מפגינים פרצו לבסיסי צבא, במחאה על עיכוב חיילים החשודים בהתעללות בעציר פלסטיני 4227
חוקרי המשטרה הצבאית פשטו אתמול (ב') על מחנה "שדה תימן", על מנת לעכב לחקירה תשעה חיילי מילואים החשודים שתקפו מינית עציר פלסטיני מהחמאס. בעקבות זאת, פרצו למחנה עשרות מפגינים – ביניהם מספר חברי כנסת – קראו קריאות תמיכה בחשודים, וחלקם תקפו עיתונאים אשר סיקרו את האירוע. מפגינים פרצו בהמשך גם לבסיס בית ליד, שאליו נלקחו החשודים לחקירה, והתעמתו עם חיילים ושוטרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, והרמטכ"ל הרצי הלוי גינו את מחוללי המהומות. גלנט אמר: "פריצה של אזרחים לבסיסי צה"ל היא אירוע חמור שפוגע קשות בדמוקרטיה הישראלית ומשחק לידי אויבנו בעת מלחמה". מנגד, חברי קואליציה, ביניהם השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', הביעו תמיכה במפגינים; ממפלגת ש"ס נמסר: "המראות החמורים של שוטרים צבאיים רעולי פנים פושטים על בסיס צה״ל ועוצרים חיילים כאחרוני הפושעים - צריכים להטריד כל אזרח במדינה. חיילנו היקרים המוסרים את נפשם במלחמה קשה מול אויבי החמאס הרצחניים צריכים לקבל את מלא הגיבוי ומלא הכבוד וההערכה".
קישורים
מהומות בשדה תימן ובבית ליד אחרי פשיטת מצ"ח, מפגינים פרצו לבסיסים - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

770389
נקודת אור: אנשים כבר כמעט לא מסתכלים עליו כעל משוגע כשאני משתמש בביטוי "מדינת סף נאצית". סביר שבקרוב מאד הביטוי יזכה לייחס של קיטור טריוויאלי על אודות מצב מובן מאליו.

אולי הגיע הזמן לשדרג את "לבנון" מסטטוס של "התרחיש הפסימי לעתיד ישראל", לסטטוס של "התרחיש האופטימי לעתיד ישראל"?
הבנאליות של הרוע 770390
ואם כבר מתיחסים ברצינות לאנלוגיה:
א. אאז"ן סקרים שנערכו ב-‏1939 או 1938 גילו שכ-‏75% מן הגרמנים התנגדו למלחמה באירופה. בתחקירים שערכו האמריקנים לאחר כניעת גרמניה התגלה שכ-‏60% מן המצטרפים הראשונים למפלגה הנאצית לא דרגו את השאלה היהודית במקומות הראשונים של הסיבות להצטרפותם. אאל"ט הנאצים מעולם לא זכו לרוב מוחלט בבחירות דמוקרטיות ואפילו ברוב הפעמים לא היו המפלגה הגדולה ביותר.
ב. לענ"ד הסיבה לעליית הנאצים לשלטון היתה האנרכיה והמהומות הבלתי פוסקות בדמוקרטיה של ויימאר. התרשמתי שהרבה גרמנים היו מוכנים לקבל שלטון נבזה ומטורלל למחצה ובלבד שיבוא קץ לפלגנות והבריונות הפוליטית.
ג. הדבר הזה בא לידי ביטוי ב"משאלי העם" שערכו הנאצים לאחר שעלו לשלטון. בפרט, תומכים רבים לשעבר של המפלגה הקומוניסטית המיליטנטית בשכונות הפועלים, הצביעו במשאלים בעד היטלר. נראה שהתמיכה הגורפת בשלטון הנאצי אחרי עלייתו לשלטון היתה תוצאה של שילוב מדוייק של פחד ועייפות.
הבנאליות של הרוע 770394
עיקר שכחתי: האופוזיציה (סוציאליסטים, קומוניסטים, מרכז-ליברלי) לא היתה מסוגלת להתאחד לחזית אנטי ימנית.
770391
מסתבר שהאנרכיה שהסמולנים טיפחו ועודדו במסירות רבה הדביקה גם את הימין כאילו היתה קוביד. סרטן בלב האומה, השמאל הבוגדני הזה, וצריך לחסל אותו לפני שיהיה מאוחר מדי.
גינוי נוסח ביבי 770405
נתניהו: "רה"מ בנימין נתניהו: "לא פורצים לבסיסי צה"ל, אבל גם לא נוקטים באכיפה בררנית ומאפשרים לחסום את קפלן".
גינוי נוסח ביבי 770406
ובטקס הזיכרון לרבין: לא רוצחים ראש ממשלה אבל גם לא זורקים סיגריה מהאוטו.
גינוי נוסח ביבי 770407
ביבי אף פעם לא יגיד את זה. הוא מכיר רק סיגרים
הו ארצי 770408
לעניין רעולי הפנים, שכבר זכו לגינוי מפי "בכיר באכ"א" (שהופיע כצללית), השאלה האמיתית היא למה הם ראו צורך להסתיר את זהותם. בטח בגלל האנרכיסטים מקפלן שמאיימים כעת על הפצ"רית.

את ההימנון המיושן (שמשמע כמו פארודיה בימים אלה) יש להחליף ל"יושב מול הנייר"
הו ארצי 770424
...
היה שם תוהו ובוהו
האור הפך שחור
היתה מדינה גדולה חזקה
והיא איננה
משהו שהאירוע הזה גורם לחשוב עליו 770682
באופן כללי, מחנות צה"ל מטרתם פשוטה: להוות מחנה צבאי. זה אומר מחנה *פיזי* שבו יש כלים, ציוד, מסמכים, מזון, מפות, חיילים ומה לא. ב7.10 פרצו אויבים ומחבלים לכמה מחנות צה"ל. הצבא ניהל מולם קרבות.
מדי פעם, פורצים עבריינים פליליים למחנות צה"ל. לרוב זה לגניבת נשק, השבוע זה היה להפגנה פוליטית.
האם צה"ל יודע איך להתמודד עם עבריינות פלילית במחנות צה"ל? מה אם אחד מהמפגינים/עבריינים פלילים היה גונב מסמכים?
כל מי שפרץ למחנה צריך להיעצר ולהיות מואשם פלילית. חברי כנסת שהיו מעורבים בפריצה צריכים להיות מחר בועדת הכנסת ולהעניש אותם בהקדם.
משהו שהאירוע הזה גורם לחשוב עליו 770683
במי שפורץ לבסיס צבאי צריך קודם כל לירות. לירות עם נשק חי. רק אחר כך, אחרי שרואים שהוא לא מהווה סכנה ורק אם הוא במקרה שרד את בחירתו להתנהג כמחבל, אפשר להתחיל לשאול אותו כל מיני שאלות או להאשים אותו בפלילים.
משהו שהאירוע הזה גורם לחשוב עליו 770684
כדי לחדד - יש להפעיל נוהל רגיל של פתיחה באש / ROE. אם הפורצים נענים לקריאות ההזהרה - לעצור ולהאשים בפלילים. אם הפורצים מתעלמים וממשיכים בשלהם, להמשיך עם הנוהל הרגיל של פתיחה באש ולחשוב על ענייני מעצרים ופלילים רק בסיום האירוע הביטחוני.
חדירה לבסיס צבאי זה לא הפרת סדר של אזרחים או משהו שהוא כמו איזו הפגנה בקפלן.
משהו שהאירוע הזה גורם לחשוב עליו 770782
(בכל המאה-מאתיים פעמים שדיקלמו לי כחייל את נוהל הפתיחה באש אף פעם לא אמרו מה לעשות אם הבחור כן עוצר (לא רק אני תהיתי על זה, אגב, גם טליה לביא ב"אפס ביחסי אנוש"). תודה שהבהרת‏1, איישם במשמרות הבאות שלי.)

1 אם כי יש מקום לחידוד הנהלים המדויקים של אופן ביצוע המעצר, אני לא סגור על זה.
משהו שהאירוע הזה גורם לחשוב עליו 770787
את הסדיר העברתי בעיקר בבסיס פתוח במרכז הארץ, אבל קודם לכן יצא לי לשהות תקופה בלבנון, ובמילואים גם בסמטאות עזה, ערי הגדה ובגבולות עם ירדן ומצרים. אבל רק בבסיס ההוא יצא לי להשתמש בנשק, ורק בהתמודדות עם סדירים, אנשי מילואים ואנשי שב"כ. בדיעבד, יתכן שאם היו לי אז יכולות נטרול מתחים טובות יותר, מבלי שאראה בכך סוג של התרפסות, היו אירועים אלו נמנעים בחלקם.

הפעם היחידה בה לחצתי בסופו של דבר על ההדק היתה כאשר איש מילואים שסירבתי לאפשר לו להכניס את רכבו לבסיס ניגש אלי עם אלת בייסבול‏1 (אחרי שהצליח לפתוח את השער ברגע שבו הופנתה תשומת הלב שלי למשהו אחר). הזהרתי אותו, יריתי באוויר, מה שבלבל אותו לכמה שניות ואז כשהוא המשיך להתקדם לעברי עם האלה כיוונתי לרגליו. אלא שבשלב זה זינקו עליו (ועלי) קצינים שהספיקו לגמוא את המרחק בשניות בהן הוא היה מבולבל וסיימו את חלקו הראשון של האירוע. בחלק השני הם לקחו ממני את הנשק וצעקו עלי שהשתגעתי או משהו בסגנון. בחלק השלישי לקח אותי מפקד הבסיס ללשכתו וצעק עלי למה לא יריתי בבחור כבר בראשית האירוע. הסברתי לו שזה איש מילואים שלנו ועד שהוא סיכן אותי, מדובר היה בבעייה משמעתית בלבד שניתן לטפל בה מאוחר יותר. הוא הסביר לי שתפקידי היה למנוע בכל מחיר חדירה בלתי מורשית לבסיס. הוא הוסיף ופירט את המקרים (הרבים) בהם אני לא רק זכאי, אלא מחוייב לירות באנשים. שתקתי. כשיצאתי שאל אותי מפקדי הישיר על פשר הצעקות מלשכת המב"ס. תיארתי באוזניו את "השימוע" שנערך לי והודעתי שאני לא מתכוון למלא את הוראות המב"ס, שכן אחרת נצטרך להקים בסיס מצ"ח ובסיס חיל רפואה בסמוך לנו. הוא התפקע מצחוק אבל אמר לי שהוא סומך על שיקול דעתי.

בנושא הדיון, דעתי היא שגם אם החוק מאפשר זאת, הייתי רואה ירי באזרחים בנסיבות הספציפיות ההן מעשה נפשע. לא כך הדבר בחלק מן המקרים בהם ישנו חשד סביר לניסיון פריצה לצורך גניבה או פגיעה אחרת בבסיס או בשוהים בו, או בחלק מן המקרים בהם אין חשד לגניבה, אבל מדובר בתופעה נרחבת וחוזרת.

1 הזכרתי את זה גם בתגובה 707155
רחמו מכה שנית 770791
שבועיים מעצר פתוח על צוארון סגור, ושבועיים מעצר סגור על צוארון פתוח.
רחמו מכה שנית 770793
תסביר...
רחמו מכה שנית 770794
אם אתה חושב שהעדרותך הממושכת מהאתר נותנת לך פטור מקריאה של מה שהחמצת, בייחוד אם מדובר בהודעות של הסנילי המקומי, יש לך טעות גדולה, מר אפו היקר. קישרתי כבר פעמיים, והזכרתי בפעם נוספת, את ההמערכון הזה.
רחמו מכה שנית 770795
כוונתך בוודאי לזה. לא הכרתי. נחמד!
רחמו מכה שנית 770796
נראה לי שפיקששת עם הקישור השני.
רחמו מכה שנית 770798
אכן. הקישור נשאר מתגובה אחרת.
משהו שהאירוע הזה גורם לחשוב עליו 770803
נדמה לי שיש כאן דוגמה למכשלה של מערכת חקיקה שהיא מטבעה קשיחה ולא דינמית. התרגלנו לימי שלום ושלווה שבהם התקבע נוהל שלא ''מנטרלים'' גנבים (השתמשתי בכוונה במינוח הגזעני הזה).
אני חושב שאנו בימים אחרים שהולכים ומתקרבים לפורמט המערב הפרוע וצריך להעביר את הדגש למושג של הסגת גבול. מי שחודר לשטח לא לו, ביודעין או בשגגה, צריך להביא בחשבון שהוא עלול לשאת במחיר.
נוהל פתיחה באש שהפך בחוק לאות מתה ולמשל ולשנינה, צריך לקבל חיים חדשים.
הייתה כתבה על מושב ליד קו התפר, גבעת ישעיהו אאז''ן שתושביו מתלוננים על רעולי פנים המסתובבים בלילות במושב. למעשה מדובר בערבים שבאים לגנוב. התושבים במקום לירות בהם, מצלמים אותם. בימים אחרים אפשר היה לראות במצב אות לבטלנות ולאפיסת הידיים של המשטר והמשטרה. אבל בימים אלו במקום לבזבז דיבורים בטלים, עדיף להתארגן לשמירה. לא צריך ישר לירות כדי להרוג, אבל אם רעול הפנים אינו בורח, דמו בראשו.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים