|
||||
|
||||
הירידה במספר תאונות הדרכים בצה"ל קשורה בראש ובראשונה לשינוי שחל באוכלוסיית הנהגים הצבאיים. כל מי שמספר על מתקפות הסברה אפקטיביות פשוט מדבר שטויות. וסיפור - בשנה כזו או אחרת, נדמה לי 95, הגיעה למטה היחידה בה שירתתי הוראה לפיה מספר עבירות התנועה ותאונות הדרכים חייב לרדת משמעותית. ישבו מפקדי היחידה והחליטו ש: 1. אין לנסוע בשעות החשיכה אלא בשעת חירום. 2. רכב שעבר עבירת תנועה, כל עבירה, יושבת לשבוע. (כן, הרכב, לא הנהג) היתה ירידה? ועוד איך :-) |
|
||||
|
||||
דרך טובה מאד להפחית את מספר התאונות היא למעט בנסיעות ולמעט בנהגים. זו דרך שעובדת היטב בצה''ל, אך משום מה מסתייגים ממנה מחוץ לצבא. נוצר הרושם שהזכות לרשיון-נהיגה היא זכות-יסוד במדינה )אכן, חופש-התנועה הוא זכות כזו( ובתי המשפט ממעטים להפעיל את סנקציית שלילת-הרשיון. במיוחד חמור ומדאיג הדבר כשמדובר במי שנוהגים לפרנסתם - למשל נהגי משאיות עתירי-עבירות, שבשם חופש-העיסוק והרצון לא לגדוע את מטה-לחמם, בית המשפט מרחם עליהם, ומאפשר להם לחזור לכביש ולהמשיך לסכן את עצמם ואת יתר המשתמשים בדרך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |