עיריית תל אביב הציגה למפעילות הקורקינטים יוזמת הסדרה 3937
עיריית תל אביב הודיעה כי תפרסם ביוני הקרוב הנחיות להסדרת השכרת הקורקינטים. לפני כמה ימים היא הציגה את הכיוונים המסתמנים במפגש עם חברות ההשכרה.

אחת התלונות העיקריות על הקורקינטים היא השארתם בסוף השימוש באופן החוסם מדרכות. לפני כמה חודשים כבר קבעה העירייה תקנות למניעת חסימה, אך ללא אכיפה אפקטיבית. חלק מהחברות כבר מנסות בעצמן לפעול להקטנת הבעיה (למשל, על־ידי חיוב המשתמש לצלם את מקום השארת הכלי). כעת מציעה העירייה פיילוט לסימון אזורי חנייה יעודיים, בעיקר ליד תחנות רכבת ובאזורי ביקוש צפופים.

כמו כן מבקשת העירייה להנגיש את הקורקינטים לאוכלוסיות מוחלשות, בפרט על־ידי חיוב המפעילות לפרוש כלים גם בשכונות בהן הביקוש נמוך יותר.

בתל אביב פועלים כ-‏3000 קורקינטים חשמליים ו-‏2000 זוגות אופניים להשכרה. על־פי העירייה, הסדרה היא נחוצה אך יש לעשות זאת באופן זהיר - סן פרנסיסקו, למשל, הטילה אסדרה מחמירה וגרמה לירידה בשימוש בכלי רכב אלו.

בינתיים אושר בתל־אביב חוק עזר עירוני המאפשר להטיל קנס של 50 ש"ח וגרירה של קורקינט שיימצא מפריע לתנועת הולכי רגל. 
קישורים
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כדברי חז''ל 707313
כבר אמר רונלד רייגן

אפשר לסכם את הבנת השלטון את הכלכלה בכמה משפטים קצרים

אם העסק חי - הטל מסים
אם העסק ממשיך לחיות - הטל תקנות
אם העסק מת - תן סובסידיות
כדברי חז''ל 707315
נכון. צריך פשוט לתת לנהגים לדרוס אחד את השני ואת כל מי שבמקרה נמצא מסביבם.
כדברי חז''ל 707327
אבל חלק מסעיפי הרגולציה המוצעת באמת נראים לי תמוהים. בעיקר, ההגבלה על מספר הכלים שיותר לכל חברה להפעיל. מה זה אמור לתת?
גם מנכ"ל "בירד" ישראל, מחלוצות הקורקינטים בתל אביב, חושש בעיקר מהמגבלה הזו.

עוד נקודות מעניינות באותה כתבה: בניגוד לאמור בתקציר למעלה (שהתבסס על כתבה קודמת במרקר), הכתבה החדשה מציינת כי בסן פרנסיסקו אסרו לחלוטין על קורקינטים להשכרה לפני כשנה, וכעת מאפשרים אותם שוב בהדרגה ובמגבלות. בניו יורק אסרו עליהם וזהו.
כדברי חז''ל 707328
לגבי שאלתך למה זה טוב, אז אני מציע השערה על בסיס הכתבה הזו: https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3762536

1. מבחינה רשמית המטרה היא הגבלת כמות הכלים באופן כללי בעיר. וזה, כאמצעי למנוע השתלטות של הקורקינטים על המדרכות (ויש אמצעים נוספים שקשורים לזה).

2. מבחינה לא רשמית, זה טבעי שלפחות לחלק ממפעילי הקורקינטים יש אינטרס להגביל את המתחרים שלהם. בעצם לא רק להם - גם לאובר, גט טקסי ויה וכו. הקורקינטים הם גם תחרות לצורות תחבורה אחרות. אז ייתכן שמנצלים כאן את העירייה.

נ.ב.
וכו זה לא מפעיל של אמצעי תחבורה. בינתיים.
כדברי חז''ל 707345
נכון, אחרי שליחת התגובה הקודמת עליתי על זה שמגבלה על מספר הכלים היא אמצעי להקטת ההפרעה שיוצרים כלים שאינם בשימוש.

מצד שני, מכסה היא פטיש גס במיוחד למשימה עדינה כזו. הרי לא טוב אם יש יותר כלים ממה שצריך, ולא טוב אם יש פחות כלים ממה שצריך. איזה סיכוי יש לעירייה לדעת כמה כלים צריך, ולהגיב בזמן לשינויים בדפוסי השימוש? מי שיכול לעשות זאת טוב יותר זה החברות עצמן, שממילא יש להן עלות לכל כלי. ייתכן שהעלות הטבעית לא יוצרת את האיזון הרצוי. אז אפשר אגרה לפי מספר כלים; והכי מגניב, אגרה לפי מספר הכלים שהיו זמינים לשימוש בממוצע על פני התקופה, כשהחברות יכולות לאחסן כלים עודפים (לפי שיקול דעתן) במקום שלא מפריע, ולא לשלם עליהם אגרה; אז הם יוכלו להגיב בצורה מאוד דינמית לשינויים בביקוש.
כדברי חז''ל 707321
אם העסק קטן - הטל מיסים
אם העסק מספיק גדול ומשחד אותך - בטל מיסים
אם העסק מספיק גדול ומת - הצל אותו ותרביץ כמה תספורות
שכנע את עצמך ואת הציבור שאתה פועל למען ומעודד שוק חופשי וכלכלה חופשית. לא חסרים פראיירים שיקנו את השקר.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים