קובי מרימי לאירוויזיון 2019 | 3911 | ||||||||||
|
קובי מרימי לאירוויזיון 2019 | 3911 | ||||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "מוזיקה"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
מסכים עם כל מילה! עתיד מזהיר מחכה לו, אם אירוויזיון או בלי. הוא המתמודד הכי מיוחד,מאה אחוז מביא את הדאבל בלי קשר לרמה של השירים האחרים שמתמודדים בתחרות. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הערה: לא ראיתי כמעט אף אחד מהמתחרים ואני מתבסס על מה שאני קורא ושומע. שפיטה נשמעת לי כמו משהו שיכול לעבוד נהדר בארץ אבל בכלל לא באירווויזיון. |
|
||||
|
||||
ממזמן תחרות האירווזיון היא לא תחרות שירה גרידא.אם כך היה הדבר נטע לא הייתה זוכה מאחר והיו זמרים/ות ששרו טוב ממנה.נטע זכתה כי היא הייתה השילוב הטוב ביותר של שירה, הופעה ומסר. לפי דעתי כל המועמדים חוץ מלהקת שלווה הם סתמיים ואין להם אימרה או ייחודיות, מכאן הם חסרי סיכוי לזכות בתחרות. מאחר והשנה לא נראה כי יש לנו מועמד מנצח עדיף לפי דעתי לבחור במישהו שייצג את ישראל ואת ערכיה בצורה הטובה ביותר. להקת שלווה מרגשת ומעבירה מסר חשוב והיא מבחינתי המועמדת היחידה לייצג את המדינה. |
|
||||
|
||||
במקרה נפלתי על האודישן של להקת שלווה, ובהסתייגות שלא ראיתי את האחרים: השילוב בין רמת הביצוע המוזיקלי הגבוהה שלהם (בייחוד הזמרות) והאימפקט הרגשי העצום של להקה של צעירים עם מוגבלויות ניכרות, נראה לי כמו נוקאאוט שקשה יהיה לגבור עליו. ויהיה מעניין מאד לראות כמה תחרות ששמה על דגלה הצבעוני את קבלת האחר על קשת מסוימת, מתמודדת עם אחרות (בשורוק) בקשתות אחרות. |
|
||||
|
||||
ובכן: א. מסתבר שהם אכן בדרך למקום הראשון - אבל יש איזה בעייה עם החזרות בשבת. טוב שלבורא הספיק שבוע אחד כולל שבת בלי חזרות גנרליות. ב. כשדיברו עליהם ברדיו אתמול חשבתי בתחילה שאמרו בטעות "שלווה" במלעיל - כמו חטיף אייטיז ידוע ולא כמו שלווה קוסמית. אבל אחר כך שמעתי זאת שוב ושוב, ונראה לי שזה אכן השם שלהם. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שמדובר ביותר מחזרה בשבת. הקלטות גיבוי, הקלטות מול קהל לשופטים, בשישי ובשבת. |
|
||||
|
||||
ואכן, גם בדיעבד הם היו ראויים הרבה יותר מהשיר והביצוע המלודרמטיים השמאלציים והכושלים בצדק של קובי מרימי. השיר שהם הוציאו במקרה או שלא לפני כשבועיים - הדלת תהיה פתוחה - מתעלה בקלות, למרות פשטותו, על זה ששלחנו לבסוף, ויש לו את התכונה הכה חיונית לשיר אירוויזיון: כבר אחרי שמיעה אחת אני יכול לזמזם אותו בראש. |
|
||||
|
||||
הפחד הגדול הוא שההפקה שתלה את מאיה בוסקילה במכוון והבטיחו לה שהיא תזכה. אחרת לא ניתן להסביר את ההערות החיוביות שהיא מקבלת ואת העובדה שהיא עוברת עוד ועוד שלבים. אלה לא עולים בקנה אחד עם היכולות הווקליות שלה או הביצועים בפועל. כצופה אדוקה באירוויזיון, קובי היה הפייבוריט שלי מההתחלה, אף מתמודד לא יכול לייצג אותנו טוב ממנו. |
|
||||
|
||||
תודה על ההפניה לתכנית. קודם צפיתי בקליפים באתר, והיום ראיתי את התכנית בטלויזיה. רמת המתמודדים גבוהה, אבל מאיה בוסקילה נמצאת עבורי בליגה משלה. מאיה בוסקילה תמיד היתה זמרת ענקית בעיני, אבל כמו שאשתי אומרת- מוצר טוב לא מוכר את עצמו. זמר צריך לעשות הרבה בחירות כדי לפתח קריירה, ואחרי הפריצה עם "הלב" הקריירה של בוסקילה לא המריאה. מתאים לה אירוויזיון. הביצוע היוצא מהכלל שלה ל"Rise like a phoenix"1 עולה לדעתי על המקור, ומציג אותה במיטבה, כאשר המניירות הווקליות שכל כך מזוהות עמה משויפות דק ולא פוגעות בהגשה. אחרי שצפיתי בתכנית עצמה אני שמח שנחשפתי קודם לקליפים של ההופעות בלבד. עם כל החביבות של אסי ורותם, וגם עם חבר השופטים המוצלח מאוד לדעתי, עדיין זה מתיש לצפות בכל כך הרבה הפקת יתר. מציק לי שגם בקליפים עצמם מכניסים את הפקת היתר במקום לתת לנו את הביצוע בלי להגיד לנו מה לחשוב. ______ 1 התברר לי שלא רק אני חושב שזה שיר נושא בונד קלאסי |
|
||||
|
||||
צפיתי במקוטע בתכנית הגמר. נראה לי שהמתמודדים הושפעו מהלחץ ולא נתנו את ההופעה הטובה ביותר שלהם. גם בחירת השירים ברובה לא היתה מוצלחת עבורם. מאיה בוסקילה נשארה לטעמי הזמרת הטובה מבין המתמודדים. הביצוע שלה בגמר היה חלש- בחירה לא טובה של שיר לדעתי- וחבל לי ששפטו רק את הביצוע הבודד. השואו הטוב ביותר היה של כתריה. היא זמרת מדויקת להפליא אבל הקול שלה קצת שטוח לטעמי. שמחתי ששפיטה לא זכתה. היא זמרת מעולה והדמות שלה מיוחדת, אבל דאחקה על ערבים זה לא מה שהייתי רוצה לשלוח לאירוויזיון. לקובי מרימי, חביב הקהל, יש יכולות ווקאליות יוצאות מהכלל והרבה שארם. הבעיה שלי אתו היא ששום ביצוע שלו לא רציתי לשמוע פעם נוספת. שיר האירוויזיון הוא משהו שיתנגן שוב ושוב ברדיו, והייתי מעדיף שזה יהיה מישהו אחר. לא הבנתי את הקטע של הקרנף. דווקא עם מליפיסנט הסתדרתי. |
|
||||
|
||||
רציתי להפנות את תשומת לבכם לגאיה שאקי מהכוכב הבא 2020. היא שרה בלוז R&B כמו שלא שמעתי מאף אחת בישראל. הקשיבו לגאיה מחזירה את Love on The Brain של ריהאנה אחורה אל שנות ה-80. נהדרת. |
|
||||
|
||||
במקרה יצא לי לשמוע אותה כשביקרתי משפחה עם טלוויזיה. לטעמי היא לא שרה בלוז אלא (לא רוצה להשתמש בצורחת, כי היא לא) מגישה שיר לתחרות. היא לוחצת על מיתרי הקול כאילו ווליום גבוה ונפח גדול בהכרח אומרת זמרת גדולה. אני הרגשתי שזאת שירה שהעיצוב designer והתיכנון השתלטו על האוטנתיות. ואולי זה כל התוכנית הכוכב הבא עם הדגש החזק על התפאורה על כל פניה. בכל מקרה, הקול שלה קצת מזכיר את אדל. להשוואה, Sister Rosetta Tharpe. |
|
||||
|
||||
אכן קולה מזכיר מאד את הקול של אדל (וכמוה קרובה לאגף ה-R&B של הקאנטרי, סם קוק, the steel drivers) יש לה גם בעיית דיקציה (בליעת סופי מילים) המקשה על הבנת המילים. זו בעיה אופיינית לזמרים בשפה בה אינם שולטים. ניתן לתקן די בקלות. בשאלת הלחיצה, כדאי להשוות בין הביצוע של גאיה ל-Love on The Brain לבין הביצוע המקורי(?) של ריהאנה. ריהאנה פופית יותר וגאיה לוקחת את השיר חזרה אל מקורות הבלוז (אטה ג'ימס). המוזיקה זורמת ממנה כמו נהר איטי ולא נלחצת מן הגרון. ממש לא צורחת. |
|
||||
|
||||
הסתכלתי אתמול בסופרבול וגם בהופעת המחצית של שקירה וג'ניפר לופז. ההופעה היתה מרהיבה, מתוקתקת, קצבית, סקסית (למגינת ליבם של דתיים שמרנים שהביעו תרעומת). נהנתי לראות. אבל מוזיקלית או אומנותית, כולל הריקודים? ערך אפסי אם לא שלילי. אחרי שצפיתי במשחק הסתכלתי בקונצרט של ג'ף לין בוומבלי. יכולת לראות אנשים בכל הגילאים שרים, רוקדים, מתמוגגים מהמוסיקה. על הבמה, פירוטכניקה סטנדרטית, אין תלבושות מיוחדות וריקודים מסובכים. המוסיקה והנגינה במרכז. כבר טחנו את הנושא הזה לעייפה, ואין לי משהו מיוחד נוסף לומר. המשחק, אגב, היה מ ר ת ק. שכ"ג? כל הכבוד לצ'יפים מקנזס סיטי (ואני לא יכול להתאפק מלהוסיף, לידיעת האידיוט הראשי בבית הלבן, נמצאת במיזוירי). |
|
||||
|
||||
אתמול, בהתכתבות עם חבר אמריקאי, שאלתי אותו (בהומור) אם בתור יליד מיזורי הוא נפגע מהפאשלה של טראמפ. הוא ענה שהוא היה נפגע מאובמה אילו הוא היה טועה ככה, אבל במקרה של טראמפ, זה לא נכנס אפילו לרשימת 500 העלבונות הראשונים ממנו. |
|
||||
|
||||
ללא ספק רגע השיא של הסופרבול היתה ברכתו של החבר של ביבי. אגב, כל חובב פוטבול אמיתי מכיר את מיקום העיר קנזס סיטי מהשנים בהם האוהדים שלהם נהגו לאיית את שם המדינה שלהם Misery. המשחק אכן היה מהנה, אבל לא היה לי ספק רב שהצ'יף'ס ינצחו. כאשר שתי הקבוצות מאוזנות זאת עם ה-QB הטוב יותר מנצחת בד"כ. |
|
||||
|
||||
בהאזנות נוספות ראיתי שאתה צודק. היא אכן לוחצת לא מעט ובפרט בסוף השיר. ועדיין אני חושב שיפה לשמוע R&B קלאסי ולא מודרני ופופי ובפרט מזמרת צעירה כל כך. לזכותה יאמר שגם ג'ימס בראון לוחץ. |
|
||||
|
||||
<ref https://youtu.be/0RyInjfgNc4 Rihana Love on The Brain> גאיה
|
|
||||
|
||||
ואני רציתי להפנות את תשומת לבכם לכך שכאשר הודעה מתקבלת הפוך ניתן לקורא אותה בקלות ע''י לחיצה על הקישור אליה שנמצא בפינה העליונה של הכותרת (מס' ההודעה). |
|
||||
|
||||
?דימת דבוע הזש חוטב התא. ןיוצמ טנטפ |
|
||||
|
||||
הה! לא נפלתי בפח ואני אפילו עומד בפני הפיתוי לוודא! מזכיר לי את החידה מ-תגובה 206245 |
|
||||
|
||||
אם איני מבין משהו, אני מעדיף לשאול ומקבל עלי את הסיכון של רמיזות gullible. לכן בקשתי שתסביר. אני מנסה מדי פעם להביא קישורים L-R (לועזיים). לפעמים מצליח ולפעמים לא. אם יש טריק טוב להצליח תמיד וקל. אשמח לשמו איך לכתוב קישור לועזי L2R. עוד משהו שאשמח ללמוד זה איך מפנים לסעיף פנימי בתוך הויקיפדיה. Wise fool נ.ב. כשלתי קודם כי ניסיתי ref במקום קישור. |
|
||||
|
||||
ההופעה האחרונה שלו היתה מזעזעת גם מבחינה קולית וגם "המופע הדוחה" של רקדנים חצי ערומים על עמוד. מי האידיוט שהפיק את האירוע שלו? |
|
||||
|
||||
תראו יש פה איזהשהו קץ'. לפי השמועות,להקת שלווה יפרשו מהתחרות שכן האירווזיון יצא ביום שבת וזה ידרוש מהם לבצע חזרות ביום שבת ולחלל אותו. (כמה מחבריה הם דתיים). אני לא יודע מה אתכם, הרהרגשה שלי שיחזירו את קובי לתחרות והוא יוכל לזכות. אל אף שהביצוע האחרון שלו היה לא טוב (ואני מעריך את הניסיון שלו לצאת ממקום הנוחות שלו) הוא עדיין צריך להיות בגמר. להזכירכם בתוכנית ששודה הערב העבירו את אברהם שלדעתי היה לו ביצוע לא פחות גרוע משל קובי. בקיצור, בואו ונראה לאן זה ילך... |
|
||||
|
||||
לדעתי אם לא יכניסו את קובי מרימי בחזרה לתחרות זו תהיה החמצה נוראית! קובי הוא המוכשר והמיוחד ביותר מכל המתחרים! נכון - היו עוד מתחרים מעולים כמו מאיה בוסקילה ודניאל או טיה, אבל מאיה בוסקילה שרה היטב רק שירים שהזמרות המקוריות שלהם שרו הרבה יותר טוב. כנ"ל גם דניאל! הלוואי שיחזירו את קובי! הוא יחיד ומיוחד! |
|
||||
|
||||
זכינו כשיש זמר כל כך מוכשר מרגש ומצמרר שראוי לייצג אותנו באירווזיון . מאיה צווחנית ולא ראויה זה שהיא ''מפורסמת'' והשופטים קולגות לא אומר שהיא צריכה לקחת את הזכייה לא לא הצליחה בקריירה שלה בגלל... לגן אין מה לדבר רק קובי מרימי |
|
||||
|
||||
בסוף יש רק אחת שקיבלה את הציונים הכי גבוהים. בלי ספין בלי מניפולציה. היא פשוט חזקה ותביא שיר שיהיה להיט עולמי. שירי מימון הביאה שיר מדהים וביצוע מדויק וגם הגיעה גבוה. לא צריך להיות מוזרים בכוח... להפך. כיתריה תביא ביצוע ולהיט שנוכל לחגוג איתו בטירוף בכיכרות, אי אפשר להעיף את הגג עם זמר אופרה בשיר מקורי... הכי מיושן . זה נחמד לשמוע אותו בשירי דיסני, מביא איזה טוויסט עם המניארה, אבל זה לא יעבוד על שיר מקורי. ואחרי איך שהרס את הלהיט הכי גדול של ריהנה... באמת בהצלחה לנו, לא רואה שיוצא משהו מכל האירוע הזה. צריך להתקדם, הקהל נהייה צעיר לא מבוגר. מתי שלחנו מישהו שחור יפה וצבעוני לייצג אותנו? בנוף של האירוויזיון אין כלום מיוחד לא בו ולא במאיה... רק אגב, בכיתריה. גם פינלנד שלחו זמרים עם תסמונת דאון והם הגיעו למקום האחרון. צריך להיט גדול , שואו... תחשבו על זה. |
|
||||
|
||||
מסכים איתך לגבי כיתריה. יש בה משהו שיכול לתת ביצוע לפנים |
|
||||
|
||||
גם נהניתי לגלות אותו, וגם אני שמח שהוא זכה! |
|
||||
|
||||
צפיתי למקוטעין בגמר האירוויזיון. ההפקה היתה יוצאת מהכלל. הרימו שואו ברמה מאוד גבוהה, כבוד למדינה. מעט השירים שראיתי בוצעו ברמה גבוהה. תחפושות נוצצות, דראג ופורנו רך היו צפויים ולא מזיקים מנטלית, כך גם השירים. נקודת השפל היתה ההופעה של מדונה, שזייפה ברמות של הילדים הכי מאותגרים מוזיקלית בטיול צופים של כיתה ו'. ממש כאב לי לשמוע אותה, ועוד בשיר שלה שאני הכי אוהב. |
|
||||
|
||||
לא צפיתי בתחרות והסתפקתי במופע הפתיחה והסיום, כך שאין לי מה להגיד על השירים שהתחרו. הזדעזתי ממדונה. זה היה פשוט מעורר רחמים לשמוע אותה מזייפת כל כך. אני לא יודע אם היא ויתרה על אוטוטיון, אבל אם לא, כנראה שהזיופים שלה היו מעבר ליכולת שלו לתקן. בעיקר היתה קשה ההשוואה: גלי עטרי ואילנית מבוגרות ממנה (אילנית בהרבה), שתיהן הרבה מעבר לשיא ולשתיהן הקול כבר ממש לא מה שהוא היה לפני 40 שנה, אבל הן נתנו הופעה מכבדת וטובה בהרבה ממדונה. יזהר כהן ויתר מראש על היומרה לשיר והסתפק במתן התוצאות של שופטי ישראל. צריך לדעת מתי לפרוש. |
|
||||
|
||||
נהניתי מאוד מהקול החם של גלי עטרי. מבחינתי אם איבדה משהו במנעד, היא הרוויחה כפליים בעושר של צליל קולה. מדונה מעולם לא ידעה לשיר, אולי כוכבת הפופ הכי חלשה בזמרה בכל הזמנים, בטוח בקנה המידה של הכוכבות שלה. אבל הזיופים הפעם היו מחוץ לסקאלה. לא נשמע לי שהיא השתמשה באוטוטיון (בשיר השני אני חושב שכן) ואילו היתה מנסה הוא לא היה עוזר. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |