האם היית פעיל בתנועת נוער? | 3536 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
האם היית פעיל בתנועת נוער? | 3536 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
אם כי טכנית הייתי צריך לסמן את התשובה הראשונה, כי אצלנו נהגו להדגיש בכל הזדמנות שאנחנו לא 'תנועת נוער' אלא 'ארגון נוער'. |
|
||||
|
||||
גם אתה היית בנוער לנוער? איזה סניף? |
|
||||
|
||||
קרית חיים. אבל כאמור, רק שנה בערך, ודי מאוד מזמן. נל"נ עוד קיימים? |
|
||||
|
||||
עפ"י הדודה הם התאחדו עם המועצה הציונית לנוער. נוער לנוער [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
בכיתה ז' התקבלתי עם כל בני הכיתה בטקס מרשים לתנועת הנוער העובד והלומד. מעשית לא היה לזה משמעות מיוחדת. כמו לכל כיתה היו לנו מדריכים שעשו לנו פעולות בתדירות משתנה, החל מפעם בשבוע בכיתות ז'-ט' ואחר כך באופן מזדמן. בכל מקרה, זה לא ממש היה עניין של בחירה אישית אלא חלק מהחובות בקיבוץ. חלק מאיתנו הלכו להיות מדריכים בעצמם (קורס מד''צים, אני לא הלכתי), חלק הלכו לשנה שלישית בנוער העובד והלומד (אני לא הייתי בארץ באותו זמן), כך שלא עשיתי שום דבר באופן פעיל. |
|
||||
|
||||
גם פעולות, גם התנסות בצופים, בנוער העובד איחוד ואז מעבר קולקטיבי למאוחד. גם הדרכה של קבוצה, גם הערצת קומונרים (קיבוצניקים! גדולים! שגרו בעיר בדירה שכורה!). גם יציאה לנח"ל. עזבתי אחרי חצי שנה של של"ת ראשון. דווקא היה כייף בקיבוץ (אבל אני מניחה שהיו לי סיבות טובות לעזוב אז). |
|
||||
|
||||
גם הנוער העובד מפוצל לאיחוד ולמאוחד?! |
|
||||
|
||||
בעקבות הפיצול ההיסטורי ביישובים, אני מניחה. |
|
||||
|
||||
כאמור, הערים בעקבות היישובים. |
|
||||
|
||||
כלומר, יתכן שבעיר אחת יהיה נוער עובד איחוד ובעיר אחרת מאוחד? |
|
||||
|
||||
לא, לא הבנתי את שאלתך. בחולון למשל היה גם סניף איחוד וגם סניף מאוחד. |
|
||||
|
||||
מתי? האיחוד והמאוחד (התנועות, לא אשדות) אוחדו למאוחדת לפני יותר מארבעים שנים. |
|
||||
|
||||
באמצע שנות השמונים. תראה מה מצאתי: http://www.facebook.com/pages/%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%... |
|
||||
|
||||
מדהים. כלומר, קיני "איחוד" מזדהים עם מפא"י / המערך / העבודה, וקיני "מאוחד" עם מפ"ם? |
|
||||
|
||||
לא, זה סתם היה שריד לחלוקה ההיסטורית. בעיקרון ב''מאוחד'' דובר על הליכה לצד העבודה (למשל בהפגנות), אבל כל הזמן היו ויכוחים אם עדיף להצביע לעבודה או למרצ (לקראת הגיענו לגיל הצבעה). היו כמובן גם אי אלו ימנים מוצהרים שתמרנו את דרכם שם איכשהו. לא יודעת מה היה המצב ב''איחוד'' (היינו שם פעולה אחת ופרשנו). |
|
||||
|
||||
סליחה. שלושים. אבל מי סופר? |
|
||||
|
||||
מה ההבדל בין "יצאתי לגרעין" לבין "הייתי קומונר"1? 1 הטייה! הטייה! |
|
||||
|
||||
הקומונרים הם רובם ככולם קיבוצניקים שהגיעו העירה לשנה של עבודת הדרכה וריכוז עבור הנוער העובד (כנראה שזה דומה גם בתנועות אחרות). נדמה לי שזה היה לפני צבא, מין ש''ש כזה (אם את לא יודעת מה זה ש''ש תשאלי אנשים שכתבו על זה מאמר באייל). בימיי היו קומונרים ספורים בלבד שהיו עירוניים, מבוגרים יותר ועבדו כשכירים של התנועה. בני גרעין הם העירוניים שמתגייסים לנח''ל. |
|
||||
|
||||
טוב, אז סימנתי "ש"שינית"1, אפילו שהמשכתי קצת אחר כך. 1אחותכם קומונרית. |
|
||||
|
||||
היום הקומונרים הם כמעט תמיד עירוניים, ולפעמים הם מגיעים לעבודת הדרכה וריכוז בקיבוצים. בקיצור, להפך. |
|
||||
|
||||
טוב לדעת (אני כבר לא בעסק בערך 25 שנה). |
|
||||
|
||||
הייתי ראש קן, שזה קצת יותר ממדריך. בהתחלה התחלתי בגלל הספורט, בכ''ז ''מכבי'', ואח''כ הפכתי למשתתף בפעילות, וכך נוסף ''הצעיר''. |
|
||||
|
||||
תנועות הבוגרים מונות היום כמה אלפי חברים. |
|
||||
|
||||
מספר הורים סיפרו לי לאחרונה על דאגתם מהפעילות של ילדיהם (גילאים 16-22) בנוער העובד והלומד. לטענתם לפעילות זו מתלווים מספר מאפיינים של כת דתית. 1. סגירוּת ואי שיתוף הסביבה בנעשה בקן/קומונה 2. נסיונות לנתק את הילדים ממשפחתם 3. דרישה מהמשפחה לקבלת משאבים חומריים (ממזון ועד כסף) 4. הפעלת לחץ חברתי כבד על הנוטים לפרוש כדי שישארו 5. אי סובלנות לדעות שאינן מיושרות עם הקו המרכזי שעיקרו סוציאליזם ואחוות עמים |
|
||||
|
||||
כל הסעיפים שכתבת נכונים לכל(או רוב לטובת המשפטנים) פלגי היהדות החרדית בישראל, לא צריך ללכת לאיזוטריה סיינטולוגית. |
|
||||
|
||||
חלק מהמאפיינים האלה הם מאפיינים של גיל ההתבגרות. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |