לראשונה בתולדותיה, החלה חברת אמזון לתבוע כותבי ביקורות מוצרים מזויפות. התביעה הוגשה כנגד מפעיליהם של ארבעה אתרים המפרסמים באתר המכירות של אמזון ביקורות חיוביות על מוצרים, בתמורה לתשלום של כ-20 דולר לביקורת מצד מפיציהם של המוצרים. בכך, טוענת אמזון, פוגעים הם במוניטין שצברה החברה במשך 20 שנותיה.
על־פי התביעה, שולחים המפיצים חבילות ריקות למזמינים מסויימים דרך אמזון, כדי לגרום למערכות האימות שלה להאמין שמדובר ברכישת אמת. המפיצים גם מתזמנים את פרסום התגובות הללו כך שמרווחי זמן בינהם יהיו ארוכים ולא קבועים, כדי לעקוף את מנגנוני הזיהוי האוטומטיים של אמזון.
בתגובתו של אחד הנתבעים לטענות הללו, נמנע הוא מלהתייחס לתוכנן של החבילות, אך ציין שבכל חוות הדעת כזו מופיע גילוי נאות שהמוצרים התקבלו במחיר מופחת או בחינם, כך שאינו רואה כל פסול בהליך.
|
קישורים
|