שירה - אוקטובר 2005 | 2470 | ||||||||||
|
שירה - אוקטובר 2005 | 2470 | ||||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "יצירות אמנות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
לא הבנתי מה הוא בעצם רצה להביע. |
|
||||
|
||||
שפיגועים זה רע. |
|
||||
|
||||
אבל לא היה פיגוע ברחוב אוקספורד. |
|
||||
|
||||
גם פיגועים היפותטים זה רע. |
|
||||
|
||||
רע ליהודים או בכלל? |
|
||||
|
||||
שמת לב שבין השירים מפריד האוקינוס האטלנטי והשיר ש'קורה' באוקספורד סטריט נקרא בכלל 'רעש', שזה אמנם סוג של פיגוע קטלני, אך רק באופן מצטבר, והוא אינו זוכה בדרך כלל לכותרות בעיתונים ואינו סקסי כמו עישון. ואשר לשאלתך אם זה טוב ליהודים? התשובה היא בהחלט כן. כי כל פיגוע שלא קורה בגבולות המדינה משפר את תוחלת החיים של היהודים (וגם של ערבים ישראליים, כדי להיות פוליטיקלי קורקט) |
|
||||
|
||||
משפר את היחס של התוחלת של אלו שגרים פה לתוחלת של אלו שגרים שם, אבל לא מזיז את התוחלת עצמה (פה). אלא אם אתה מתכוון להגיד שמחבל מתאבד לא יכול להכות פעמיים, ושזה אחד פחות שיכול להתפוצץ כאן. |
|
||||
|
||||
נראה לי שהאלמוני התכוון לומר שזה משרת את האינטרסים המדיניים של ישראל. איך זה מעלה את תוחלת החיים? אני לא בדיוק יודע. אולי זה כי הבעיות המדיניות הנוכחיות של ישראל, הם גורמים שמורידים 1 את תוחלת החיים. ה"אינטרסים" הם פתרון של אותן בעיות. 1 באופן די זניח, אני מאמין. |
|
||||
|
||||
אתה כותב בלילה אולי אתה יודע איך מנקדים שיר? |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון לפיסוק? באומנות אין כללים, יש רק סגנונות. |
|
||||
|
||||
אהוד שלום! 1.לדעתי צריך לכתוב : עיתוי ומיקום מחורבנים במקום "בִּגְלָל עִתּוּי וּמִקּוּם מְחֻרְבָּן". כדי שיתקיים האסון שתיארת. 2. ובתשובה לכותב התגובה הראשון (336553) : השיר מצביע על קשר ישיר בין הפגיעה (והמכוונת מלכתחילה) באוכלוסיה אזרחית על ידי ארה"ב במלחמת העולם השנייה (הטלת פצצת אטום על הירושימה ונגסאקי) לבין מה שהתרחש ב 9/11/01 בניו יורק. 3. הביטוי "מוקד המאפלה" מצא חן בעיני בגלל הרב משמעיות שלו : מוקד: כמוקד האור במצלמה מול מוקד במובן : "עלו על המוקד" כלומר נשרפו. המאפלה עצמה יש לה משמעות של החדר החשוך ובמקביל כמובן המאפלה של האירוע החשוך והמעציב הזה.גיהנום לכל מי שנמצא שם. גמר חתימה טובה |
|
||||
|
||||
מה בעצם מהות הקשר בין הירושימה ל-11/9? האם מדובר בצדק היסטורי? אותם אזרחים בניו יורק לא היו ממש שותפים להחלטה של ממשלת ארה"ב 56 שנים קודם. מדובר פה על הצדק ההיסטורי המעוות הרגיל (המוכר לנו כל כך מהמזרח התיכון): "אתה פגעת באזרחים החפים מפשע *שלי*? אני אפגע באזרחים החפים מפשע שלך!" |
|
||||
|
||||
לא נראה לי שהמשורר מדבר על סוג כלשהו של צדק היסטורי, אלא על קטסטרופות קולוסליות מעשה ידי אדם, ששבות ומתרחשות מדי פעם בלי שנצליח ממש לעצור אותן. |
|
||||
|
||||
צמד המילים 'צדק היסטורי' הוא המצאה לשונית מרופטת שאין לה אחיזה במציאות בכלל ובשיר הזה בפרט. זה כמו להגיד, 'יש אלוהים'. השיר הוא תמונה מדברת. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לאדם להנציח את מעשיו הרעים באופן משכנע יותר ויותר,ולהביאם לסלון ביתו או לאוהלו של כל אחד, על גבי מסכי ענק. אך האם המחשת גודל הזוועה באמצעים הולכים ומשתכללים תמנע את הקטסטרופה האנושית הבאה? הרי האדם נברא בצלם, אז למה שינהג אחרת מ'יד אלוהים' שמבטאת את עצמה בסופות הוריקן ורעידות אדמה. חומר למחשבה ליום הכיפורים |
|
||||
|
||||
יש בזה משהו. מזכיר את המחשבות שעברו לי בראש בעת צפיה בסיקור האסון באסיה ברשתות CNN, BBC ודומותיהן: כל תקציב הסיקור אחד מערוצי החדשות בוודאי עקף בכמה ספרות את ההשקעה בתשתיות באותו איזור. |
|
||||
|
||||
אינני בטוחה שתגובתך אכן מופנית אלי, אבל אני מסכימה כמובן לטענתך המשתמעת. |
|
||||
|
||||
אני אסטה לרגע מהדיון המתנהל כאן כדי לציין ששיר זה מנסה - מתאמץ - להיות שיר כמו שירים אחרים ובכך חסרונו - אין בו ולו טיפת מקוריות - לא מבחינת הנושא, לא מבחינת הסגנון, לא מבחינת שום דבר. זוהי שירה המתאמצת להיות שירה ותו לא. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |