הכחשות הדדיות בנוגע לגורלו של יוסוף סמיר | 485 | ||||||||
|
הכחשות הדדיות בנוגע לגורלו של יוסוף סמיר | 485 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
אני לא מבין למה לא פונים למומחה מספר 1 בישראל בהחזרת אבידות משטחי הרש"פ, הלא הוא ח"כ ד"ר אחמד טיבי. |
|
||||
|
||||
לו היה יוסף סמיר יהודי, כבר היו מצרפים אותו לרשימת השבויים והנעדרים. זו בושה למדינה שעד היום לא טיפלנו ברצינות בשיחרור העיתונאי החטוף. |
|
||||
|
||||
מה אתה יודע על מאמצי הטיפול במקרה סמיר? מה אתה יודע על מאמצי הטיפול בחטופים? |
|
||||
|
||||
איך אתה יודע מה היינו עושים אילו היה יהודי? מה בדיוק לא נראה לך מתאים בטיפול בפרשה, וכיצד בדיוק היית אתה נוהג? לא נראה לי שצירופו לרשימה זו או אחרת היה משנה משהו. אני מסכים שיש מספר קוים משותפים. אני מניח שהוא נרצח כמו ארבעת החטופים. אגב, הוא התנהג בצורה בלתי אחראית לחלוטין. הוא הלך אל המשטרה הפלשתינאית כדי לנהל ויכוח אידיאולוגי לאחר שהוזהר על ידם להתרחק, ולאחר מכן ביקש את אקדחו ממשפחתו כדי למסרו להם. לאחר מכן הוא נעלם. כמה נאיבי יכול אדם להיות? |
|
||||
|
||||
נאיבי )או סתם חסר-אחריות( עד כדי טיול ללא ליווי בנחל חריטון. נאיבי )או מיתמם( עד כדי טיול במורדות הר עיבל באישורו של דרג נמוך בצבא, כאשר הדרג הבכיר ממנו אסר במפורש על טיולים באיזור. |
|
||||
|
||||
אני מסכים אתך שזו אינה הדוגמא היחידה של חוסר אחריות נאיבית, אך אינני בטוח ביחס לדוגמאות שהבאת. סמיר צעד אל תוך גוב האריות בעיניים פקוחות, אך כסומא מוחלט. הדוגמאות שהבאת הן סתם טיול במקום מסוכן (כמו טיולו של מר הרטוגזון בסנטרל פארק). ובמקרה הר עיבל - אישור צבאי הוא אישור. מדוע שאזרח יפקפק ביכולתו של מנפיק האישור לעמוד בדיבורו? |
|
||||
|
||||
אפילו קמצוץ של תום-לב לא היה באופן בו האישור לטיול בהר-עיבל התקבל, למרות שאינני בטוח כי כל המטיילים ידעו זאת. |
|
||||
|
||||
מה שלא נראה לי זה כמה דברים: 1. דחיקת האירוע לשולי הכותרות. הסיקור לגבי החטופים היהודיים היה הרבה יותר רחב. 2. יוסף סמיר נחטף בשטחים. ביכולת ישראל היה להטיל סגר על בית-לחם עד לשחרורו. זה אינו המצב בלבנון. 3. אפילו לא מדובר כאן ב"סתם ערבי" אלא אחד שקשר את גורלו עם המדינה עוד בשנות השישים. אם אתה מציין חוסר אחריות, גם החטופים בלבנון הגיעו לנקודה (בריכת נקר בהר דב) שהם לא היו אמורים להיות בה, ולגבי אלחנן טננבאום החיזבאללה טוען שהוא הגיע ללבנון מרצונו (אני לא מאמין להם בנקודה זו - לדעתי הוא כנראה נחטף, אך אין לי מידע מעבר לפירסומים בעיתונים). לגבי הטענה שהחטופים נרצחו - בעוד שאני מניח שיוסף סמיר נרצח, אני לא רואה הוכחה שהחטופים נרצחו (ואני גם מקווה שטענה זו אינה נכונה). |
|
||||
|
||||
1. כלומר - הטענה שלך היא נגד התקשורת ולא נגד טיפול הרשויות בחטיפת סמיר. יש גם עוד כמה סיבות שבעטיין שלושה חיילים שנחטפו בפעולה צבאית של החיזבאללה בשטחנו גרם לתהודה גדולה יותר מאשר חטיפת אזרח ישראלי בתוך תחומי הרש"פ. לא רק דתו של החטוף. 2. האם יש סימוכין לכך שסגר הוטל בשל חטיפת אזרח? אני פשוט אינני יודע. האם אתה מדבר מתוך ידיעה? 3. הערה מיותרת. כלומר - אם היה מדובר ב"סתם ערבי" מותר למדינה לזנחו? אגב, לדעתי יש לנו מחוייבות שאינה פחותה לדאוג למשת"פים הפלשתינאים ולחיילי צד"ל. הם קשרו את גורלם בגורלנו, דבר שהמיט אסון על ראשם. בנוגע לחוסר האחריות שגילו החטופים בלבנון - פשוט אינני יודע. אם הם לא היו אמורים להגיע לנקודה שהגיעו, מה היו סיבותיהם לעשות זאת, וכיצד ידע החיזבאללה לארוב להם בנקודה הזו דווקא? אני מקווה שאתה בטוח במה שאתה אומר, אחרת זוהי השמצה של מי שאינו יכול להגיב. ובאשר לטענת הרצח - אין לך הוכחה לא בנוגע לחטופים, ולא בנוגע לחטוף. בכל זאת אתה מאמין שהוא נרצח ושלגביהם "אין הוכחה". גם לגבי רון ארד אין הוכחה, אך מובן לי לחלוטין שהוא נרצח. איזו הוכחה תהיה מקובלת עליך? |
|
||||
|
||||
לאחר חטיפת החיילים פורסם בעיתונות שהם לא היו אמורים להגיע לנקודה שבה נחטפו. אבל לא ברור מדוע הגיעו לשם. לדעתי הגיוני שסמיר נרצח שכן בעיני הפלסטינים הוא משתף פעולה, והאווירה בשטחים מורעלת. פחות הגיוני שהחטופים נרצחו כי חטוף חי שווה הרבה יותר מחטוף מת, וישראל בסוף תשלם (למרות שאשמח להתעורר ולשמוע על פעולת קומנדו נועזת לשיחרור החטופים). לעומת זאת, ישראל תהיה הרבה פחות מוכנה לשלם עבור גופות (אם כי שילמנו בעבר). מעבר לכך, אני עדיין טוען שיש להתייחס לחטיפה ברצינות ולהטיל סגר גם אם אין תקדים לכך. ואם מחר ייחטף ישראלי יהודי לשטח הרשות? |
|
||||
|
||||
אם מחר ייחטף ישראלי יהודי לשטח הרשות, יש לנהוג בדיוק כשם שנוהגים כשנחטף ישראלי שאינו יהודי. אינני מבין אותך. בתחילה אתה טוען שאם החטוף לא היה ערבי, היינו נוהגים יותר בתקיפות/תשומת לב. מכאן ניתן להבין שאתה בעד שיוויון בהתייחסות. לאחר מכן אתה מנפץ את התזה, כשאתה אומר שיש להתייחס בתקיפות, כי אחרת עלולים לחטוף גם יהודים. ומדוע בכלל פתחת בדיון הזה? א. האשמת את ישראל בגזענות. ב. נכשלת להוכיח את הטענה הזו. ג. הוכחת שאתה גזעני יותר מאלה שאתה מאשים. מה אתה רוצה מאתנו? |
|
||||
|
||||
אני חושב שלא הבנת אותי מספיק. מי שלא איכפת לו מגורלו של אזרח ערבי חטוף, יצטרך להתמודד אח''כ עם חטיפת אזרחים יהודיים. אני בעד שוויון בהתייחסות, אך הבאתי טיעונים שמטרתם לשכנע גם את הרוב שמתנגד לשוויון כזה. |
|
||||
|
||||
ומהיכן החלטת שהרוב מתנגד לשיויון כזה? |
|
||||
|
||||
כתבתי תגובה אמש, ולרוע המזל היא נמחקה עקב תקלה במחשב בזמן שליחתה. מכל מקום: - לפני כשנה היה סקר שפורסם בידיעות והתייחס ליחס הישראלים לקבוצות אוכלוסייה שונות, כמו חרדים, רוסים, אתיופים, מזרחים, ערבים ישראלים ופלסטינים. אתה יכול לשער איזו קבוצה סיימה במקום הלפני אחרון (המקום האחרון היו הפלסטינים - עוד לפני תחילת מלחמת ההתשה 2). - האם שמת לב שבהמון מודעות עבודה יש דרישה ליוצאי צבא בלבד, בלי שום קשר לכישורים הנדרשים באמת לתפקיד? ודוגמאות נוספות לא חסרות. אני בטוח שמר גורביץ' ישמח לספק לך כמה. |
|
||||
|
||||
התגובה היא שלי כמובן |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |