הסנגוריה הציבורית תחל לספק את שירותיה בתשלום | 3482 | ||||||||
|
הסנגוריה הציבורית תחל לספק את שירותיה בתשלום | 3482 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
עשרת אלפים שקל בשנה? זה מה שישנה את איכות הייצוג? |
|
||||
|
||||
עשרה מיליון (במערכת חושבים בגדול, באלפים) אבל מי סופר? הרי גם אותם 10 מיליון ש"ח לא הולכים לכיסו של הסנגור, הוא בכל מקרה מקבל את שכרו מקופת המדינה. את איכות הייצוג ומחוייבות הסנגור זה לא ישנה. |
|
||||
|
||||
אכן עשרה מיליון. תוקן, תודה. |
|
||||
|
||||
אם אני מבינה נכון, הרציונל הוא שכשתקציב הסניגוריה יהיה גדול יותר, שכר הטרחה לעורכי הדין (פרטיים במיקור חוץ, אם אני מבינה נכון) או המשכורת (של הסניגורים עובדי המדינה) יוכל להיות נדיב יותר, וימשוך עורכי דין חזקים יותר. לא יודעת עד כמה זה זו תיאוריה נכונה. לא מכירה את המספרים. |
|
||||
|
||||
לפי זה: התשלום לעורכי דין חיצוניים בלבד, לא כולל עובדי מדינה, הוצאות משרד וכיו"ב היה ב-,2009 135 מליון שקל. אין לי מושג כמה העלות הכוללת של הסניגוריה הציבורית אבל 10 מליון שקל, זה לכל היותר 7 אחוז מהתקציב וכנראה פחות. |
|
||||
|
||||
החשש הוא שהאגרה ההתחלתית תגדל פי כמה ותהפך לנטל (כמו ה''חינוך חינם'' בישראל). |
|
||||
|
||||
מוסיפים אגרה על סנגוריה ציבורית בשביל עוד 10 מליון. אבל את נמל אילת, שמרוויח 20 מליון בשנה, מפריטים ומוכרים ב-100 מליון... |
|
||||
|
||||
היום הוא מרוויח מחר הוא הוא יפסיד (צים, מפעלי הזיקוק, אל על ועוד), ובעיקר הוא ימשיך לדכא תחרות. אם יצליחו להשיג תחרות אמיתית בנמלים כולנו נרוויח בכל מוצר שאנחנו קונים. |
|
||||
|
||||
אוקי. ואיך אתה משיג תחרות אמיתית בנמלים כשאתה מוכר את נמל אילת לבעל הון? נמל אילת יתחרה בנמל אשדוד או בנמל חיפה? באותה המידה מוכר התפוחים בשוק מתחרה במוכר הבננות. מילא, אם היו מפריטים את הנמל רציף-רציף. |
|
||||
|
||||
לא דיברתי על ''כיצד'' להפריט, אני לא מבין בזה מספיק, יכול להיות שצריך לפצל את הנמל, יכול להיות שצריך לבנות עוד נמל, יכול להיות שמכירה כשלם ותחרות עם הנמלים האחרים היא הדבר הטוב ביותר. דיברתי על עצם הצורך להפריט ולעודד תחרות, יכול מאוד להיות ששיטת ההפרטה שנבחרה היא דפוקה. לעניין הסייפא, נמל אילת מתחרה בנמלים האחרים, יכול להיות כדאי יותר להוריד מכולה באילת ולחסוך את התובלה הימית ואולי עלויות גבוהות יותר בנמלים אחרים (במחיר תובלה יבשתית), ויכול להיות כדאי יותר להוריד מכולה באשדוד. אם המצב אחר, כלומר הנמל אמור לשרת רק את היישובים שדרומית למצפה רמון אין לו קיום ממילא, ויכול להיות שהדבר הטוב ביותר זה לסגור אותו. |
|
||||
|
||||
טוב. אז מכל האפשרויות שציינת, דבר לא יקרה. לעומת זאת, כל עוד הנמל ברשות המדינה, מחיריו מפוקחים. ותמיד אפשר להפריט אותו בצורה יעילה. מרגע שהוא נמכר לבעל הון אחד? על מה מתערבים שהמחירים יעלו, שכר העובדים ירד למינימום, והשירות יתדרדר? ואז, אם רוצים "לפתוח לתחרות", צריך לפצות את הקונה, שלא רק קנה במחירי רצפה, גם מגיע לו פיצוי על שהקימו לו מתחרה. נמל אילת לא מתחרה בנמלים אחרים, משום שכלכלי לשלוח דרך אילת ממקומות מסויימים, וכלכלי לשלוח דרך הים התיכון ממקומות אחרים. ולעשות את העיקוף דרך סואץ - לא תמיד כלכלי. ובעניין זה - |
|
||||
|
||||
לגבי הניתוח הכלכלי: מעבר למה שאמרת יש לו גם בלעדיות ביבוא מבוניות מהמזרח. |
|
||||
|
||||
ועכשיו תהיה לו גם בלעדיות על הסחר עם אירן. |
|
||||
|
||||
לי ברור שהקונה ינסה למקסם את הרווח שלו, אם יש אפשרות להרוויח יותר עם מחירים זולים יותר המחירים יירדו, ואם אין אפשרות כזאת, או שהיא רבת השקעה או סיכונים, המחירים יעלו. נניח שהיום, העלות לנמל של טונה זה 100 שקל באילת ו-100 שקל באשדוד ומזה נגזר המחיר ללקוחות, נניח שמחר בעל הבית מוריד את העלויות שלו (כמו שאת חוזה שהוא יעשה) ל-70 שקלים לטונה יכול להיות שהוא עכשיו יוכל להתחרות באשדוד וחיפה. עובדתית רוב הייצוא והייבוא מה*מזרח הרחוק* ממתבצע באשדוד וחיפה, כנראה בגלל העלויות של התעבורה היבשתית + עלויות הנמל באילת. אני לא מבין בזה מספיק, ובלי מספרים הדיון עקר, אבל מאוד ייתכן, שבעל בית נבון באילת יוכל להעביר חלקים ניכרים מהתנועה בנמלים האחרים אליו. הנמלים בישראל לא בדיוק ידועים באמינות מקצועיות ובמחירם הזול, כמובן שיכול להיות יותר גרוע, אבל השליטה הממשלתית לא הוכיחה את עצמה כיעילה במקרה הזה. |
|
||||
|
||||
גם הפרטה לא ידועה כמוזילה בהכרח את המחירים. תמיד מביאים את הדוגמא השקרית של העברת הטלפונים מהדאר לבזק- ממשרד ממשלתי לחברה ממשלתית. היכן הפרטה הוזילה את המחירים בלי לדרדר את איכות השירות? |
|
||||
|
||||
הדוגמה שתמיד מביאים בהקשר הזה היא השיחות לחו''ל. |
|
||||
|
||||
אל על, ההפרטה מובילה אט אט למדיניות שמיים פתוחים ולירידת מחירים. תחרות מורידה מחירים, סתם הפרטה אין סיבה שתוריד מחירים. |
|
||||
|
||||
במקרה של אל-על יש שני דברים שונים: * הפרטה (העברת החברה מבעלות המדינה לבעלות איש עסקים פרטי) * מדיניות שמיים פתוחים, שהחלה זמן רב לאחר ההפרטה וללא קשר ישיר אליה. |
|
||||
|
||||
הידעת, טיסה מניו יורק לעמאן ב-Royal Jordanian הלא מופרטת זולה יותר מטיסה מניו יורק ללוד באל על המופרטת? |
|
||||
|
||||
מה אתה רוצה להגיד? אני טענתי שההפרטה אפשרה לפתוח את השמיים כך שבסך הכל המחירים יירדו, בלי שהאוצר יתנגד כי זה יעלה לו כסף (אל על תפסיד), ארגוני העובדים ישביתו את המשק, ומרכזי המפלגות ילחצו על השרים. |
|
||||
|
||||
רציתי להגיד שירידת המחירים לא בהכרח קשורה להפרטה והיא קרתה גם במדינות שלא עברו את אותה. |
|
||||
|
||||
נכון, אבל היום הוא מרוויח, אז למה מוכרים אותו במחיר כאילו הוא מפסיד? וזה עוד כשאין ספק שערכם של נכסים ממשיים של נמל אמורים להיות בכלל בסדר גודל אחר. גם אני רוצה לקנות נכס עם 20% תשואה שערכו גבוהה ממחירו, איפו הממשלה כשצריך אותה?? |
|
||||
|
||||
אם מדובר בכזאת עסקת מציאה, איך הוא נמכר רק ב-100 מליון? הרי מדובר במכרז, למה לא מציע מישהו אחר 150 או 300 מליון ? או שלא מדובר ברווח של 20 מליון שקל, או שהמכרז תפור, או שהוא לא יימכר ב-100 מליון, או שיש תנאים מגבילים רבים במכרז שגורמים לו להיות לא כלכלי במידה שאתם מתארים. |
|
||||
|
||||
היה מכרז. עופר האחרון שנשאר. ____________ מכל הגורמים, אני נוטה להאמין שהמכרז תפור. |
|
||||
|
||||
איך זה שאף אחד לא הציע 150 או 200? |
|
||||
|
||||
ראש ועד העובדים שירת איתי במילואים, כנראה בגללו. |
|
||||
|
||||
אחרי שקראתי קצת, צריך להחזיר את הנמל אחרי 15 או 25 שנה (בתלות בהשקעה נוספת), הנמל תלוי במידה מסויימת בהחלטה ממשלתית שמחייבת ייבואני מכוניות מהמזרח לייבא דרכו. כי עשו שקשוקה, והאוניות בנמל של כיל (מסתבר שיש שני נמלים באילת), יזכו לעדיפות (אין לי מושג מה זה אומר בפועל) על פני האוניות בנמל החדש 16 ימים בחודש. כי הזכיין מחוייב בבטחון תעסוקתי לעובדים, כי הרציף במקום ניזוק וצריך לתקן בהשקעה של 45 מליון ובמשך זמן לא ידוע ועוד... אז המכרז לא מכור, תנאי הסביבה דפוקים ורווי סיכונים, והמדינה נכנעה לכיל ולמשפחת עופר לא בהפרטה הזאת, אלא בשלל מקומות מסביב להפרטה שהשפיעו על שוויה. |
|
||||
|
||||
אגב, מדובר על קניה ל-15 עד 25 (בכפוף לתנאים מסויימים) שנים. |
|
||||
|
||||
אהה וגם שכחתי שדיברו לא מזמן על בניית פסי רכבת מאילת במימון משותף של שלנו ושל הסינים. הרווחיות שלו רק תעלה, אבל ההשקעה עלינו. |
|
||||
|
||||
זה מריח כעוד סוג של מס עקיף |
|
||||
|
||||
זה לא מס, זאת אגרה. |
|
||||
|
||||
התכוונתי במובן של מישהו שישב וחשב מאיפה מביאים עוד כסף. ליטלפינגר ומס ה-''כניסה לעיר כדי לברוח מהמלחמה'' מיד קפץ לי לראש. |
|
||||
|
||||
מי שידו אינו משגת, יצטרך להוכיח זאת... וזו במילים אחרות, עוד בירוקרטיה ועוד קושי לנאשם, שגם כך חייו השתנו - המדינה יצאה נגדו. אם סניגוריה ציבורית - אז בחינם. אם ללא סניגוריה ציבורית - אולי כך עדיף. יש בזה מימד מאד מרתיע למי ששומר בדר''כ על החוק. בידיעה שאתה ניצב לבד מול המדינה במקרה שתעבור על החוק, או שתוציא כספים רבים על עורך דין פרטי - יש בזה עוד מימד להרתעה מלפעול כנגד המדינה וחוקיה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |