לפני כמה ימים אישרה הועדה לתשתיות לאומיות את תוכנית הרכבל שיחבר בין מתחם התחנה הישנה לשער האשפות דרך הר ציון. התוכנית מקודמת מזה מספר שנים במטרה להקל על עומסי התנועה הכבדים בכבישים המובילים לכותל המערבי. צפוי כי הרכבל יהפוך לאטרקציה תיירותית בפני עצמה. הוא יוכל להוביל 4000 אנשים בשעה, בנסיעה בת 3.5 דקות.
קיימת תוכנית להארכת המסלול עד הר הזיתים, אך קטע זה אינו מקודם מחשש להתנגדות בינלאומית.
לתוכנית מתנגדים רבים. בין נימוקיהם: אחד הנימוקים העיקריים הוא פגיעה בנוף העתיק והאיקוני. רבים חוששים מהפחתת תנועת תיירים בעיר העתיקה, ולפיכך פגיעה בעסקים שבה.
יש החוששים משימוש נמוך מהצפוי, מכיוון שמדריכי קבוצות לא ירצו לפצל את קבוצתם, ומאידך לתיירים עצמאיים המגיעים מהכניסות הראשיות לירושלים יהיה נוח יותר להיכנס משער יפו מאשר לסטות דרומה למתחם התחנה. ארגון "15 דקות" לקידום תחבורה ציבורית מתנגד, מחשש שהסטת אוטובסי תיירים משער האשפות למתחם התחנה תגרום לקשיים תחבורתיים באזור המתחם, שבו אמורים לעבור גם שני קווים של הרכבת הקלה.
קיימת תוכנית להארכת קו הרכבת "הכבדה" עד העיר העתיקה, שלכאורה יקטין את הצורך ברכבל. אך הקמתו יכולה להימשך עוד זמן רב. חלופה אחרת שהוצעה היא מערך שאטלים שיוביל לשער האשפות.
|
קישורים
טיעונים נגד הרכבל - מירב מורן (TheMarker)
|