הדרכים המלוכלכות שחברות התעופה גובות מאיתנו כסף | 3960 | ||||||||
|
הדרכים המלוכלכות שחברות התעופה גובות מאיתנו כסף | 3960 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
ההתממות של אל-על ''מחזירים את הכסף לכל מי שמבקש'' מקוממת. היא יכולה להיות במקומה רק אם החברה מיידעת באופן בולט את הנוסעים על זכותם לקבל את הכסף, וכיצד לעשות זאת. הרי זה כסף שמיועד לתשלום אגרה. הוא לא של החברה, שמהווה רק סוכן עבור תשלום האגרה, ובהתנהלות עסקית תקינה הוא צריך להיות ''צבוע'', אפילו להמצא בחשבון נפרד. במקרה של פשיטת רגל של חברה וביטול כל הטיסות, למשל, הנושים לא אמורים לקבל את הכסף הזה, אלא הוא אמור לחזור לנוסעים. |
|
||||
|
||||
האם יש דרך לקרוא את הכתבה בלי לרכוש מנוי? |
|
||||
|
||||
תודה! כנוסע מתמיד מדי (לטעמי) הכתבה בהחלט מרתקת. מעניין אם חברה "הגונה" - כזאת שלא עושה את התעלולים המתוארים בכתבה - מתוגמלת בנאמנות על ידי הנוסעים. ___ עד כמה שהאנדקוטה הזאת שווה - אני יכול להעיד שלא מזמן קניתי כרטיס על חשבוני (לשם שינוי) והעדפתי לשלם קצת יותר ולטוס בג'ט בלו על התעמקות בחוקים החמקמקים של חברות זולות יותר בנוגע לעלויות המזוודות ומה ואיך בדיוק מותר להעלות למטוס. וזאת למרות שממילא טסתי רק עם מטען יד. |
|
||||
|
||||
על לא דבר. אותי הפתיע שחברת התעופה היחידה שצוינה לחיוב בכתבה זו ישראייר. לפני בערך 10 שנים נתקלתי בכמה פוסטים של אורן צור (מ"מדע בזיוני") על השירות המחפיר שהוא קיבל מישראייר, ומאז לא שקלתי אפילו לטוס איתם (אני דווקא טס יחסית הרבה לאילת). משמח לגלות שהם הפכו את עורם. |
|
||||
|
||||
הנסיון שלי עם לואו קוסט (Wizz, ראיינאייר) הוא חיובי בסך הכל. לחיוב: הכרטיסים במחירים מצחיקים, אם יודעים כיצד לרכוש. ממריאים ונוחתים בזמן. צ'ק אין אונליין נוח. לשלילה: יציאה מטרמינל 1- לא נוח גם אם מגיעים ברכב וגם אם ברכבת. בשדות תעופה מרכזיים בחו"ל גם ההגעה היא לשערים מרוחקים ומחייבת הליכה ארוכה. אין עם מי לדבר בשירות לקוחות, אם צריך. לאחרונה טסנו לאתונה ביולי בראיינאייר. הכרטיסים עלו פחות מ 100 יורו לאדם הלוך ושוב כולל מזוודות ובחירת מקומות ישיבה1. ביולי! אין לי בעיה עם כל תשלומי האקסטרא- בחירת מושב, מטען, מזון ומשקאות. מבחינתי זה קפיטליזם במיטבו. בתהליך הצ'ק אין אונליין יש אינספור התראות על כך שמטען שלא נוסף באונליין יעלה הרבה יותר בצ'ק אין בשדה התעופה. זה גילוי נאות ואני מרוצה. הצעות ההמשך לשכירת רכב במסגרת הצ'ק אין היו במחירים מצויינים. מחירי המזון והשתיה במטוס גבוהים, אבל לא יותר מאשר בשדה התעופה. המטוס היה ברמת תחזוקה סבירה והדיילים היו מהוקצעים. המראנו ונחתנו בזמן. _________ 1 מחיר מזוודה של 20 ק"ג היה גבוה ממחיר הכרטיס. היה משתלם אם הייתי יכול להוציא למזוודה שלי דרכון, להדביק עליה סמיילי ולהושיב אותה לידי. |
|
||||
|
||||
> הכרטיסים עלו פחות מ 100 יורו לאדם הלוך ושוב כולל מזוודות ובחירת מקומות ישיבה1. ביולי! אין לי בעיה עם כל תשלומי האקסטרא האם הייתה לך דרך סבירה לדעת מראש כמה תשלם (או לפחות בקירוב)? איך זה בהשוואה לטיסה שאינה טיסת חסך? |
|
||||
|
||||
כמה מראש? כשאתה מזמין את הכרטיסים אתה יודע בדיוק. לפני כן זה צייד. זה היה זול בכמה עשרות דולרים לכרטיס בהשוואה לטיסות של החברות הסטנדרטיות, וגם בשעות נוחות יותר. אני מניח שטיסה בשעות נוחות של החברות הסטנדרטיות היתה עולה יותר, אז בהערכה של שווה מול שווה, נגיד 30-40% פחות. אילו הייתי טס ללא מזוודות ובלי בחירת מקום זה היה פחות מחצי מחיר. |
|
||||
|
||||
הסיפורים שאני שומע הם על כל מיני תשלומים שמתבררים לפעמים ברגע האחרון, לאחר זמן הזמנת הכרטיס. |
|
||||
|
||||
לא נתקלתי. גם לא ראיתי סביבי. רק אם הכבודה שלך לא תואמת את מה שהזמנת, והם לא יקים עד הסוף, הם עושים התאמות קטנטנות לישראלים. |
|
||||
|
||||
גרוסקופף בעליון כבר שנה וחצי, ורק עכשיו הוא מאשר הגשת תביעה מימיו כשופט במחוזי? |
|
||||
|
||||
אני תוהה אם אפשר להקביל לחברה שקיבלה מלקוח תשלום עבור מוצר, ביטלה את ההזמנה והחזירה לו את התשלום בניכוי המע''מ ששמרה אצלה. |
|
||||
|
||||
יש דמיון לוגי מושלם, אבל מבחינה חוקית זה שונה. למע''מ יש חוק משלו, ואם חטאת בעבירת מע''מ אכלת אותה בענק. |
|
||||
|
||||
זהו שאם ביטלת את העסקה אז לא חטאת בעבירת מע''מ אלא רק בעושק הלקוח. |
|
||||
|
||||
עשית עסקה- הוצאת חשבונית. ביטלת עסקה- הוצאת חשבונית זיכוי. החזרת ללקוח את הכסף בלי המע''מ- זו גנבה, וכנראה גם עברה על חוקי המע''מ. |
|
||||
|
||||
זהו, שלא הבנתי מדוע המתואר בכתבה איננו ''גניבה'' במידה זהה. |
|
||||
|
||||
כי אם אתה ''שומר'' את הכסף עבור הלקוח שלא היה צריך לשלם אגרה זה שונה מאשר אם אתה ''שומר'' את המע''מ שהוצאת עליו חשבונית זיכוי- שבעצם דיווחת שהוחזר ללקוח. |
|
||||
|
||||
במקום להתייחס ספציפית למשקל המטען, תמחור הגיוני של הכרטיס אמור לקחת בחשבון את משקל הנוסע+הכבודה שלו. בנוסף לעצם ההוגנות בכך שהתשלום עבור הדלק יתחלק בצורה הוגנת יותר, השיטה גם תבטיח שהנוסעים הכבדים, אלה שנוטים לפלוש אל המושבים שלידם והופכים את הטיסה לחוויה אינטימית מדי יבחרו בחברות אחרות, כך שאנשים רזים כמוני ירוויחו פעמיים. אין לי שום טענה נגד כבדי המשקל וברור שהם לא מעיקים עלי בכוונה אבל כשכנים לטיסה הם צרה צרורה. יש, או היתה, חברת תעופה אחת שמתמחרת כך והיא מסמואה. אני משער שיש קשר לכך שזאת מדינה שסובלת מבעיה חמורה של השמנה. |
|
||||
|
||||
לא שיקול מכריע נגד, אבל קח בחשבון תופעה של התעלפויות בואכה דלפק הצ'ק אין, עקב התייבשות. |
|
||||
|
||||
רעיון לא רע הוא שחברת התעופה תמכור מים מיד לאחר נקודת השקילה, במחיר צנוע של כמה עשרות שקלים לליטר. |
|
||||
|
||||
סתם, חשבתי להזכיר. |
|
||||
|
||||
בשביל מישהו שטען בקביעות שהוא סנילי, יש לך זיכרון לא רע בכלל. |
|
||||
|
||||
בגלל זה הגעתי בחודש איחור. או שאתה מתייחס לשם? זה היה ארוע טראומתי עבורי. |
|
||||
|
||||
גם וגם, אבל תתרגש משתיקת האייל, כבר הרבה זמן שהדיונים כאן מתמקדים בפוליטיקה. כבר עדיפה שתיקה. |
|
||||
|
||||
+1 |
|
||||
|
||||
אני דורשת לקבל בחזרה את ימי בחרותי, או לפחות זיכוי כספי! |
|
||||
|
||||
היי צ'יף! משמח לראות אותך כאן. ותודה על התזכורת, באמת לא שמתי לב. |
|
||||
|
||||
בחיי, איך שהזמן רץ. נו שויין, ליומולדת 25 ננסה לארגן משהו מעניין. אולי. |
|
||||
|
||||
כפתור לייק לתגובות! (בחיי שכבר חיפשתי איפה ללחוץ עם העכבר עד שנזכרתי שאין כזה פה) |
|
||||
|
||||
אם כבר חברות התעופה, שווה להזכיר את נושא נקודות הנוסע המתמיד. הניהול הביזנטיני של הנושא הזה על ידי החברות, התקנונים המורכבים וחוסר ההבנה המוחלט מצד הלקוחות הופכים את זה למקור לתחמון אינסופי - בשני הכיוונים. אני מכיר מישהו שמתפרנס יפה מניהול נקודות נוסע מתמיד. הוא מבצע עבור לקוחותיו - נוסעים כבדים כולם - איגום של הנקודות (ניתן להעביר אותן מאדם לאדם), שוחה במבצעים ובתקנונים, מכיר טריקים מלוכלכים - וחוסך להם אלפי דולרים. הפניתי אליו מישהו שנוסע לארה"ב מדי חודש במחלקת עסקים וכבר צבר למעלה ממיליון מיילים, ושני הצדדים מרוצים. הסיפור החביב עלי בהקשר הזה הוא סיפורו של מהנדס מקליפורניה שצבר מיליון ורבע מיילים בלי לטוס. האיש גילה מבצע שהמיר רכישה של מעדני פודינג שוקולד למיילים: כל גביע היה שווה חמישים מייל, ולמקדימים מאה מייל. בשניים וחצי דולרים הוא היה יכול לקבל אלף מיילים. הוא בדק את התקנון: לא היתה מגבלה על מספר הגביעים. הוא פשט על כל חנות בסביבה ורכש את כל המלאי שלהן. כדי לקבל את המיילים הוא היה צריך לשלוח את הבר-קודים שעל הגביעים. איך הוא יקלף את הבר-קודים מאלפי גביעים? הוא פנה אל צבא הישע והציע להם שאם הם ישלחו מתנדבים לקלף את הבר-קודים הוא יתרום להם את הגביעים. התוצאה היתה שלא רק שהוא קיבל את כל הבר-קודים אלא גם היה יכול לזקוף את עלות הגביעים כתרומה ולקבל החזר מס על $800 מתוך $3000 שעלו לו הגביעים. השווי הכספי של הנקודות בהן הוא זכה הוא כ-$150,000. |
|
||||
|
||||
יש לי הרגשה שלמרות כל המקרים הללו, התוצאה של מועדוני הלקוחות מהסוג הזה היא שאנשים בסך הכל טסים יותר. חברות תעופה לא אוהבות להפסיד כסף סתם כך. |
|
||||
|
||||
זאת שאלה של "נאמנות לקוחות", כמו כרטיס מועדון בסופר (גם סופרים לא אוהבים להפסיד כסף סתם כך) או כרטיס של סנדוויצ'ים בסאבווי. מה גם שכשמדובר על טיסות שמקום העבודה מממן - המעסיק נותן תקציב מסויים, אבל לא באמת איכפת לו באיזה חברה יטוס המועסק, ואם חברה א' לוקחת 8% יותר מחברה ב' אבל שתיהן נמצאות בתקציב, המעסיק לא יתערב בבחירה של המועסק (ואלה הנוסעים הכי טובים לחברות התעופה, גם לא באמת מסתכלים על השורה התחתונה, גם מזמינים באיחור, גם נוסעים הרבה ולא רק ב"עונה", ולכן נאמנותם שווה הרבה יותר מאיזה שדרוג פעם בכמה טיסות). |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |