שינויים ומגמות בלימודים ובחינות בנהיגה 4116
כתבה ב-TheMarker מספרת על מגמות בתחום בחינות הנהיגה ולימודי הנהיגה, מתוך נתוני משרד התחבורה וראיונות עם מורים.

שנת 2019 היתה שנת שיא במספר הבחינות המעשיות (לפני הירידה בגלל הקורונה) - מעל 600,000, לאחר שמערך הבחינות הופרט. כעת עורכות את הבחינות שתי חברות פרטיות. אחת ממטרות ההפרטה היתה האחדה בשיפוט. לשם כך, המסלול נקבע על־ידי מחשב, והבוחן נדרש למלא טבלה מפורטת של מטלות אותן ביצע או לא ביצע הנבחן. המבחן מצולם, ואחריו יכול הנבחן לקבל את הסרטון כדי ללמוד ולהשתפר. שיעור ההצלחה במבחן דומה למה שהיה לפני ההפרטה, סביב 43%.

מורים לנהיגה סיפרו כי כיום הבחינות זמינות בהרבה. תוצאה אחת היא שתלמידים ניגשים לבחינות שוב ושוב בלי ללמוד ולהשתפר ביניהן.

עוד אמרו מורים כי תלמידים היום יודעים ומתעניינים פחות במכניקה של המכונית, רובם "אינם יודעים איפה המנוע". הם אינם מכירים אפילו פעולות כמו סיבוב הגה. בעבר הם היו רואים את הוריהם עושים זאת, היום הם במסכים.

במה שנוגע לשינויים בטכנולוגיות המכונית - מעט מאוד תלמידים מבקשים ללמוד נהיגה בתיבת הילוכים ידנית. עם זאת, משרד התחבורה עוצר בינתיים הסתמכות על טכנולוגיות חדשות יותר ופחות נפוצות. בעקבות חדירת מכוניות חשמליות, שבהן אפשר לעצור ללא דוושת הבלם - רק על־ידי הרפיה מדוושת התאוצה - המשרד הבהיר כי חובה ללמד נהיגה בשתי דוושות. כמו כן, אסור להסתמך על עזרים כמו מצלמה אחורית לצורך חנייה או מערכת שמירה על הנתיב.
קישורים
כתבה ב-TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים