|
|
|
חדשות • המערכת • יום ו', 10/8/2012, 21:54 |
|
מנתונים שפרסם שלשום (ד') משרד החינוך עולה כי לראשונה מזה ארבע שנים, חלה ירידה בזכאות לבגרות בקרב כלל תלמידי ישראל. הירידה היא מתונה – מ-48.3% ל-48.1% – אך היא נוגדת את הצהרותיו של גדעון סער, שר החינוך, בדבר "שיפור הדרגתי ועקבי" באחוז הזכאים. עם זאת, בקרב התלמידים בבתי הספר המגישים לבחינות הבגרות עלה אחוז הזכאים לבגרות מ-58.6% ל-59.8%. אחוז הזכאים לבגרות במגזר החרדי הסתכם ב-8.8%.
במקביל, נרשמה גם ירידה באחוז הלומדים בכיתה י"ב מתוך קבוצת בני הגיל המתאימה, מ-82.3% בשנת הלימודים שעברה ל-80.4% בשנה החולפת. אחוז הלומדים בכיתה י"ב ירד בכל המגזרים, למעט במגזר החרדי, וירידה ניכרת של כ-4% נרשמה במגזר הערבי.
לדברי סער: "בראייה של כלל שכבת הגיל הייתה ירידה של 0.2% אחרי עלייה מצטברת. נתונים כאלה אינם מספקים אותי, אך עלייה עקבית ותמידית היא יעד שלא מוותרים עליו. יש צדדים שמצביעים על המשך מגמה חיובית ויש שמצביעים על סטטוס קוו." סער הוסיף כי "יש סוגיה דמוגרפית, יש שאלות שלא לכולן מצאו מענה: לא מצאנו עלייה בנשירה כשניסינו להבין את הפער בין הגידול בזכאים הלומדים לבין הירידה בזכאים בכלל."
ח"כ עינת וילף, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, אמרה: "אני חושבת שכל העיסוק הזה בזכאות לבגרות הוא בגדר אובססיה. הרסני למערכת. זו קטסטרופה שמייצרת לחצים בלתי סבירים של העתקות, עצימת עין, לימוד בתגבורים ואווירה שבה כמעט ואי אפשר ללמוד. שכל מה שמעסיק את התלמידים הוא אם החומר הוא כן לבחינה או לא לבחינה".
מוחמד חיאדרי, יו"ר ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, אמר: "מדיניות האפליה והקיצוצים של הממשלה מנציחה את הפערים בין תלמידים ערבים ליהודים. לחינוך הערבי דרושה תוכנית רב־שנתית והשקעה רצינית הן בתשתיות, הן בשעות לימוד, ובכוחות הוראה ותוכניות לימוד. משרד החינוך לא מיישם את המלצותיו שלו ומתעקש על מדיניות שגורמת לניכור מצד התלמידים והמורים הערבים למערכת".
|
קישורים
|
|
|