגלגלי העיינים של הימין הוא שבכל פעם שהמחנה שלהם מנפק לנו עוד גילויי אלימות,מעשי רצח,התעללות והשתוללות,מיד הם מתחילים לדבר על "שוליים" ועל "עשבים שוטים".
על הטענה הזאת יש להשיב,שאין שוליים בלי מרכז,וכל עשב,שוטה ככל שיהיה,צריך קרקע לגדול ממנה.אלא שהפעם נקט אחד הדוברים לשון גינוי של ממש והגדיר את הפוגרומשצ'יקים שצמחו בערוגתו חסרי-ערכים,ואני אומר-לאט לכם אל הנוער! אפשר לבקר ולהצטדק ולהסביר, אבל למה להעליב? לנוער הגבעות יש ערכים, ומעשיהם מעידים על ערכיהם, ויותר מכך - על מי שהיקנה להם אותם.

התותח הקדוש

כשאתה רואה את הצבא הישראלי המתוחכם, המצויד, הנועז, עם מסוקי הקרב ועם ה"תבור" החדש ועם ה"מרכבה" החדשה – אתה מבין שרק כלי-נשק אחד חסר בכל הארסנל המופלא הזה, והוא "התותח הקדוש". אותו תותח שדה פשוט ומיושן, שעמד על החוף בתל-אביב וירה בספינה "אלטלנה". ולמען העמד את הדברים על דיוקם, אומר שלא הירי מעורר בי געגועים, אלא האנשים שעמדו מאחוריו, ולהבדיל מעלובי הנפש של הממשלה הזאת, היה להם השכל להבין והעוז להחליט."

ב. מיכאל:

"השבוע הוצמד להם התואר "גלוחי-ראש"(עוזי בנזימן ב"הארץ"). על-פי מעשיהם, התואר אכן יאה להם:בריונים צמאי אלימות, המעגנים את פורקן יצריהם בהבלים לאומיים ודתיים. אך הבדל אחד, מהותי מאוד, יש בין גלוחי-הראש הניאו-פשיסטים של אירופה לבין מכוסי-הראש של ישראל:אבא של גלוח-ראש גרמני או אנגלי לא מלטף בחיבה את פדחתו בשובו מיום גדוש של התעמרות בחפים מפשע. אמא של גלוח-ראש הולנדי לא גאה בבנה הפושע, שסיים זה עתה לרסק את עצמותיו של שכן מוסלמי. מורה של גלוח-ראש צרפתי לא צובט בחיבה את לחיו של תלמידו שהתעלל זה עתה בעובר-אורח תוניסאי, ולא משבח את פועלו הנלהב.
ולעומתם, הוריהם ומוריהם של מכוסי-הראש-היהודים, פרחחי הגבעות ובריוני השטחים, מצליחים אך בקושי להסתיר את התלהבותם היתרה מעוללות צאציהם. רק כאשר אלה, מטבע הדברים וכשלב הכרחי באבולוציה הפאשיסטית, מתחילים לחבוט גם בחיילים ישראלים, מצליחים ההורים והמורים לחלץ איזו מילת ביקורת רפה. אך על הפוגרומים בערבים, הגזל, העושק, הרצח, שלל מעשי הנבלה והתועבה – אף לא ציוץ. נהפוך הוא. הם אפילו לא מנסים להסתיר את נהרת ה"נחת מהילדים" שזורחת מפרצופם.
זהו איפוא ההבדל המהותי: גלוח-ראש אירופי יודע שהוא פושע. מכוסה-ראש ישראלי משוכנע שהוא ילד טוב ירושלים, בן נאמן להוריו ולמוריו. פעם, לא כל-כך מזמן, היו גם באירופה כנופיות של פוחחים גזענים ולאומנים שנהנו גם ממעשיהם וגם מלטיפות הוריהם ומוריהם. מפאת הנימוס לא נזכיר את שמם הרשמי."

סילבי קשת:
"קדימון

לא צריך להיות פרנואידית סופנית כמוני כדי לחשוד כי כל הסיפור של נסיון פינוי חוות גלעד הוא קדימון, פרומו, למניעת הורדת התנחלויות מיושבות קצת יותר, כמו נצרים, למשל.
רוב המאחזים קמו בהשראתו של שרון, שבהיותו שר החוץ של ביבי, למחרת שובו מוועידת וואי, הורה למתנחלים: חבר'ה, תתפסו כעת כל גבעה שאתם רק יכולים.
כעת, בהסכמתו בשתיקה לפנות את חוות גלעד, הוא זורק עצם לפואד, ואחר שניגלה שוב פרצופם המכוער להפליא של הצעירים המטורפים – יוכלו שניהם לטעון כי הורדת התנחלויות כהסדר מדיני תוביל למלחמת אחים. כאילו שאלה אחים שלי.‏1

קיפוח נפש דוחה שבת

איזו מהומה קמה בגלל ההחלטה המטופשת להפעיל חיילים בשבת לפינוי חוות גלעד, דבר שהסיט את שימת-הלב ממעללי הפוגרומצ'יקים.
וראו זה פלא, שום הערה, גם לא תשובה שכנגד, לא נשמעה על חילול השבת של המתנחבלים שעורכים פוגרום במוסקי הזיתים הפלשתינים ויורים לעברם ולעבר הישראלים שבאו לעזרתם.
ובשאר ימות השנה שורפים שדות, מטעי זיתים ומכוניות, יורים ואף הורגים מוסק זיתים אחד בעקרבה, וגם גונבים את יבולם. כי קיפוח נפש דוחה שבת."

-----------------------------------
1 לכך בדיוק גם אני התיחסתי:
תגובה 100393
ואני מתקומם 102253
נגד הביטוי ''עשבים שוטים'' שפשה במקומותינו. מעניין שאף אחד לא קורא להם ''עשבים בילינסקיים'' או''עשבים מקוריים (מהדיון ההוא)''.
חומר למחשבה 102305
אתה באמת חושב שסילבי קשת וב. מיכאל הם "טובי הפובליציסטים"?
חומר למחשבה 102432
אם לא הם, אז מי? אורי אורבך ומאיר עוזיאל?
מובן מאליו. 102433
עתה אחזור לי לביצתי.
תמהני 102434
אתה שופט טיב-כתיבה לפי השקפה פוליטית, או שזה רק נדמה לי?..

לדעתי ב. מיכאל כותב טוב, אבל סילבי קשת... בוא נגיד שאני לא מבינה* למה מישהו משלם לה לכתוב. אני לא הייתי מפרסמת אותה גם בחינם.
*(אין כאן כל קנטרנות, אני באמת לא מבינה. האם היא כתבה פעם טוב, והכישרון נגמר לה, או... מה?)
תמהני 102438
כתבנית סוג ד'. נדמה לי שהיא הייתה פעם רכלנית.

מאיר שלו, לעומת זאת, כותב נהדר, ודבריו נכוחים ונוקבים, נוקבים ונכוחים. וגם ''תנ''ך עכשיו'' נחמד.
תמהני 102451
סילבי קשת היא אכן חסרת כשרון ועניין, ואני מקפיד שלא לקרוא את הטור שלה באדיקות כבר שנים.

אבל מה שלי מפריע בהודעה של ארז זה שהוא סבור שטובי הפובליציסטים מרוכזים באופן בלעדי במוסף לשבת של ידיעות...
תמהני 102452
אתה מנסה לרמוז שאולי הוא קורא רק את...
לא-לא, לא יתכן!
תמהני 102470
לא, אני קורא גם את מעריב, ומה לעשות, פובליציסטים טובים אני לא מוצא שם, ביחוד מאז שהעיתון הפך להיות השופר הפרטי של נמרודי.
גם אני, גם אני 102543
אני גאה לומר שכבר בגיל 14 או משהו כזה, הבנתי שסילבי קשת היא "תת-רמה",ומאז אני מקפיד שלא לקרוא את הטור שלה (מה שלא מותיר לי אלא להצטרף לתהיות שהועלו כאן, ולתמוה איך זה שעורכי ה"מוסף לשבת" (עורכת, נדמה לי) לא מבינים את את מה שאני הבנתי כבר בגיל 14 (או משהו כזה)).

הטורים של מאיר שלו וב. מיכאל הם באמת טובים יחסית (לא תמיד, אבל ככה זה כשחייבים לכתוב משהו כל שבוע), ואליהם אפשר להוסיף ב"ידיעות" את נחום ברנע, ב"הארץ" את דורון רוזנבלום - בשקלול הכללי אולי הטור הטוב בעיתונות הישראלית‏1 - וב"מעריב" את יאיר לפיד ש(בניגוד קצת מפתיע לתוכניות שהוא עושה בטלוויזיה) כותב טוב מאוד (אמנם לא כל-כך בענייני פוליטיקה, בד"כ), לטעמי.

1 בכל הפיסקה הזאת, יש להוסיף באופן רטרואקטיבי, את המילה: לדעתי.
גם אני, גם אני 102544
ליאיר לפיד יש תובנות טובות, אבל בסה''כ הכתיבה והאמירה שלו מאוד שטחיים.
(ויחד עם זה, מומלץ ציפורי לילה של יום שני איתו ועם דפנה שפיגלמן.)
גם אני, גם אני 102546
טוב ברור, אם אתה משווה אותו לסילבי קשת.

לא שמעתי מספיק את ציפורי לילה של לפיד ושפיגלמן כדי להגיד משהו מגובש על שפיגלמן, אבל ב"בחזרה לעתיד", תוכנית הרטרו המצוינת של ערוץ 1, היא די תקועה.
את רוב הקטעים שם כבר ראיתי כשהייתי בן 8 או משהו (ואני גם ממש זוכר עד היום שורות שלמות מחלק השירים), אבל מה שלא יכולתי להעריך בזמנו הוא עד כמה שלמה ניצן מצחיק.
גם אני, גם אני 102696
''בחזרה לעתיד'' מספקת קצת הנאה והרבה שעמום. דפנה שפיגלמן תקועה מאוד, אבל לא היא הסיבה לשעמום.

את שלמה ניצן הערכתי בזמנו כמאוד מאוד מצחיק. היום אנחנו (חברתי ואני) מוצאים שרוב הבדיחות שלו מבטיחות המון, ונגמרות בפואנטה קלושה. אבל לפעמים הוא מצליח, והסגנון שלו תמיד שווה.

הקטעים של טוביה צפיר, עם או בלי רבקה מיכאלי, מהתוכניות של זו, עדיין מצוינים. ''האגף הסגור'' היה אולי עם אותם אנשים, אבל היה צריך למלא שעה שלמה כל שבוע, וזה יותר מדי. שעמום מחץ. בעצם, כבר בזמנו הגעתי, אחרי יותר מדי תוכניות מדכאות שלהם, למסקנה הזו והפסקתי לצפות. הבעיה היא שבגלל הכמות של הקטעים שלהם, הם דומיננטיים ב''בחזרה לעתיד''. אפשר לראות, אבל עם עיתון ביד בשביל הקטעים המתים.
גם אני, גם אני 102779
העירו לי ש"האגף הסגור" לא היה תוכנית של שעה, אלא פינה קבועה בתוכנית של ירון לונדון (ושגם כך היא עלתה בכמות על הקטעים של טוביה צפיר מלפני כן). מישהו יכול לאשר או להכחיש?
גם אני, גם אני 102985
כן, מה שהעירו לך הוא נכון.
גם אני, גם אני 102814
יאיר לפיד לא מנסה לתת תובנות. הוא כותב טור הומוריסטי, ולא במעט מנסה לחקות את דייב בארי (יקירי). במסגרת התנאים הקיימים (כלומר, הוא לא באמת דייב בארי), הוא עושה עבודה לא רעה.
בזמן שהחרמתם 102566
חשבתם על האפשרות שבזמן שלא קראתם אותה, היא השתפרה (לא שאני יכול להוסיף עדות לטובתה...) ?
לפי ההגיון הזה 103192
אני אמור להתיישב כל שבוע (או פעם בכמה זמן) מול ''שמש'' כדי לבדוק אם אולי התוכנית השתפרה.
לפי ההגיון הזה 103194
אבל במקרה של סילבי קשת יש יותר סיכוי מ''שמש''. לכל מקרה יש יותר סיכוי מ''שמש''.
לפי ההגיון הזה 103235
כן, בשביל לקבוע דעה על שמש אתה צריך לשבת פעם בכמה זמן (אפילו, פעם בשנה) ולצפות בתוכנית (או בחלק). אתה יכול גם לוותר על אפשרות קביעת הדעה. אתה יכול גם לקבוע דעה היסטורית (למשל, "שמש הייתה תוכנית ___ בעונה ____, ואני מניח שהיא לא השתפרה").
לפי ההגיון הזה 103430
סמילי יקר
אני מודע לכך שמרבית המשאבים מופנים עכשיו לעוזי,‏1
אבל אולי תוכל להפריש כמה סעיפים כדי לעצור את האלמוני המקורי לפני שהוא נכנס לורטיגו?

תגובה 103183

1אני מתחייב לעקוב עד סוף 2002,לא שאני מבין למה עוזי מתעקש לשפוך סעיפים על שערוריית חילול השבת בזמן שמעשה הנבלה האמיתי והפעם "ברשות תורה" מתרחש כאן:

לפי ההגיון הזה 103493
התייחסתי גם למעשה הנבלה ה''אמיתי'', וזו לא אשמתי שעל זה אף אחד לא מתווכח. תאמין או לא, יש מקום בארצנו ליותר ממעשה נבלה אחד.
לפי ההגיון הזה 103526
מרבית המשאבים כבר מזמן לא מופנים לעוזי ‏1, עוזי, כנראה, יכול לכתוב את התגובה שאכתוב עוד מעט בעצמו.

1 ואגב, ההבדל בין השערוריה של עוזי, לזו שלך, היא שהראשונה נעשתה ע"י צה"ל, זאת אמרת, ע"י הצבא היחיד של מדינת ישראל, ז"א גם בשמו של עוזי, והשניה, ע"י גורמים פרטיים (ופליליים), ובשמם.
לפי ההגיון הזה 103456
אל תסיט את הדיון. אין לי ענין לקבוע איזו קביעה מדעית אמפירית על סילבי קשת (או על "שמש"). כל מה שאמרתי הוא שכבר בגיל 14, מצאתי את סגנונה כבלתי ראוי, ומאז הפסקתי לקרוא אותה. האם באופן תיאורטי יכול להיות שלאחר שבמשך עשורים של כתיבה (כך אני מבין מדבריו של רב"י) באותו הסיגנון, פתאום היא שינתה את סגנונה והוא השתפר פלאים? אני מניח שכן. אותו כנ"ל לגבי "שמש".
בפועל, בחיי היום-יום, כשגם ככה אין לי זמן לקרוא את כל מה שאני רוצה בעיתון (שלא לדבר על ספרים), ולצפות בכל מה שאני רוצה בטלוויזיה, אני (ואני מניח שכך גם רוב האנשים) קובע את דעתי על סמך מספר לא קבוע של תצפיות, שמאפשרות לי לגבש דעה מוצקה מספיק. אני לא מוצא שום צורך לסרבל את משפטיי, המסורבלים גם כך, ע"י כך שלכל דעה שאחווה על תופעה מסוימת, אצטרך להוסיף איזה דיסקליימר סטייל: עפ"י תצפיותי מינואר עד מרץ 2002 ובהנחה שלא חל מאז שינוי דראסטי.
לפי ההגיון הזה 103528
לא רציתי להסיט את הדיון, רק להעיר לכם שיכול להיות שגב' קשת השתפרה במשך השנים שעברו מאז היית בן 14.
לפי ההגיון הזה 103530
כמה היא כבר יכולה להשתפר בשנה?
לפי ההגיון הזה 103903
מרק טווין אמר שכשהוא היה בן 17, אבא שלו היה האידיוט הכי גדול בעולם.
בגיל 21 הוא הופתע לגלות כמה אבא שלו החכים בארבע שנים.
תמהני 102472
אולי אין לה כישרון סגנוני, אבל מבחינת התוכן דבריה נכונים והיא מצביעה על העוולות בחברה ובמדינה כבר יותר מ30 שנה ובאומץ. (במלחמת ההתשה התפוצצה ליבנת חבלה בביתה, מה שלא מנע ממנה להמשיך ולכתוב.)
תמהני 102530
אדם שמשתמש באופן עקבי בכינויים אינפנטיליים כמו ''ביביהו'' ו''רבובדיה'' כדי להשפיל, כביכול, אנשים שחושבים שונה ממנו, הוא אדם שדבריו אינם ראויים לפרסום, או לפחות אינם ראויים שאקרא אותם. שתלמד להתייחס בכבוד מינימלי למושאי הכתיבה שלה, ואז אני אוכל לכבד את כתיבתה.
תמהני 102641
סילבי קשת היא הצהוב של העמוד האדום.
סליחה, זו רק אני 102642
מי כתבה? 102542
א.
מיד, במבט ראשון, ניתן לקבוע שגידי הוא איש רוח. הרוחניות מבצבצת ומכריזה על עצמה מכל נקבובית שבעורו החיוור כלשהו. מעיניו הירוקות החולמניות, המעורפלות, המקרינות על כאב עולם ורתרי...הוא אינו אינטלקטואל שכלתני וקר. הוא איש של יד על הלב, אותו הוא נושא על שרוול מקטורן הזמש שלו במקום שכולם יראו...הוא נושע מדי פעם לשליחות. זו אינה טובת הנאה. הוא באמת מרגיש שהוא מביא אתו בשורה. בשנים האחרונות נדבק בניאו-יהדות...יש לו המזל להתפרנס יפה מהבעת דיעות כנות. משלמים לו כדי לשמור על טוהרו ומוסריותו.

ב.
כמה מידידיו הטובים של משה הם חילוניים. "אין בעיות", אומר תמיד מוישה בחיוך חביב ומדושן-עונג כלשהו. "אני מאמין בדו-קיום. בהידברות"...הוא אוהב לחשוב על עצמו במונחים של "מורד", "טורקי צעיר", ו"עושה צרות". "אני", הוא נוהג לאמר, "נגד האסטבלישמנט"...כשמתחיל ויכוח פושר על בעיות עדינות הוא אומר: "תראה. אתה לא תשנה אותי ואני לא אשנה אותך...אבל אני מאמין בדו-שיח"...הוא לא יתנגד להישלח בשליחות התנועה לאיזה שנתיים לחוץ לארץ. צריך לקרב את הנוער בגולה. הוא יזכור בחמדה את השיקסעס שראה בגרמניה.

על מי היא כתבה ומתי נכתבו הדברים?
מי כתבה? 102555
יריה באפלה-

מי- ס. קשת (שהיא נושא הפתילון)

על מה- נשמע מהתוכן שמשה מתנחל. וגידי מן הסתם גם הוא מאגף ימין, אחרת לא היית מביא את זה...

מתי- מזמן-מזמן, לפני שנגמר לה הכישרון?

נו??
מי כתבה? 102732
שני הקטעים לקוחים מכתבות שסילבי קשת פירסמה בדצמבר 1966 (כן, היא כותבת כבר ה-מון שנים).

הראשון שמו "יפה הנפש" והשני הוא "דיוקנו של איש מפד"ל כמורד צעיר" (גם הפעם מיהרת מדי במסקנותיך).

הבאתי את שניהם לשם האיזון וגם להראות שהיא דווקא די עיקבית בכתיבה שלה. עד כמה שאני זוכר, בזמנים עברו חששו מהעט והלשון החדה שלה יותר, אם כי כאז כן עתה, השפעתה די שולית.

לטעמי, הכתבות ההומוריסטיות ההן שלה עולות לעין שיעור על הפלגיטים הילדותיים שדנקנר היה מפרסם בתחילת הקרירה שלו במוסף הארץ, וכמובן שעולות ברמתן על השידפון המאולץ שעוזיאל מזיע לייצר כל שבוע. צריך לקרוא למשל את הראיון שסילבי קשת ערכה עם דוד בן-גוריון - התמונה שמצורפת לו מסבירה כמעט הכל - הזקן מצולם מזוית תחתונה כשהוא מתנדנד מדושן עונג ולבוש חליפה, בכסא נדנדה.

מה שיפה זה שבקריאה מחודשת היא עדיין נשמעת רלוונטית, בערך כמו שכותרות העיתונים משנים עברו נראות כאילו נכתבו היום, אולי בשינוי שם זה או אחר (פרס כבר אמרנו?).

אם כבר הזכרתי את קשת ולשון ארסית, איך אפשר שלא להזיר את אחותה הבכירה (מבחינה אינטלקטואלית אולי) הדה בושס. ממנה ממש פחדו.
מי כתבה? 102735
היי, אבל להרגשתי הקטעים האלו הרבה יותר רהוטים ומעט-מעט יותר אלגנטיים מהחבטות הקצרות שלה על הנייר בטור השבועי של היום (אם כי, מודה, היום אני קוראת אותו לעתים רחוקות מאוד).

אגב, טון רכילאי כזה‏1 משמש שני סוגים של כותבים - אלה שיודעים פי 100 יותר ממה שהם יכולים לכתוב (אבל הדברים חסויים), ואלה שלא יודעים כמעט שום דבר על הנושא.

1 מסוג מה שקראתי אצל קשת פעם: על ח"כית אחת בממשלה שתמכה בהחלטתה של שנייה - "מי יודע אילו דברים מלוכלכים היא (= השנייה) יודעת עליה".
רק שאלה. 102738
מאיפה כל זה?
אתה שומר עיתונים מאותה תקופה?
רק שאלה. 102817
ספר
מי כתבה? 102749
האמת, לא חשבתי שסילבי קשת כתבה את זה. רהוט יותר מסגנון הביבים הנוכחי שלה.
ועד שראיתי כמה איזכורים מסויימים, הייתי משוכנע שזו איזו כותבת חרדית - הסגנון הזה היה נפוץ מאוד אצל פיליטוניסטי ''המודיע'' לפני שנים. אבל התוכן לא התאים.
מה שיפה? 102816
יצא לי לקרוא לא מזמן את הספר "הצד הרביעי של המטבע"-אוסף קטעים שיהונתן גפן פירסם במעריב לפני הרבה זמנים. ‏1

בהתחלה השתעשתי מאד מהעובדה שהקטעים רלוונטים בצורה מדהימה גם כיום, וכל פעם בדקתי את התאריך בקצה כדי להיות בטוחה שאני לא מתבלבלת. אחר כך סתם נעשיתי עצובה בגלל זה.

1סוף השבעים, תחילת שמונים

_____
העלמה עפרונית, מדוכדכת.
מה שיפה? 102821
המ... תנסי להסתכל גם על פרקים של "קרובים קרובים" או של "חצי המנשה". לדעתי אפרים סידון עשה שם עבודה מצויינת שאקטואלית עד היום.

חוץ מזה, אל תהי מדוכדכת. הנה חיוך בשבילך :)
102825
קרובים קרובים אכן הוכרזה כבר מזמן (אני הכרזתי) כאחת הסדרות הטובות ביותר בתרבות הישראלית. (לא שיש לה יותר מדי מתחרות, אבל לא חשוב)
ההבדל הוא, שקרובים קרובים התעסקה יותר חומרים אישיים, משפחתיים ופחות עם המצב האקטואלי.
ומשפחה זה תמיד משפחה.
______
העלמה עפרונית, אכלה פעם במסעדה שמנהל המשמרת בה נראה בדיוק כמו משה גרשוני. אבל זה לא הוא באמת.
אולי זה כן הוא. 102940
להורים שלו היה פעם פלאפל ברמת גן.
באופן מפתיע, אני יודעת את זה. 102943
ומשה גרשוני אכן עובד/מנהל את הפלאפליה המדוברת, אבל אנחנו אכלנו ב"נאנדוס" באלנבי, ככה שזה לא הוא.

_______
העלמה עפרונית, והמון שירים שהיא אוהבת.
103196
טוב, "חצי המנשה" נעשה רק לפני כמה שנים, ככה שזאת לא ממש חוכמה.

אני קראתי לא מזמן את "יורים ובוכים", אוסף ממאמריו של נחום ברנע משלהי שנות ה70. נדמה לי שאף אחד לא הוציא את הספר הזה מהספריה במשך עשר השנים האחרונות.
היפוך התפקידים 103228
העניין ב''חצי המנשה'', לדעתי, זה להסתכל על הפלישתים (אפיש ומפיש) כ''חיילי צה''ל'' ועל תושבי בציר אביעזר (מילכה, שלח וכו') בתור הפלסטינים.
שיפודים 103195
הטור של מאיר עוזיאל הוא אכן עניין שכל פעם אני תוהה לגביו מחדש. כאילו, אני מבין שכנראה קשה למצוא אנשים בעלי דעות ימניות, שיש להם גם משהו שנון/הומוריסטי להגיד על ענייני היום, אבל האם המצב הוא עד כדי כך חמור?
באופן כללי גם אותו אני די מחרים, אבל מידי פעם אני בכל זאת מציץ שם באיזה קטע, רק כדי לציין לעצמי כמה זה מוזר שנותנים למישהו, שלהגיד עליו שהוא כל-כך בינוני זה סוג של מחמאה ענקית, מקום כל-כך מרכזי במשך כל-כך הרבה שנים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים