על החוסר בבתי שימוש למטיילים בישראל 4012
כתבה של משה גלעד עוסקת במצב השירותים באתרי התיירות והטיולים בישראל. "מצב השירותים הציבוריים בישראל נורא. אין די מתקנים ואלה שקיימים מעוררים במקרים רבים קבס. הקיץ, כאשר כולם מטיילים בישראל, דומה שהבעיה נסקה לממדים חסרי תקדים. יש רגעים, כאשר הולכים, למשל, לאורך נחל גלילי, או כאשר עולים מחוף הים לדיונה הסמוכה, בהם נדמה שישראל כולה עטופה בגליל נייר טואלט משומש, ארוך ואינסופי. בכל אתר, מאחורי כל שיח, משוכת צבר או גדר אבנים מתגוללים ניירות טואלט, מגבונים ופריטים שמקומם בתא השירותים. אלא שאין תא כזה."

גלעד גבאי מרשות הטבע והגנים מסכים שהבעיה קשה ודרוש לפעול בתחום, אך מדגיש ששירותים לא מתאימים או מאיכות ירודה רק יחמירו את הבעיה, ומוטב לא להקים שירותים אם אין יכולת להבטיח תחזוקה נאותה שלהם. הוא מציין כי בכמה אתרים באזור מכתש רמון הוצבו שירותי קומפוסט, ועובד מגיע פעם ביום לטפל בהם.

משה גלעד מציין כי לפני כמה שנים הופעלו בערים תיירותיות בישראל חמש יחידות שירותים בזכיינות של החברה ההולדנית 2theloo. השירותים של החברה מעוצבים במטרה להיות אופנתיים ומושכים, מעין אטרקציה בפני עצמה. הלקוחות משלמים על השימוש, ובאפשרותם גם לקנות מוצרי היגיינה. הזכיינית הישראלית הפסיקה את פעולתה מחוסר רווחיות כיום נותרה מהם יחידה אחת בעכו העתיקה, שמופעלת על־ידי העירייה.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי נחשב אובססיבי לעניין שירותים. הוא מציין כי הוא השקיע בשירותים באזור הכותל המערבי, אך שבמרבית האתרים בישראל הבעיה עדיין קשה.

לסיכום מזכיר גלעד לקוראיו כי עד שהרשויות יצליחו לשפר את המצב, שומה על כל אחד לזכור לקחת לכל טיול שקית כדי לקחת בה איתו את נייר הטואלט המשומש, גם אם זה מגעיל. 
קישורים
כתבתו של משה גלעד - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "אוכל ותיירות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  חוכמת הגויים • אני • 3 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • ירדן ניר-בוכבינדר • 3 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • שוטה הכפר הגלובלי • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים